בן זקן: "לא מגיע לנו הפסד טכני אבל נעשה בדק בית". איגוד השופטים: "החוקה מחייבת אבל הנסיבות מעט שונות". ברקת: "הייתה אווירה לא טובה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c7df3753-fe1c-48cb-b853-856a0bcfe915','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c7df3753-fe1c-48cb-b853-856a0bcfe915','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c7df3753-fe1c-48cb-b853-856a0bcfe915','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c7df3753-fe1c-48cb-b853-856a0bcfe915','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c7df3753-fe1c-48cb-b853-856a0bcfe915','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אין ספק ששיחת הימים הקרובים תהיה פיצוץ המשחק בין אשדוד להפועל ב"ש בגלל פגיעה בקוון אורן בורנשטיין. באשדוד יקוו להימנע מהפסד טכני וקנס כספי גדול. בב"ש לעומת זאת מצפים לניצחון טכני, בבית הדין ובהתאחדות לכדורגל מחכים לדו"ח של השופט זיו אדלר

 

 

במקום להתעסק בתגובות של מאמנים אחרי המשחק מול ב"ש פתאום חיפשו כולם את תגובת השופט, גרגורי כבר לא מעניין וגם לא קלינגר כולם חיפשו את הקוון אורן בורנשטיין ואת השופט זיו אדלר. דווקא במשחק שהיה מצוין הן על המגרש והן ברמת השיפוט, תקרית בסיום המשחק מעיבה על כל הדרך כולה. באשדוד בהחלט היו נסערים, אחרי הכול המגרש בי"א וקהל האוהדים של הקבוצה הוא מהגונים בליגה, רק אמש (א') קיבלה הקבוצה את תואר הקבוצה ההוגנת ואירחה את קבוצת בני איצ'לל, משחק שהיה אמור להיגמר בתיקו רב שערים מרשים, נגמר בפיצוץ מחשק, בתי דין, שופטים והרחקה של מקרייב בסיום המשחק.

 

 

 

הצד של בן זקן ואשדוד

הבעלים של אשדוד ג'קי בן זקן עלה בדקות הסיום ליציע אשדוד בכדי לנסות להרגיע  את הקהל המקומי והקהל של אשדוד, בן זקן אמר בסיום: "זאת תקרית חד פעמית, לא זכורה לי במגרש שלנו סיטואציה כזאת. מלכתחילה הרגשתי רע וחששתי מאיך שהמשחק יתפתח. אני באופן אישי רצתי לכיוון היציע וניסית להרגיע את הרוחות אבל קיבלתי גושים של אבנים מהיציע. אנחנו נפיק את הלקחים כי גם אני שולח את הילדים שלי למגרשים ואני רוצה שהם יהיו בטוחים כפי שהיו כל השנים. אין לי מחלוקת עם השופטים, אני מאמין לגרסה של הקוון כי חפץ כלשהו פצע אותו אבל אנחנו הבקענו שער ואנחנו צריכים לשמוח ככה שאני לא רואה כל סיבה שהאוהדים שלנו יזרקו חפצים. לדעתי השופט מיהר מדי לשרוק לסיום כי הזמן החוקי של המשחק עבר והוא יכול פשוט לשרוק לסיום החוקי של המשחק ולסיים את התקרית הלא נעימה הזאת".

 

 

 

עוד אמר בן זקן בנושא: "הקוון טוען ששלט פגע בו, אבל אף אחד לא הרים שלט על הקוון", הגיב בסיום הבעלים של מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, "אני לא מאמין שאחד האוהדים זרק עליו שלט, אולי בגלל השמחה על הגול מישהו הרים משהו וזרק משהו. זה שהשופט נפגע, סביר להניח שזה באמת קרה. צפיתי בשידורים החוזרים, הוא טען שמשהו פגע בו אבל באזור הנפילה שלו לא היה כלום. אני לא טוען שהוא ביים. אין לי ספק ששופט צריך לעשות מה שהחוקה אומרת, אבל לדעתי המשחק נגמר בזמן החוקי, כי הזמן כולל התוספת חלף. השופט היה צריך להפעיל שיקול דעת ולשרוק לסיום במקום להפסיק את המשחק. לא אחת משחקים הופסקו בדקה ה-60 או ה-70, אבל פה זה משהו שהיה בתוספת הזמן והיה צריך לשרוק לסיום. אני לא מנסה להקל ראש באירוע, מה שקרה היום באשדוד הוא חמור. ניתן את הדעת ונסיק מסקנות. קבעתי מחר (ב') פגישה עם כל הגורמים שקשורים לאבטחה במגרש ונעשה הכול שדברים כאלה לא יחזרו, לא משנה מה הסיבות או מי חימם. לא מגיע לנו הפסד טכני, מנגד נעשה בדק בית".


 

 

בן זקן הוסיף על האווירה המתוחה ששררה לכל אורך המשחק: "מתחילת המשחק היו הקנטות וזרקו חפצים. כשראיתי שהמצב יוצא מפרופורציות, חובתי לבוא ולהרגיע. היה משחק חם ואני מקווה שבית הדין וההתאחדות יפעילו שיקול דעת. לא מגיע לנו להפסיד הפסד טכני. דברים כאלה לא קורים באשדוד, אנחנו כבר 10 שנים זוכים תמיד בתואר הקבוצה ההוגנת". קפטן הקבוצה משה אוחיון אמר בנושא: "השופט קיבל איזו מכה. אמרו שמהקהל של אשדוד, אבל קשה לי להאמין. אם זה באמת מה שקרה, זה חמור מאוד. יש מי שיבדוק ויחליטו מה שיחליטו. אני מקווה שנקבל את הנקודה הזו, אבל זה לא תלוי בנו". בסיום המשחק היו חלק מאנשי אשדוד נסערים מאד, "לא יכול להיות שאחרי שער שויון מתוק שלנו האוהדים שלנוט יזרקו משהו על הקוון, זה פשוט לא נראה לי סביר, אפילו הזוי", אמר אחד מאנשי הקבוצה.

 

ההשלכות מעבר

מלבד האירועים הללו, קפטן ב"ש מאור מליקסון ספג זעזוע מוח במחצית הראשונה אולם התעקש להמשיך לשחק. בסופו של דבר הוא הוחלף בדקה ה-47, לא לפני ששאל את חבריו בחדר ההלבשה: "מה התוצאה?" בנוסף, אוהד של אשדוד השליך כדור שהגיע ליציע היישר על פרצופו של שחקן באר שבע אבי יחיאל, שהגיב באיפוק. אגב, אוהדים של הפועל באר שבע ידעו לספר שגם אחרי המשחק המשיכו המהומות מחוץ לאצטדיון, שם הם הותקפו על ידי אוהדים של אשדוד. חשוב לציין כי לפי התקנון המשמעתי, לאשדוד יש אחריות שילוחית לקהל האוהדים שלה ואם היא תרצה להימנע מהעונש היא תצטרך להוכיח שהאוהד שהשליך את החפץ הוא לא אוהד שלה. נראה שהעונש הצפוי מעבר להפסד טכני הוא קיום משחק ביתי אחד ללא קהל וקנס של 10,000 ש"ח או יותר. כ-1,000 אוהדי ב"ש נכנסו למשחק באיחור של כרבע שעה, בעקבות לחץ על הקופות ועל שערי הכניסה.

 

הצד של ב"ש וברקת

הבעלים, אלונה ברקת מסרה בתגובה: "לפי מה שאני הבנתי מהקוון עצמו פגע בו חלק מתכתי ברגל, הוא דימם ולכן השופט החליט להפסיק את המשחק. עוד לפני המשחק הבנתי מהאוהדים שלנו שהייתה אווירה לא טובה. כ-200 אוהדים שלנו עוכבו לפני המשחק ונכנסו מאוחר לטענתם בגלל התנהלות לא נכונה של הסדרנים. גם במהלך המשחק הופנתה אלימות כלפיהם מצד אוהדי אשדוד ולא נעשה דבר בעניין. אני מיציע הכבוד ישבתי וראיתי אוהדים פוגעים עם כדור בפרצופו של אבי יחיאל שהלך להרים כדור קרן. חבל מאוד שדברים כאלה קורים בכדורגל ומי שצריך לקבל את ההחלטות יקבל אותם השבוע".

 

 

 

מאמנה של הפועל באר שבעניר קלינגר אמר: "המשחק הופסק שלוש דקות לפני תום מועד הזמן החוקי. לפי מה שהבנתי מהשופט הרביעי, הקוון נפגע מהעמדה שהוא עמד בה, לא מאוהדים שלנו ממה שהבנתי. זה פחות מעניין אותי, ההשלכות המשפטיות ברורות אם המשחק הופסק לפני הסוף. ברגע שהשופט שרק לסיום מה יש לנו לחפש על המגרש? מה אנחנו יפי נפש?. זה יום מכוער לכדורגל הישראלי. אני לא מבין למה הרוחות התלהטו בצורה כזו.  אני לא הייתי כאן ארבע שנים ואני לא רוצה לדבר על הידרדרות ולדבר על מקומם של שוטרים וסדרנים במגרש. העובדות אומרות שהמשחק הופסק שלוש דקות לסיומו ומי שיצטרך לקבל את ההחלטה יעשה זאת במהלך השבוע".

 

 

 

בצד המקצועי אמר קלינגר: "אני קצת מאוכזב שלא לקחנו את השלוש נקודות שאני מאמין שניקח במקום אחר על הדשא. אני לא חושב שהמשחק על כר הדשא היה אלים אלא גברי. לא משחק שאני אוהב מבחינה טקטית, אני לא אוהב שהקבוצה שלי שהקבוצה שלי חוזרת מפיגור". לגבי המשחק עצמו, מעציב אותי שאנחנו שוב מקבלים שני שערי פיגור מוקדם בדיוק כפי שקרה מול בית"ר ירושלים אבל שמח מאוד שהחבר'ה שלנו הצליחו לחזור מזה ושוב ראינו כאן משחק מצוין וחבל שהוא התפתח לאן שהתפתח. היה גם פנדל לטובתנו אבל זה לא משנה כי הניצחון יחשב לטובתנו".

 

דוד רביבו אמר: "ראיתי את הקוון על הרצפה, השופט שרק לסיום. חבל שמתעסקים בזה ולא בספורט. מה שחשוב כרגע זה הפועל באר שבע, הצגנו כדורגל טוב בחלקים מהמשחק. אוהדי הפועל באר שבע מצוינים וטובים, אני בסך הכול שחקן מן המניין". בהתייחס למשחק וליכולתו הטובה אמר רביבו: "בבוקר הייתי במשך שעה וחצי בטיפולים עם הקרסול, השתדלתי לתת את המיטב וזה היה מאוד חשוב שאני אשחק. אמרתי לפני המשחק שברגע שמקללים אותך, אתה חשוב להם כשחקן אבל כרגע הראש שלי כולו בבאר שבע, אני רוצה להצליח איתה וזה מה שחשוב לי. בית הדין יחליט מה שיחליט ואנחנו נקבל את זה גם אם זו תהיה תוצאת תיקו". בהפועל באר שבע אמרו הערב: "איגוד השופטים והמחלקה המשפטית של ההתאחדות חייבים להתערב לא אחר מאשר ניצחון טכני", והחלוץ ליאור אסולין הוסיף: "ראיתי לפחות שלושה ארועים חריגים במשחק. כוס שתייה שנזרקה על אבי יחיאל וחפצים שהושלכו על אביתר אילוז ועל הקוון. ברור שמגיע לנו ניצחון טכני".

 

 

 

הצד של השופטים וההתאחדות

לאחר שעה קלה שהאירועים נרגעו במקצת, החלו להגיע כל מיני ריקוטשים מכיוון ההתאחדות לכדורגל, איגוד השופטים וכדומה. למרות שכביכול נראה שברור לכולם שאשדוד אמורה לספוג הפסד טכני, בהתאחדות לכדורגל כבר נשמעים הקולות שאומרים "שלא בטוח שאדלר היה צריך לסיים את המשחק והיה ניתן לסיים את 30 השניות שנותרו", כך או כך בימים הקרובים תיפול ככל הנראה ההחלטה. השופט הרביעי, אלי חכמון אמר בסיום: "נזרק חפץ, הזמן החוקי לא הסתיים ונאלצנו להפסיק את המשחק".

 

יו"ר איגוד השופטים, בן ציון סלמן התייחס לאירוע: "לפי החוקה אם אחד השופטים או הקוונים נפגע בצורה כלשהי, החוקה מחייבת את השופט להפסיק את המשחק. היות וכל האירועים התרחשו בדקות הסיום של המשחק הכול ייבדק, בכל מקרה זיו אדלר פעל נכון". ההתאחדות לכדורגל מסרה בתגובה: "נסיבות הפסקת המשחק ייבחנו לאור דו"ח השופט והמשקיף. הדו"ח יועבר מחר להמשך הטיפול". גם הקוון אורן בורנשטיין נשמע אומר עם הירידה מהמגרש בורנשטיין: "מה זה? זה ליגת העל? זו שכונה !הרגשתי פתאום מכה חזקה, ראיתי שחור ולא יכולתי לעמוד על הרגל", אמר בורנשטיין לחבריו השופטים בחדר ההלבשה. יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, עמית קליין, הוסיף: "המשחק לא הגיע לסיום המועד החוקי, הוא פוצץ". באיגוד השופטים מתכוונים כעת לדרוש את החזרת כוחות השיטור למגרשים בעקבות המקרה. בהתאחדות הדגישו כי לצוות השיפוט במגרש אין את הסמכות לפסוק על הפסד טכני וכאשר ייכתב ויועבר דו"ח השיפוט המלא, הוא ייבחן על ידי המחלקה המשפטית ורק אז יוחלט על המשך ההליכים. אשדוד צפויה לעמוד לדין גם על יריקה שספג אבי יחיאל מכיוון הקהל שצוינה בדו"ח השיפוט.


 

בהתאחדות לכדורגל הסבירו: "נלמד את המקרה אחרי שנקבל מחר (ב') את דוחות השופט והמבקר. במידה שיימצא כי החפץ נזרק מהיציע של אשדוד, הקבוצה עלולה לספוג עונש רדיוס או משחק ללא קהל". עו"ד משה אביבי, היועץ המשפטי של ההתאחדות, מסר הערב: "לאחר בחינה של דו"ח השופט נחליט מה העונש שיוטל על מבצעת העבירה. מזמן לא היה מקרה כזה, אבל ברור שהקבוצה הפוגעת מסתכנת במספר עונשים הקבועים בתקנון, כמו עונש רדיוס, משחק ללא קהל וכיו"ב".

 

בן ציון סלמן, יו"ר איגוד השופטים, הרחיב יותר: "במידה שהייתה פגיעה באחד מהשופטים או הקוונים, חייב השופט לשרוק לסיום המשחק. שמענו את הודעתו של השופט הרביעי אלי חכמון וחד משמעית המשחק פוצץ בדקה ה-93 ולא הגיע לסיומו. כעת הדברים ייבדקו בבית הדין ושם יקבלו את המשמעויות וההחלטות. מוקדם עדיין לומר שבאר שבע זוכה בניצחון טכני, כי הכול יוחלט אך ורק בבית הדין". סלמן הוסיף: "צוות השיפוט פעל על פי החוקה, חבל שאוהדים מגיעים חמים למשחק ועושים את מה שהם עושים. חובה לשמור על בריאותם וביטחונם של השופטים שלא יפגעו במהלך משחק. כעת הדברים עוברים להכרעת בית הדין".

$(function(){setImageBanner('77ff3f73-6513-42e3-9304-8d116ae35d0a','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה