פריסה רחבה: רגע לפני העונה, מ.ס אשדוד אופטימית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('35ffdd16-8f0f-427a-86fa-400919ae6df9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('35ffdd16-8f0f-427a-86fa-400919ae6df9','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('35ffdd16-8f0f-427a-86fa-400919ae6df9','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('35ffdd16-8f0f-427a-86fa-400919ae6df9','/dyncontent/2024/4/1/36c4c515-e187-40ba-a907-b78c74a83078.gif',17682,'תור הזהב אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

משחק הניצחון בגביע הטוטו (3-2) מול הפועל ת"א העניק הרבה אופטימיות למ.ס אשדוד. לקראת פתיחת הליגה בשבוע הבא (21/8) מול הפועל ב"ש, מבט נוסף אל הסגל הכמעט סגור של הקבוצה היתרונות והחסרונות . המטרה: פלייאוף עליון

מ.ס אשדוד מציגה קבוצה טובה יותר מזו של העונה שעברה. נכון שמדובר בקביעה קצת גדולה ואולי אף נמהרת לשלב הזה של העונה, אבל על הנייר ועל פי משחקי ההכנה וגביע הטוטו זה נראה כך.

צירך לומר בכנות, אשדוד קיימה בסך הכל שני משחקי גביע הטוטו רשמיים, בשניהם שיחקה לא רע אבל לא הרשימה בצורה מדהימה, האחד הסתיים בהפסד לעולה החדשה נס ציונה (0-1) והשני בניצחון (3-2) מול הפועל ת"א בבלומפילד.

לאשדוד יש יותר משבוע לליטושים אחרונים עד משחק הליגה הראשון ב- 21/8 יום ראשון הבא מול הפועל ב"ש בטרנר. כאשר מיד לאחר מכן באותו שבוע תשחק הקבוצה מול נס ציונה במסגרת המחזור השני.

בכלל כדאי לכולם לקחת אוויר, כי עד חודש נובמבר שאז יגיע המונדיאל והכל ייעצור מבחינת הליגות המקומיות והתחריות באירופה, הליגה תרוץ כמעט ללא הפסקות (למעט משחקי הנבחרת), עומס, ריבוי משחקים ושחיקה. 

בכללי, או מה עשינו בקיץ האחרון

מ.ס אשדוד הלכה הקיץ על קו ברור, שמירה על השלד המרכזי של הקבוצה ועל הנכסים המרכזיים (כנעאן, צבטקוביץ', גיל כהן, בילו) לצד עלייה של שחקני הנוער המצטיינים וחיזוק נקודתי בעיקר של זרים חדשים.

מיד נעבור עמדה עמדה ונבחן את היכולות, אבל נחזור שוב לפתיחה, במבט כולל נראה שהקבוצה כקבוצה טובה יותר, גם בשל השמירה על הנכסים המרכזיים (מינוס ג'אבר, אבו עקל וסייף) יחד עם חיזוק נכון לפחות כרגע בזרים וכניסה של צעירים חדשים שמוסיפים תחרות ורעננות.

"כולם דיברו על רכש ישראלי שיגיע, אבל הרצון שלנו היה קודם כל לשמור על כנעאן, בילו, כהן וצבטקוביץ', כי אם הם הולכים, אין באמת מחליפים ברמה שלהם", אמרו באשדוד.

ההגנה- שמירה על הקיים וחיזוק ממשרד הפנים

למ.ס אשדוד יש את אחת ההגנות הטובה בליגה. כל שחקי המפתח נשארו בקבוצה, שהדגש המרכזי הוא על הבלם המבוקש ננאד צבטקוביץ'. בהגנה לאשדוד יש אופציות מגוונות כאשר 6 שחקנים מעולים צריכים לאייש 4 עמדות.

ננאד סבטקוביץ', אולי הבלם הטוב בליגה, בלם שכל קבוצה בליגת העל הייתה רוצה אותו ואכן הקבוצות הגדולות מבקשות אותו, אך אשדוד לא מוכנה עדין לשחרר.

תמיד יש את החשש/ סיכוי שעוד בזמן שנותר עד סוף החודש הבא הוא יעבור למכבי חיפה, אולם כל עוד הוא בקבוצה יחד עם אוואני, לאשדוד יש מרכז הגנה נהדר, שגם גיל כהן יכול לשחק שם.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

בלם הנוער שקד חכמון נראה טוב באימוני הקבוצה, אולם נראה שאם צבטקוביץ' יישאר סופית הוא יושאל כנראה לאחת הקבוצות בליגה הלאומית כמו אדומים אשדוד.

גילי כהן בלם/מגן שמאלי הוא שחקן ברמה של נבחרת ישראל, שחקן בית טיפוסי שלמרות גילו הצעיר מגלה מנהיגות ושקט נפשי נדיר. מדויק מהיר, אינטליגנט. יכול לשחקן במגוון תפקידים כולל בקישור האחורי, דבר שבן שמעון ניסה במהלך מחנה האימונים.

טימוטי אוואני – בלם מעולה, מהיר, לוחם ללא פשרות, חווה עונת נסיגה בעונה האחרונה, אבל יחד עם צבטקוביץ' מציג שילוב טוב.

דייויד קופרמן – מגן שמאלי מעולה שמרבה לתקוף. שליטה מעולה בכדור, יכולת להכניס כדורים ללא הרף לרחבה -  הפתעה גדולה, שהגיע משום מקום נראה כמו בינגו.

אשדוד קיבלה בהגעתו של קופרמן תוספת כוח רצינית לאגף השמאלי, העובדה שקיבל ת.ז כחולה ואינו נחשב כזר כמובן עוזרת, כי לאשדוד אין אפשרות לצרף זרים.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

אחרי הפציעה של קמהאני שהוקפא, ההגעה של קופרמן יחד עם הנוכחות של סזנו באגף ימין, יכולה לשחרר את בן שמעון להחליף מערכים ולשחק עם חמישה בהגנה ושני מגנים תוקפים.

טום בן זקן, הקפטן מביא עימו הרבה מאוד ניסיון ושקט נפשי מנהיג בתוך המגרש ובחדר ההלבשה.

זוהר זסנו, עוד שחקן שמבוקש על ידי כל הקבוצות הגדולות – שחקן הנבחרת הצעירה שיהיה בעתיד גם שחקן הנבחרת הבוגרת. מהיר מאוד, בעל שליטה טובה בכדור וכוח מתפרץ ברמות הגבוהות ביותר, חייב לשפר את קבלת ההחלטות שלו בעיקר בהתקפה, אבל חומר הגלם נראה נהדר. 

קישור- מחפשים את בעל הבית והתגלית מהנוער

כמו בהגנה גגם בקישור, השינוי שנעשה הוא בעיקר לטובה, כל המוסיף הרי זה משובח. בעונה שעברה הקישור כלל בעיקר את פיראס אבו עקל (שעזב), עוז בילו, חמודי כנעאן, נאור סבג ויעקב בריהון. כולם למעט אבו עקל נשארו בקבוצה.

במקום אבו עקל הגיע מהנוער מרטין נזדי שיכול להיות התגלית החדשה ומהווה הפתעה נעימה. מדובר בקשר בן 19 שעשה עונה נהדרת בנוער ונראה כמו מי שהצליח (שוב לפחות לפי משחקי טרום העונה) לעשות את קפיצת המדרגה.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

נזדי צפוי להיות הפתעת העונה. הוא עלה מהנוער כשחקן המצטיין של אלופת ישראל, מ.ס אשדוד. הוא מזכיר בסגנונו את ניר ביטון ויש תקווה שגם יגיע לרמה שלו. הנוכחות שלו במרכז המגרש והיכולת לחלץ כדורים ולהניע אותם קדימה, משנה את המשחק של היריבה.

אם נזדי ידע לעשות את ההתאמה לקצב של ליגת העל, אשדוד תרוויח. נזדי לפי משחקי ההכנה נראה כמו הבנאקר של בן שמעון בקישור האחורי.

לידו יש להוסיף את ה- רכש של הקיץ הקשר לוקאס סלאניס, שאולי הגיע מתחת לראדר ובלי הרבה רעש, אבל נראה שמדובר בבינגו גדול, שחקן שמשלב התקפה והגנה, טכני מאד, בעיטה מרחוק.

הוא אמור להיכנס לנעליים של רועי גורדנה בגדול, לצידם של נזדי, כנעאן, סבג ועוז בילו יחד עם יעקב בריהון, בקישור יש לבן שמעון שפע וגיוון.

אחד מהדברים שכן חסרים בקישור האשדודי הוא שחקן שהוא בעל בית, עם נוכחות, סטייל רועי גורדנה, סטייל דוד רביבו בעבר, משה אוחיון. האם סאלינס כזר בעונה ראשונה בקבוצה יכול להיות כזה? אולי כנעאן יעשה את קפיצת המדרגה לביות בעל הבית? הרבה מזה זה עניין של אופי ותכונות מולדות. מעניין.

עוז בילו – עוד כישרון צעיר (20) שמבוקש על ידי הקבוצות הגדולות בליגה, העונה אמור לתת עוד מקפצת מדרגה ולסייע לאשדוד בבישולים, בכיבושים ובפיצוח של הגנות היריב.

בילו הוא שחקן של מספרים גם בנוער, הבעיה אצלו זה העליות וירידות לעיתים גם במהלך משחקים, אם בילו וכאן נכנסת לתמונה העבודה של בן שמעון יצליח לעשות קפיצת מדרגה ביציבות, אנחנו צפויים לעונת פריצה.

היתרון הגדול של בילו, הוא שחקן התקפה שאוהב להגיע בהצטרפות כגל שני, יש לאשדוד הרבה שחקנים בגוון דומה, בילו, בריהון, כנעאן, אפילו סאלינס, יש לזה יתרונות ויש לזה גם חסרון של חד ממדיות לפחות בפרמטר הזה, לבן שמעון הפתרונות.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

שלו הרוש – התקווה הגדולה שהבטיחה ועדין לא קיימה, אך רן בן שמעון מאמין שהעונה הוא ייתן את הפריצה הגדולה שלו – ניצוצות זוהרים ראינו כבר במשחק מול הפועל תל אביב כשבישל כמו שרק שחקנים נדירים יכולים לבשל – שער שפתח את כל הגנת הפועל ל אביב.

הורש הוא שחקן 50-50 קלאסי, חזק מאד, טכני, בעיטה אדירה מרחוק, לא הצליח בעונה שעברה לתקוע יתד כשחקן לגטימי בליגת העל, אולי העונה זה יקרה.

מוחמד כנעאן – השחקן הכי מבוקש בליגה – ההצעות זורמות למ.ס אשדוד שמוכנה לשחרר אותו רק לאירופה. בעל כוח פריצה נדיר שיכול לייצר שערים משום מקום. נעלם לדקות רבות במהלך המשחק אבל ברגע שהכדור אצלו, דברים רבים יכולים להשתנות.

בן שמעון ניסה את כנעאן במהלך משחקי ההכנה בקיץ לעיתים גם באגף, ונשאלת השאלה האם זה מלמד משהו לקראת העונה? מבחינת כישרון ופוטנציאל הוא השחקן של אשדוד, אמור להביא את הערך המוסף, עונה טובה שלו שווה מקום בפלייאוף העליון.

נאור סבג – לצד הצעירים בקישור הוא מביא איתו שקט נפשי והמון ניסיון. ממשיך עונה שנייה בקבוצה ונראה כמו מי שקיבל את המעמד מבן שמעון העונה, אם סבג יראה מדוע הגיע להפועל ב"ש לפני שנתיים אשדוד תרוויח מכך.

יעקב בריהון- לצד בילו וכנעאן הוא אחד המוכשרים בסגל, מהווה סוג של "שגר ושכח", משמעות? שחקן שאם נותנים לו דקות משחק וביטחון שווה מספרים. גם בעונה שעברה הלא יציבה שלו, וסבל מפציעות רבות, בריהון היה אחראי על כמה שערים ובישולים במשחקים חשובים, אחד השחקנים הראשונים שהאריכו חוזה בקיץ האחרון.

התקפה, הרכש הישראלי והבינגו מאפריקה

עקב האכילס של אשדוד מהעונה שעברה הייתה ההתקפה, או יותר נכון ההיעדר ההתקפה. אשדוד חסרה את החלוץ שייתן לה מספרים.

הקץ הזה אשדוד חיזקה את עצמה בשני שחקנים, אחד ישראלי והשני זר, שניהם לא מוכחים מבחינת מספרים, אבל עם פוטנציאל גדול, האם הפוטנציאל הגדול יביא גם מספרים? נראה שעל השאלה הזו תקום ותיפול העונה של אשדוד.

אבנעזר ממאטה (מ.ס אשדוד)

אבנעזר ממאטה –לפחות לפי משחקי ההכנה וגביע הטוטו נראה כמו החלוץ שחיכו לו שנים באשדוד – חזק, כובש, בעל נוכחות ברחבה – חלוץ אמיתי כמו שלא היה למ.ס אשדוד מאז מקרייב.

בכל משחקי ההכנה הוא כבש, גם בגביע הטוטו, הוא משלב מהירות, כוח וטכניקה אבל אף אחד מהשערים שכבש לא היה שער וירטואוזי. הכנה וגביע הטוטו זה אחד, משחקי הליגה במאני טיים זה סיפור אחר.

בכלל שניים מששת הזרים של אשדוד (ממאטה ופאפו) הגיעו כתוצאה מתקופת מבחנים מוקדמת וצפייה בטרם הגעתם לישראל, תהליך בחירה ואיתור זרים מעט שונה בנוף הגכדורגל שלנו, מה שבהחלט שווה התייחסות בהמשך לנושא.

יניב מזרחי – שחקן עם הרבה פוטנציאל וציפיות שעד עתה לא הביא אותם לידי ביטוי, יש רק לקוות שיתרום את חלקו לאשדוד. אשדוד רצתה את מזרחי כבר לפני שנתיים כמחליף לשגיב יחזקאל, מזרחי רשם עונה נהדרת בליגה הלאומית, הראה ניצוצות בנתניה, אבל רחוק מלהיות מוכח.

אצל מזרחי נדע האם מה שמצוין בליגה הלאומית יכול להיות טוב גם בליגת העל. 

יניב מזרחי (מ.ס אשדוד)

אדיר לוי – כובש מחונן, מלך השערים של אלופת הנוער מס אשדוד – צופים לו עתיד מזהיר ואמור להשתלב העונה כחלוץ מחליף שיביא שינוי להתקפה ויכריע משחקים, כפי שעשה בדקה ה-95 מול הפועל תל אביב.

לוי הראה מהירות, סיומת מול השער, לוי יצטרך לצלוח את המעבר הלא פשט בין הנוער לבגורים. אבל לוי שכבר היה בטוח שהוא ממשיך הלאה בהשאלה, צד את העין של בן שמעון שבשיחות סגורות אמר שהוא רואה בו פוטנציאל להיות דין דוד, ימים יגידו.

לסיכום כללי-

המקומות החזקים התחזקו, החלשים קיבלו חיזוק אבל לא מוכח, מי שעזב למעט אולי אבו עקל וקצת סייף לא היו משמעותיים ואלה שהגיעו אמורים להיות טובים לא פחות, לאשדוד יש מגוון רחב יותר העונה, עם תחרות גדולה על כל תפקיד, צעירים שעלו מהנוער ורוצים להוכיח, ידחפו את הוותיקים קדימה ולהוכיח את מקומם.

בן שמעון יצטרך כמובן לארגן את הכל לקבוצה מנצחת, לדעת להוציא משחקנים יותר ולקדם אותם כמו שעשה בעבר בלא מעט מקרים, וכמובן להתגבר על המחסור בגולר ולקוות לקפיצת מדרגה קדימה של לא מעט שחקנים. בראשון הבא נקבל את המבחן הראשון. יהיה מעניין.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d69e220a-5637-4e5a-81f1-acbb8638de0b','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d69e220a-5637-4e5a-81f1-acbb8638de0b','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d69e220a-5637-4e5a-81f1-acbb8638de0b','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה