לא מוכנה לליגה: מ.ס אשדוד חייבת שינוי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6d27fad8-ecdd-46ea-af52-b7db9d2c49e3','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6d27fad8-ecdd-46ea-af52-b7db9d2c49e3','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6d27fad8-ecdd-46ea-af52-b7db9d2c49e3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אפשר לגרוס שמדובר בתחילת עונה, אפשר לתת זמן, לקוות שדברים יקרו, אבל עם הסגל הנוכחי, מ.ס אשדוד תהיה קבוצת פלייאוף תחתון. המפתח: שינוי דרמטי בסגל השחקנים בעיקר בחלק הקדמי ועונת אימון מדהימה של רן בן שמעון

המשחק אמש (ש') מול בני סכנין שיקף את הקיץ הנוכחי של מ.ס אשדוד, קבוצה טקטית, מאומנת, יודעת איפה לעמוד בעיקר בחלק ההגנתי, אבל חסרה כל יכולת לשים כדור ברשת. לרן בן שמעון גם עם סגל מלא פשוט אין מספיק כלים איכותיים בחלק הקדמי.

אז ברור שעם אור אינברום, מוחמד כנעאן ואפילו מוגיס זה יראה מעט אחרת, טוב יותר (כמה טוב?). אבל אף אחד מהשלושה הוא לא גולר מובהק, פהאד באיו נראה כמו הצל של עצמו ומתקשה להראות את היכולות הבינוניות שעוד היו בטרם הפציעה.

היה קצת מתסכל להתסכל אמש על הספסל בשלהי המחצית השנייה ולראות שעל הספסל יושבים יוני סיסיאי הצעיר ושלו הרוש, שעם כל הכבוד רחוקים מלהיות שחקנים שבאמת יכולים להשפיע.

לצידנו ביציע, ישב חלוץ בני סכנין הפצוע אנתוני וראן, לא כוכב כדורגל אבל כזה שיודע לשים כדור ברשת והיה בידיים של אשדוד במחיר מצחיק גם בינואר שעבר (עסקת שגיב יחזקאל לב"ש) וגם בקיץ הנוכחי. 

צילום: ארכיון (אריק ג'ורנו, דוברות מ.ס אשדוד)

וראן בעונה סבירה שלו שווה 5-7 שערים בעונה, בעונה טובה גם יותר, האם יש בסגל הנוכחי (בדגש על הנוכחי) של אשדוד, שחקן שיכול להביא מספרים כאלה? לדעתי לא.

אם אשדוד חולמת להיות פקטור בליגה ברמת הפלייאוף העליון היא חייבת שדרוג רציני בסגל, בעיקר בחלק הקדמי, ההגנה מסודרת וטובה ויש גם גיוון יחסית יש, בעיקר בעמדת המגנים, פחות בבלמים.

בקישור יש את נאור סבג, פיראס אבו עקל, יחד עם ראינוב (מאכזב מאד עד עכשיו) והפקטור המרכזי אמור להיות חזרתו של מוחמד כנעאן מהפציעה, כנעאן אמור להיות העונה בעונת פריצה שלו ולשדרג את הקישור הקדמי של רן בן שמעון.

יש גם את הצעירים כמו שלו הרוש, ניר חסון או עוז בילו שגם אופציה של אור אינברום יכולה לבוא בחשבון, זה יחסית בסדר. זה לא הקישור של העונה שעברה עם רועי גורדנה, שלומי אזולאי, אבו עקל ויעקב בריהון, אבל זה יחסית משהו.

אפרופו בריהון, אף אחד לא ממש מבין מדוע שחקן טכני ומוכשר כמוהו לא מוצא את מקומו. החיבור עם בן שמעון כנראה לא עובד, אבל לאשדוד אין את הלוקסוס לוותר על מה שיש לבריהון ברגליים, כי פשוט אין לה הרבה שחקנים כמוהו בסגל. 

לבנות על צעירים מוכשרים זה נחמד, אבל לכל הצעירים של אשדוד אין עד כה את המספרים של בריהון באשדוד. העונות הטובות ביותר של אשדוד היו צעירים לצד שחקנים מוכחים וחבל שבאשדוד שוב חוזרים לקו של צעירים לבדם, ולא שילוב.

ולא שבריהון הוא איזה שחקן משנה קבוצה, אבל במדבר ההתקפי הנוכחי באשדוד, גם שחקן כמו בריהון נראה כמו נווה מדבר. 

באשדוד מבינים שלבנות על התקפה שמורכבת מבאיו ומוגיס, שני זרים די מאכזבים ובעיקר לא פקטור ברמת המספרים והרבה אור אינברום ועוז בילו זה פשוט לא זה.

כל הארבעה צריכים עונת שיא ועונת פריצה בכדי להיות באמת פקטור התקפי, או עונת אימון אדירה של בן שמעון שידע להוציא מכל הארבעה כמות שערים שתספיק לקבוצה בחלק העליון של ליגת העל. הימור שלנו? זה לא יקרה ואם זה יקרה, נאכל את הכובע בשמחה.

צילום: מ.ס אשדוד

אף אחד באשדוד לא משלה את עצמו שהקבוצה במצב טוב, כל אנשי הקבוצה לרבות הצוות המקצועי מבינים את הבעיה ומנסים למצוא פתרונות.

כרגע נראה שהאופציות לחיזוק הן רק אופציות של זרים, ובכדי להביא לפחות זר אחד להתקפה, צריך לשחרר שני זרים, אחד מהם יהיה כנראה מוסא בקאיוקו שנראה פשוט לא מחובר, השני יכול להיות מוגיס שאתמול היה ביציע בכלל.

השוק הישראלי דל מאד, אשדוד פשוט לא הייתה פקטור לאורך הקיץ בשוק המקומי כמעט בכלל. היו לאורך הקיץ כמה שחקנים מעניינים שיכולים היו לבוא בחשבון, מה שנקרא "על המדף", אבל אשדוד או לא רצתה לשלם, או לא חשבה שהם יכולים לעזור, וארן שהזכרנו קודם הוא רק דוגמא אחת, גם אלירן עטר, אפילו מוחמד עוואד בעסקת דין דוד יכול היה לבוא בחשבון.

באשדוד טוענים שהם הלכו והולכים באופן מושכל ועיניים פקוחות למהלך הנוכחי של בניית הקבוצה, של צעירים שאמורים לפרוץ, הלוואי. אבל כנראה שגם משחקי פתיחת העונה הראו שזה אולי יקרה, אבל עד שזה יקרה, צריך משהו לכאן ועכשיו.

ולאלה שטוענים ששחקנים כאלה לא רצו לבוא לאשדוד? אולי זה נכון, אבל לכל שחקן יש את המחיר שלו בכדי לבוא.

אז אולי אשדוד הייתה צריכה לשלם "מס אשדוד" לשחקן כזה או אחר והוא היה מעבר לשווי השוק האמיתי שלו, אבל כרגע המצב שבחלק הקדמי יש כמעט כלום והרבה שום דבר, וכולם מחכים לאיזה זר בינגו שאולי יבוא, ואולי לא, אבל זה יותר הימור מאשר משהו בטוח.

צילום: מ.ס אשדוד

מי שמפנטז באשדוד על עונה בדומה לזו של העונה שעברה, זה לא יקרה, בטח לא בסגל הנוכחי של אשדוד. הקסמים של רן בן שמעון יכולים לעבוד, אבל גם קוסם צריך איזה שפן.

אנשי אשדוד ובן שמעון מבינים שהקבוצה זקוקה לחיזוק, אף אחד לא טומן את ראשו בחול, הבעיה שפלונטר הזרים מסבך מאד את הקבוצה, גם בכדי להביא זר אחד צריך לשחרר שניים לפחות ואם רוצים יותר, אז צריכים לשחרר מעל שני זרים שלכולם כידוע יש חוזה ולא נותר עוד הרבה זמן עד סיום החלון.

באשדוד סומכים מצד אחד על הצעירים המוכשרים, אבל גם לצידם יודעים שצריכים כמה באנקרים בהרכב, לעוז בילו, שלו הרוש, אפילו פיראס אבו עקל היה הרבה יותר קל לפרוץ בעונה שעברה כאשר לצידם שיחקו, רועי גורדנה, שלומי אזולאי ושגיב יחזקאל.

באשדוד דיברו בסיום המשחק אמש על שלושה שחקנים חדשים שיגיעו, בהנחה ולא מדובר באיזה שחקן ישראלי שובר שיויון (יש כזה בכלל?) אז כנראה שנראה כמה שינויים בעמדות הזרים.

במבט מקצועי ממה שראינו עד כה, הזרים היחידים שהם באמת באנקרים ומשדרגים מקצועית, הן שלישיית הזרים בהגנה (אוואני, צבטקוביץ' וקמהאני). היתר? כולם כולל כולם ברי החלפה ויכולים בהחלט לבוא בחשבון, השאלה האם באשדוד יבצעו מהלך כל כך חד שבוע לפני פתיחת הליגה, מהלך שגם ייקח זמן מקצועית להטמיע ולארגן אותו (בדיקות, בידודים וכדומה) וגם יעלה כנראה לא מעט כסף.

התשובות עד סוף החלון בעוד כמה שבועות, בינתיים בשבת הבאה (20:30) כבר מחכה הפועל ת"א והאקס שלומי אזולאי בבלומפילד. אשדוד כרגע רחוקה מלהיות מוכנה לליגה.

פגרת הנבחרת שתגיע לאחר מכן כנראה תאפשר לאשדוד לבצע את השינוי המתבקש ולהטמיע אותו, האם זה יעבוד? ימים יגידו. 

$(function(){setImageBanner('3af152e0-7b83-4c5b-9197-0fac6601a8d8','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה