ירוקים על הדשא, אדומים מבושה: אדומים אשדוד באי ודאות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('17f28e2c-dd1f-4e2c-9f8a-866ecdc887bd','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('17f28e2c-dd1f-4e2c-9f8a-866ecdc887bd','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('17f28e2c-dd1f-4e2c-9f8a-866ecdc887bd','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

כשהיא בעונה טובה מקצועית, כעולה חדשה מפתיעה בליגה הלאומית, אדומים אשדוד מציגים עונת בלהות מבחינה ניהולית ותדמיתית. בלגן ניהולי, תקיפת אנשים, אי תשלום משכורות, חובות עבר, השבוע אפילו הבקרה מינתה לקבוצה נאמנת וכל זה לצד מיקום בצמרת וכדורגל נהדר

אם אתם אוהדי אדומים אשדוד, לא ברור אם אתם צריכים לשמוח או להיות עצובים. מצד אחד, עונת בכורה נהדרת בליגה השנייה בישראל עם הישגים לא רעים בכלל על הדשא, קבוצה צעירה, תוססת שמפתיעה את כולם.

מצד שני, אין כמעט בלגן או שערורייה שהקבוצה לא הייתה מעורבת בה העונה מחוץ לדשא. ממש מיסטר הייד וד"ר ג'קיל, או הפוך.

זה התחיל עוד בשלב מוקדם של העונה, המאמן רוני אוואט דיבר על אי עמידה בתנאים והבטחות שלא קיבל, בעיות שכר, מאמן כושר שלא קיבל שכר או שכן.

צילום: מדיה האדומים

אוואט כבר עזב וחזר ועזב סופית לפני כחודש. על הקווים מדריכים את הקבוצה עידן שריקי ויאיר אזולאי המנהל המקצועי, השניים עושים על הדשא עבודה נהדרת כאמור והקבוצה עד לפני שני משחקים לא הראתה שום משבר מקצועי.

כל עוד הבעיות נותרו בגדר בעיות מקצעיות- כספיות, השחקנים כמעט לא הושפעו, היכולת נשארה טובה, הקבוצה כבר הגיעה למקום הרביעי והיה נראה שחרף כל אי השקט הניהולי- כספי, בקבוצה מצליחים לשים את הכל בצד.

הבעיות החריפו בשבוע האחרון, זה התחיל כמובן עם התקיפה החמורה של רוני חג'ג' וחמזה מילאד שקושרים לאדומים אשדוד (חג'ג' הרבה יותר) כנגד מאמן עירוני ראשל"צ איסמעיל עאמר, תקיפה שקיבלה בצד התקשורתי הד גדול (בצדק רב) ופגעה קשות בתדמית של אדומים אשדוד.

"לא משנה מה הקבוצה עשתה על הדשא ואיך הסיפור המקצועי שלנו, אחרי מה שקרה, זה כבר לא יהיה אותו דבר וקיבלנו אות על המצח", אומר אחד מאנשי האדומים.

צילום: מדיה האדומים

"ברגע שאנחנו מגיעים לכותרות הראשיות והארציות בהקשר של תקיפה ומכות, זה ממש לא משנה, מישהו זוכר כמה נגמר המשחק המדובר? או מה הייתה התוצאה בשבוע שלאחר מכן. עכשיו ההקשר של אדומים אשדוד זה תקיפה, מכות, רוני חג'ג' ואיסמיעל עאמר".

העמותה ואיש הכספים

בכדי להבין את מהות הבלגן, צריך ללכת אחורה בזמן. שלוש שנים אחורה למעשה. בחור בשם רוני חג'ג' או ג'רמי אטלן אם תרצו משתלט על עמותת אדומים אשדוד. עז אז בניהולם של אני עמותה ואוהדים ברשות עו"ד נועם פרקש. 

חג'ג' למעשה משתלט על העמותה, רוכש אותה דרך כיסוי החובות וקבלת ההתחבויות העתידיות שלה והופך להיות האיש החזק שלא רשום בשום מקום. חג'ג' ממנה את מירב עטייה ממשפחתו ליו"ר העמותה והיא למעשה הופכת לעושה דברו. 

חג'ג' מנהל את הקבוצה, מזרים את הכספיים ומנהל את הקבוצה, אך פחות ביום יום, מי שעושים זאת הלכה למעשה,, הם אותה עטייה שאחראית על כל הנושא הניהולי ויאיר אזולאי על הצד המקצועי.

כמעט מהיום הראשון עלו הדיווחים על התנהלותו של חג'ג' ושל העמותה תחת שליטתו, לצד חובות לשחקני עבר, תביעות וכדומה, הגיעה גם הצלחה המקצועית, שחקנים בעלי שם עם חוזים כבדים (אוהד אדלשטיין, יוסי אסייג, אוהד קדוסי, יובל נעים על הקוום וכדומה).

שלוש השנים של חג'ג' באדומים אשדוד הולכים יד ביד עם הצלחות מקצועיות ושמות גדולים (כסף לא הייתה הבעיה) לצד בעיות ניהול, בעיות תזרים ואי תשלום משכורות.

צילום: מדיה האדומים

למעשה זה הקו המחבר לאורך כל התקופה בין חג'ג' ואדומים אשדוד, זה הפרדוקוס המושלם. הצלחה מקצועית על הדשא, עלייה היסטורית לליגה הלאומית, לצד בלגן, חוסר שקט והרבה בעיות בצד הניהולי- כספי.

גורם שמכיר טוב את ההתנהלות בקבוצה שופך אור: "עד ליגה א' מה שעשה חג'ג' לא חריג, עד כמה שזה נשמע רע. בליגות הנמוכות, אין בקרה תקציבית, אין פיקוח וקל להביא שחקנים בעלי שם בחוזה יחסית גדול ולשלם כסף שחור. ככה מתנהל הכדורגל שלנו במקומות הללו עם כל הצער שבדבר".

"לחג'ג' זה היה נוח, וגם לאדומים, ברגע שעלו לליגה הלאומית, שם יש כבר בקרה ויש פיקוח וזה פשוט בלתי אפשרי לעשות את מה שעשו שנים קודם לכן, עובדה שלא היה צריך עונה שלמה וכבר אחרי חצי שנה אולי קצת פחות מונה לקבוצה נאמנית".

"בליגה הלאומית", מוסיף אותו גורם, "יש חוזים מסודרים, אתה כמעט לא יכול להוציא שקל או לשלם בלי מסמכים ואישורים וכאן יש בעיה, זה פתח פתח להרבה מאד בעיות עם שחקנים".

נוכח לא נוכח

כמעט כל מי שקשור לקבוצה כיום טוען שאולי חג'ג' הוא עוף שונה בכל הקשור לניהול כדורגל ומתנהל אחרת, אבל הוא מביא כסף מהבית ונעזר בהקצבות המגיעות לקבוצה ממנהלת הליגה, הטוטו, שידורים וכדומה.

הרבה מאד פעמיים חג'ג' היה נעלם לאנשי אדומים אשדוד, היו צריכים אותו לאישור של דברים, העברת כספים וכלום, אין לו טלפון והדרך היחידה להגיע אליו זה דרך הסביבה הקרובה שלו שדי ממודרת וממדרת.

צילום: רז זהבי, מדיה האדומים

בליגות הנמוכות זה עוד היה עובר, אבל בליגה הלאומית שצריכים להיות מסודרים, לסגור דברים קדימה, לתכנן, שפתאום אדם נעלם זה מקשה, בעיקר שהוא הרז העיקרי של הכסף.

העונה ייאמר לזכותו הוא היה נוכח הרבה יותר בארץ, במשחקים, היה מעורב יותר וראו אותו יותר. דווקא העונה התמיכה הכספית שלו ירדה מעט, אבל גורמים בקבוצה טוענים שהוא שם באזור המיליון ש"ח עד כה העונה מכספו האישי.

הבלגן הכספי והניהולי הוביל השנה לאחת התביעות המרכזיות כלפי הקבוצה, זה של חלוץ הקבוצה בעונה שעברה, אוהד קדוסי. 

החלוץ שאף זכה בפסק בורר שמחייב את הקבוצה לשלם לו את חובו, בינתיים קדוסי את הכסף לא ראה, ואדומים אשדוד טרם שילמה את הכסף שחויבה לשלם ויש כנגדה צו הפסקת פעילות, לכן מונתה לקבוצה נאמנית מצד הבקרה, עו"ד ליזה חדש שמכירה את העבודה מקבוצות כמו מכבי נתניה, הפועל פ"ת והפועל ת"א. 

"אני דווקא אהיה מליץ יושר של חג'ג'", מספר אחד מאוהדי הקבוצה שמכירים את הנפשות הפועלות. "נכון שהדרך שלו היא לא הכי חלקה שיש, וברור שיש דברים לשפר, אבל אני מדבר על חג'ג' עד התקיפה בשישי, כי זה אכן קו אדום שאסור לעבור.

אבל עד אז, חג'ג' שמר את הקבוצה בחיים, הוא הזרים כסף, הביא דברים שאחרים לא הביאו, הקבוצה נראית טוב על הדשא, לא מעט בגלל שהביאו שחקנים ושילמו להם, אז יש המון דברים לשפר ושוב, התקיפה בשישי היא קו פרשת המים, אבל חג'ג' עשה לא מעט דברים טובים בקבוצה, גם אם הדרך אולי לא תמיד נכונה, טובה או בא לאנשים נכון בעין".

המשמעות נכון לעכשיו זה שהקבוצה הולכת או לפירוק או למכירת חיסול. נכסי הקבוצה, שחקנים וכדומה נמצאים על המדף. למזלה או שמחתה של אדומים אשדוד, חלון ההעברות כבר נגמר ושחקנים לא יכולים לעבור, הבעיה העיקרית תגיע בקיץ, שעתיד הקבוצה מוטל בספק.

ואיזה מסכנים האוהדים

מי שרואים את כל הבעיות מהצד וכואבים את ליבם, הם האוהדים, כזכור רק לפני כמה שנים הקימו אותם אוהדים את הקבוצה מחדש, הקבוצה אמורה להיות קודם כל קבוצת אוהדים.

בינתיים הם רואים את הקבוצה בליגה השנייה בישראל, די מצליחה, אבל עתידה בסימן שאלה גדול ודי מאיים.

במשחקים האחרונים גם הקהל עצמו מדיר רגליו מהמגרשים, וזו אולי אחת הבעיות הכי גדולות. הקבוצה הוקמה עבור ובשביל הקהל, שמקיים במקביל גם מאבק על הסמל ועל שם הקבוצה.

במשחקי הבית של הקבוצה מגיעים כבר כמה עשרות בודדים ורק במשחקים מרכזיים מגיעים יותר, הקבוצה שהביאה אלפי אוהדים בליגה ג', ב' ו-א' פתאום מוצאת את עצמה בלי עתיד, בלי תקווה ובעיקר בלי חלום.

ברשתות החברתיות, הגרעין הקשה של האוהדים עדיין מצדד במה שקורה בקבוצה וטוען שהקבוצה מצליחה על הדשא ובספורט מקצועני בסוף מה שקובע זה מבחן התוצאה.

השאלה הגדולה תגיע בקיץ הקרוב, עם הרבה סימני שאלה, רוני חג'ג' שמעמדו לא ברור, רשמית הוא הודיע השבוע שהוא עוזב את הקבוצה, עם נאמנת מצד הבקרה שתקשה מאד על כל פעילות הקבוצה ועם חובות עבר ופסקי דין שלא ברור מי יקרה איתם ובעקבותיהם, קיץ לא ברור צפוי לאוהדי אדומים אשדוד שבינתיים ממשיכים להנות מהקבוצה שלהם על הדשא.

$(function(){setImageBanner('cb677f8a-e942-4869-97c7-8b5c54b938df','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה