צפו: להקה המונה עשרות כרישים תועדה בחוף חברת החשמל באשדוד (וידאו)


להאזנה לתוכן:

גיא לויאן מרשות הטבע והגנים הצליח לתעד במהלך ביקור בחוף חברת החשמל להקת כרישי סנפירתן המונה לא פחות מ-30 פרטים! לדברי עדי ברש, יו"ר עמותת "כרישים בישראל", הכרישים נמשכים למקום בשל המים החמים שנפלטים לים כחלק מתהליך ייצור החשמל בתחנת הכוח. צפו

גיא לויאן, פקח ימי ברשות הטבע והגנים, זכה לתעדכ-30 כרישי סנפירתן בחוף חברת החשמל באשדוד, בסמוך לתחנת הכח של חברת החשמל. יש לציין כי לא מדובר במחזה נדיר לאזורנו, אולם מה שכן, כרישי הסנפירתן נצפים באזור בד"כ בעונת האביב ולמספר שבועות בלבד. 

צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

כריש סנפירתן מוגדר בסכנת הכחדה בים התיכון, עקב ירידות חדות בגודל האוכלוסיות והעלמות ממערב הים התיכון. בישראל כל הכרישים והבטאים מוגנים והפגיעה או המסחר בהם אסורים.

עדי ברש, דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת "כרישים בישראל": "חדרה הינה התחנה הנגישה ביותר, אולם למעשה – בשלוש תחנות הכח החופיות, אשקלון, אשדוד וחדרה, נצפים כרישים בכל שנה בחורף ובאביב".

לדבריה, תחנות הכח משתמשות במי הים לקירור הטורבינות מייצרות החשמל. כתוצאה מכך, נפלטים מהתחנות מי ים חמים, כ-10-8 מעלות מעל טמפרטורת הים. עשרות כרישים חופיים מהמינים כריש סנפירתן וכריש עפרורי, מגיעים כל שנה לבלות את החורף במים החמים של תחנות הכח.

צפו >>>

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה