ענק: אלון דאי אלוף אירופה!


להאזנה לתוכן:

נהג המירוצים מאשדוד השלים אליפות שלישית בארבע שנים וזכה באליפות הנהגים במירוץ הנסקאר בספרד. דאי סיים את המירוץ האחרון רביעי, אולם הפער מהמקום השני מספיק בכדי להבטיח אליפות שלישית בארבע שנים

אלון דאי (באדיבות המצולם)

גאווה ישראלית- אשדודית. בפעם השלישית בארבע שנים, אלון דאי מאשדוד זכה בראשון בערב באליפות אירופה במירוצי נסקאר.

אחרי עונת קורונה דחוסה ולחוצה וכשהוא נוהג במכונית חדשה של קבוצה בלגית, דאי השלים בראשון בערב את המלאכה במסלול ריקרדו טורמו בוולנסיה ספרד כשסיים את המירוץ האחרון של העונה במקום הרביעי, אבל פער הנקודות שלו על יריבו לאליפות, לאסי סורנסון, הספיק להשאיר אותו בראש הדירוג.

בזכות ההגעה למקום הרביעי במירוץ האחרון, הנהג הישראלי סגר את הסיפור וקטף את התואר. על הדרך הוא שבר כמה שיאים בסבב האירופאי וקובע שיאי מסלול, ואת מספר השיא של פול פוזישן במהלך העונה.

"זאת הייתה עונה שונה ומיוחדת. הבידוד באירופה היה קשה ואני הייתי רחוק מביתי בישראל, רחוק מבני משפחתי שנשארו שם, עברתי להתגורר בבלגיה בסמוך לסדנת המירוצים של קבוצת PK שבה אני נוהג, והדבר שאני רוצה לעשות עכשיו זה לחזור הביתה", סיכם דאי את העונה הזאת דקות לאחר דגל השחמט בספרד.

דאי שנהג העונה ברכב השברולט קמארו של קבוצת PK קארספורט, טיפס החוצה ובניגוד להרגלו לא עלה לחגוג על הגג אלא התיישב מותש למרגלותיה.

הלחץ האדיר התפוגג באחת עם ההכרה - הוא שוב אלוף אירופה במירוצי נסקאר, בפעם השלישית ואחרי סיום עונה מדהים שהציג שליטה מוחלטת בסדרה. בבית באשדוד עקבו בדאגה ההורים אבי ודליה, ושלושת אחיו הגדולים של דאי. 

והיו גם שני מירוצים. דאי הוביל במירוץ הראשון בצהרים מהזינוק ועד לדגל השחמט, משמר את ההובלה גם לאחר זינוק מחודש בגלל תאונה בהקפה השישית.

הניצחון ה-24 באליפות והרביעי השנה הגדיל את היתרון שלו באליפות, אבל בשני מירוצי הגמר זוכים הנהגים לניקוד כפול, כך שניצחון שווה 80 נקודות, ושום דבר לא היה סגור.

אחרי ששוב השיג את ההקפה המהירה ביותר התייצב דאי ראשון לזינק והצליח לשמור על ההובלה. אולם גם הפעם נכנסה כבר בהקפה הרביעית מכונית בטיחות למסלול והאטה את הקצב.

בזינוק המחודש נזהר דאי ממגע שיכול לעלות לו בעונש ואולי אפילו בתאונה, בעיקר כאשר לוריס הזמנס הולנדי נדחף לפניו. דאי ירד למקום שני עליו ויתר גם תחת הלחץ שהפעיל עליו לאסי סורנסון.

דאי, החליט לנהוג באופן מחושב ולא לסכן את האליפות במהלך מיותר, ונמנע מכל סיכוי למגע. דבר זה לא נעלם כמובן מעיני מתחריו שניצלו זאת וגם ניקולו רוקה האיטלקי קיבל זכות לעקוף שכן דאי ידע כי מקום רביעי יספיק לו, והתרכז בשמירה על המכונית ובחציית קו הסיום.

דאי, כאמור גדל באשדוד, למד במקיף ו' בעיר, החל בשנת 2015 להתחרות באליפות הנאסקר האירופית. בעונת 2017 זכה לראשונה בתואר אלוף אירופה לאחר שניצח בארבעה מרוצים ובנוסף זינק חמש פעמים מהפול פוזישן.

שנה לאחר מכן, זכה בבלגיה באליפות בפעם השנייה ברציפות. כעת, כאמור, זכה בפעם השלישית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה