עמוס מגידיש מוותיקי העיר הלך לעולמו - שלושה ימים לאחר שהתחסן לקורונה


להאזנה לתוכן:

עמוס מגידיש (בשקה), מוותיקי ובוני העיר אשדוד, הלך בינואר השנה לעולמו והוא בן 78. עמוס ז"ל התחסן לקורונה 3 ימים בלבד לפני שליבו נדם, והמשפחה חוששת כי היה זה החיסון שהביא למותו: "הוא התלונן על כאבים חזקים כבר באותו יום, אבל היינו בטוחים שמדובר בתופעות לוואי שגרתיות של החיסון". משרד הבריאות בתגובה: "לא ניתן לקבוע באופן גורף שיש קשר סיבתי בין קבלת חיסון ופטירה לאחר מכן"

עמוס מגידיש ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

שלושה ימים בלבד לאחר שהתחסן נגד קורונה - עמוס מגידיש (בשקה) בן ה-78, מוותיקי ובוני העיר אשדוד, הזעיק אל ביתו את בנו שמעון לאחר שלא חש בטוב, אולם עד שזה הגיע כבר היה מאוחר מידי ולמרבה הצער והכאב, עמוס נמצא מוטל בביתו ללא רוח חיים לאחר שככל הנראה קיבל דום לב והתמוטט.

במשפחה סבורים כי היה זה החיסון שהביא למות יקירם. "כבר באותו היום שסבא קיבל את החיסון, הוא התלונן על כאבים חזקים בצד שמאל" - מספר בר נכדו. "היינו בטוחים שמדובר תופעות לוואי שגרתיות של החיסון. סבא היה אדם בריא וחזק, אף אחד לא העלה על דעתו שזה יגיע למצב הזה".

עמוס מגידיש ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

עמוס ז"ל, ממקימי העיר אשדוד, עלה לארץ בשנת 1951 והתיישב בתחילה במושב שלווה. מאוחר יותר, בשלהי שנות ה-60, הוא העתיק את מגוריו לאשדוד הצעירה עוד בימי המגורים בצריפוני הפח. בצעירותו הוא עבד בחברת "סולל בונה" ולאחר מכן בנמל אשדוד ובגל מרין במשך כמעט 30 שנה.

"אין אחד מוותיקי אשדוד שלא הכיר את אבא שלי ולא יודע מי זה עמוס מגידיש" - מספרת בתו לילך. "הוא קיבל את הכינוי "בשקה" וקראו לו ככה במשך שנים. הוא היה ניצול שואה. עד סוף ימיו הוא האיר פנים לכל אדם באשר הוא ואף פעם לא התלונן על דבר. הוא נהג לתת בסתר ותמיד התרוצץ כדי לעזור לאנשים".

עמוס מגידיש ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

"אבא שלי היה איש אגדה, אוהב אדם ואוהב את הבריות" - היא מוסיפה. "עליו נאמר הפסוק מספר תהלים "תהיה תמים עם ה' אלוקיך" - גם כשהוא לא ידע קרוא וכתוב מעולם, הוא הכיר את כל התפילות בעל פה ובמשך 70 שנה נהג ללכת לבית הכנסת".

עמוס ז"ל הותיר אחריו שבעה ילדים, נכדים ונינים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה:

"לא ניתן לקבוע באופן גורף שיש קשר סיבתי בין קבלת חיסון ופטירה לאחר מכן. משרד הבריאות עוקב אחרי מקרים שנפטרו אחרי קבלת החיסון, ומבצע בירור מעמיק לאנשים שנפטרו או אושפזו אחרי קבלת החיסון.

מתוך דיווחים על 4 אנשים שקיבלו חיסון נגד קורונה ונפטרו, כולם סבלו ממחלות רקע משמעותיות שנתנו הסבר לנסיבות הפטירה. כרגע אין עדות לקשר סיבתי בין מתן החיסון והפטירה באף אחד מהמקרים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה