לוויתן ענק בגודל 10 מטרים נפלט לחוף ניצנים


להאזנה לתוכן:

בפברואר השנה נפלט לוויתן מצוי בדרום שמורת ניצנים. פקח רשות הטבע והגנים דוד חלפון הגיע לחוף וראה כי מדובר הלוויתן מצוי (גור) בגודל 10 מטרים.

ד״ר אביעד שיינין תחנת מוריס קאן לחקר הים ועמותת דלפיס. לוויתן מצוי בסבירות מאוד גבוהה.

שבועים קודם לכן, התקבלו שני דיווחים מאנשים שנצפו מאשדוד והרצליה ללא צילום. מדובר באירוע נדיר יחסית התיעוד האחרון היה ב2016. בדרך כלל מגיעים לאזורנו פרטים צעירים.

צילום ירין אביסרור

גם במקרה הזה מדובר בפרט צעיר 10 מטר בבגרות מגיעים בים התיכון 20 מטר ובאוקיינוסים מגיעים ל24 מטר.

בעל החיים השני בגודלו אחרי הלוויתן הכחול בעולם. הם נפוצים במערב הים התיכון אך נדירים מאגן המזרחי.

הלוויתן שנפלט | צילום: דוד חלפון, רשות הטבע והגנים

שאול גולדשטיין מנכ״ל רשות הטבע והגנים: ״ אירוע זיהום הזפת מסתבר כאירוע גדול ומאוד וחמור מאוד עם נזק סביבתי גדול מאוד שייקח לנו זמן רב לטפל בו. אנחנו קוראים למשרד להגנת הסביבה לחקור את האירוע ולמצוא את האשמים ולהעניש אותם בחומר הדין.

ביום שישי בבוקר נלקחו דגימות מהלוויתן שנפלט אמש לים בדרום שמורת ניצנים, על ידי ד״ר אביעד שיינין מתחנת מוריס קאן לחקר הים ועמותת דלפיס.

לפי הממצאים  מדובר בלוויתן מצוי, זכר בוגר באורך 16.9 מטר והערכה של כ-25 טון. לוויתנים בוגרים מהמין הזה יכולים להגיע לאורך של 24 מטר.

הלוויתן הגיע לחוף במצב ריקבון מתקדם מאוד, לפחות שבועיים מאז שהוא מת, מה שאומר שלא ניתן לחבר את הגעת הלוויתן לחוף לאירוע זיהום הזפת. נלקחו דגימות שיבדקו על ידי חוקרי תחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה