יום לפני הברית של הנכדים - יעקב צרויה, מוותיקי העיר אשדוד, נפטר מקורונה


להאזנה לתוכן:

יעקב צרויה, מוותיק העיר אשדוד, נפטר במהלך השבת לאחר התמודדות בנגיף הקורונה והוא בן 75. מחר אמורה המשפחה לחגוג את ברית המילה לנכדיו התאומים. איתמר, אחיינו, כתב בפייסבוק: "תשמרו על ההורים שלכם, על הסבים והסבתות בעיקר, מהמחלה הארורה הזו"

יעקב צרויה ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

יעקב צרויה, מוותיקי העיר אשדוד, נפטר כתוצאה מסיבוכים של נגיף הקורונה כשבועיים בלבד לאחר שנדבק בנגיף. תחילה הוא אושפז בבית החולים אסותא בעיר ובהמשך הוחלט להעבירו לבית החולים סורוקה. בחודש דצמבר תש כוחו, ויעקב בן ה-75 החזיר נשמתו לבורא. 

למחרת אמורה הייתה המשפחה לחגוג את ברית המילה לנכדיו התאומים. לדברי לילך בתו, אביה ז"ל נדבק בנגיף למרות ועל אף שהקפיד על ההנחיות ושמר על עצמו, ואף נהג להעיר לכל מי שלא עשה כן.

לילך: "אבא, מוותיקי העיר, עם עלייתו ארצה עבד בתחילה בנמל אשדוד ובהמשך כאזרח עובד צה"ל. היה איש צדיק שהפעיל גמ"חים ונתן בסתר. הוא היה פעיל מאוד בבית הכנסת "אזרואל" ברובע ד'. מחר אנחנו אמורים לחגוג ברית לשני התאומים שנולדו".

יעקב צרויה ז"ל

אחיינו איתמר ספד לו בפייסבוק:  

"דודי היקר יעקב צרויה איננו עוד.
יעקב האהוב, עדיין לא נתפס שאני כותב עליך בעבר, נפטר ממחלת הקורנה.
יעקב ז"ל, אח של סבתי האהובה, תמיד דאג, תמך עזר וסייע.

יעקב, מותיקי העיר אשדוד, בנה משפחה ענפה ורחבה, אין מישהו מותיקי אשדוד שלא הכיר את יעקב והמשפחה הענפה באשדוד, משפחת צרויה היקרה. תמיד דאג, התעניין, ותמך במשפחה, סייע למעוטי יכולת, סיפר בדיחות, וכל הזמן "היה מסתבלט".

אתגעגע לשיחות שלנו על פוליטיקה מקומית וארצית, למה כן ליכוד ולמה לא, עבודה וקריירה, על החיים במרוקו, על בנייתה של העיר אשדוד, ובכלל על הרגעים הקטנים בחיים אשר מסבים לנו אושר.

אחד הסיפורים הקטנים החרוטים בזכרוני, איך כיצד סבלתי מכאבי תופת בצבא עם הנעליים הצבאיות ולצערי לא הצלחתי למצוא פתרון צבאי ראוי, איך דודי אשר היה עובד אזרח צה"ל בבסיס תל השומר הפך עולמות, וסייע לי לקבל נעליים מיוחדות אשר התאימו למידותי והפחיתו את הכבאים עת שירתתי בקו לבנון בסדיר.

כזה הוא היה, אחד שעוזר, תומך ויעשה הכל בשבילך. בימים האחרונים יעקב אושפז בסורוקה מכיוון שלא הייתה אפשרות לאשפזו כאן באסותא, חברה קרובה טיפלה בו במסירות יחד עם צוות המיון. אולי זה גורל ואולי לא, ועל כן אני אסיר אותך.

מנוחתך עדן דוד יקר, לא אשכח אותך לעולם. תשמרו על ההורים שלכם, על הסבים והסבתות, בעיקר מהמחלה הארורה הזו".

יעקב הותיר אחריו אישה, 7 ילדים ו-25 נכדים. 

יהי זכרו ברוך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה