אות גבורה מנשיא המדינה לגיבור האשדודי מיכאל בן זיקרי ז"ל


להאזנה לתוכן:

כ-3 חודשים לאחר האירוע הטראגי, נשיא המדינה העניק אות גבורה לדורי דורות לזכרו של הגיבור מיכאל בן זיקרי ז"ל, שחרף את נפשו עת הציל משפחה שלמה מטביעה באגם זיקים. את אות הגבורה מסר הבוקר מזכיר הנשיא לחלי איטח, אשתו של בן זיקרי ז"ל. איטח: "הם ריגשו אותי מאוד ודיברו בשבחו של מיכאל. הוא פשוט היה גיבור"

מזכיר הנשיא מעניק את אות הגבורה לחלי איטח אלמנתו של בן זיקרי. צילום באדיבות חלי איטח

כ-3 חודשים לאחר שקיפח את חייו כשהציל משפחה שלמה מטביעה באגם זיקים, הגיבור מיכאל בן זיקרי ז"ל זוכה לאות גבורה לדורי דורות מנשיא המדינה ראובן ריבלין. את תעודת ההוקרה העניק הצהריים (ג') מזכיר הנשיא עלא אבו רוקן לחלי איטח, אלמנתו של בן זיקרי, בביתה שבאשדוד.

צפו ברגעים המרגשים הצהריים בביתה של איטח >> 

איטח מספרת כי עם תום השבעה יצרו איתה קשר ממשכנו של הנשיא, אולם בשל ההגבלות הענקת האות נדחתה והצהריים כאמור הגיעו נציגים בשמו של הנשיא. "התרגשתי מאוד" - היא מספרת לאשדוד נט. "הם הגיעו אליי הביתה ודיברו בשבחו של מיכאל. עם הנשיא שוחחתי בטלפון. בהתחלה הייתי אמורה לפגוש אותו במשכן הנשיא, אבל בגלל הקורונה הוא שלח נציגים". 

"קשה לקבל תעודת הוקרה כזאת" - היא מוסיפה. "דיברנו על המקרה וזה הציף את הכל מחדש. מיכאל פשוט היה גיבור או כמו שריבלין אמר - גיבור לדורי דורות".

איך את מתמודדת עם האובדן כיום?
"לא קל, בעיקר בלילות. עוד יותר קשה עם כל הסגר הזה כי כל פינה בבית מזכירה אותו. אני מוצאת את עצמי סגורה בין 4 קירות מתמודדת עם המציאות. כשחזרתי לעבודה בזמנו היה קצת יותר קל כי הייתי בחברת אנשים. בתקופה הזו זה ממש קשה, אבל עליי להמשיך את החיים קדימה, יש לי שני ילדים בבית".

אות הגבורה. צילום באדיבות חלי איטח

סיפור גבורתו של מיכאל בן זיקרי ז"ל

האירוע כזכור אירע בחודש יולי השנה. מיכאל שהה עם חלי אישתו בחוף כשהבחין באישה וילדים הקוראים לעזרה. מבלי לחשוב פעמיים הוא זינק למים בניסיון לחלצם. בתחילה הוא חילץ חלק מהטובעים, יצא מהמים ומיד נכנס שוב לחלץ את היתר. לאחר מכן הוא נסחף בעצמו בזרם ונעלם.

כוחות גדולים של כיבוי והצלה ערכו סריקות אחר בן זיקרי. אחרי כשעתיים של חיפושים הוא נמשה מחוסר הכרה מהמים, ניסיונות צוותי מד"א להצילו לא צלחו ומותו נקבע במקום.

מיכאל בן זיקרי ז"ל

מעשה גבורתו של בן זיקרי עורר התרגשות ברחבי העולם המוסלמי. גולשים מוסלמים רבים נפעמו ממעשהו ההירואי, שפורסם בערבית ובפרסית בחשבונות של משרד החוץ הישראלי ברשתות החברתיות.

"זו ההומניטריות האמיתית" - כתבה מירנא מעיראק בתגובה. "אין הבדל בין בני אדם, אללה לימד אותנו לאהוב זה את זה". מגיבה אחרת כתבה: "לאנושיות אין דת, מי ייתן ויישב בגן עדן ותבוא ברכה על משפחתו ויקיריו על מעשהו האציל".

משפחתם של האישה ואחייניה שניצלו מטביעה התקשו אף הם לעכל את שאירע והביעו צער עמוק על האבדן הקשה והכבד. "אנחנו כל המשפחה מתנצלים וכואבים את מה שקרה" - אמר דודם של הילדים. "אנחנו מכבדים את מה שהוא עשה ומשתתפים בצערם של המשפחה".

"אני מתרגש כל-כך. כולי דמעות, לא יודע מה לומר" - הוא הוסיף. "הוא פשוט גיבור שהציל ככה את הילדים. הלוואי שכולנו נהיה כמוהו. בעזרת ה' נגיע לחזק את המשפחה באבל שלהם. אני מודה לו ולכל המשפחה ואני מקווה שיהיו חזקים וגאים בו על מה שעשה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה