קול חזן וקול מאמן: אלון חזן מאמן נבחרת ישראל


להאזנה לתוכן:

אין הרבה אנשים שיש עליהם קונזצוס בכדורגל הישראלי, על אלון חזן יש. שחקן עבר מפואר, אחד שעשה את הדרך הארוכה מלמטה, מאשדוד, עד למשרת מאמן נבחרת ישראל השנה. האיש הצנוע (שתמיד היה וכנראה גם תמיד יישאר), חזן בן ה 54, קיבל את המשרה הכי חשובה של הכדורגל הישראלי. הכל על דרך המינוי, החלום והעבודה בדרך

עד לא מזמן היו תקופות שאמרת אלון חזן, אמרת הכדורגל באשדוד. הילד בן ה- 16 שכיכב בהפועל אשדוד ועבר להפועל פ"ת, פרח משם למכבי חיפה ונבחרת ישראל, עד סיבוב החזרה לעירוני אשדוד, ווטפרוד האנגלית, מ.ס אשדוד ועד משרת מאמן נבחרת ישראל השנה.

אין הרבה אנשים שיש עליהם תמימות דעים כמו על חזן, האיש שכבר 12 שנה נמצא בנבחרות ישראל הצעירות, ואף שימש לתקופה כמאמן זמני של הנבחרת ועוזר מאמן, נתפס אולי כסמל הכי מובהק של איך רוצים שהכדורגל ישראלי ייראה.

חזן נשאר נאמן למקור, ממשיך כמובן להתגורר באשדוד יחד עם משפחתו המוכרת מאד בעיר, עובד עירייה.

אלון חזן - מתוך הפייסבוק האישי

 יוסי בניון עוד סמל עבר של נבחרת ישראל, החליט על חזן וקיבל תמיכה פה אחד מצד ועדת האיתור בה יושבים אנשים כמו אלי אוחנה, אלי כהן (השריף) ואורן חסון יו"ר ההתאחדות. 

אין ראוי מאלון חזן להצעיד את הכדורגל הישראלי בשנים הקרובות. הוא נמצא במערכת שנים רבות, תוך שהוא מאמן ומוביל את הנבחרות הצעירות להצלחות ומטפח שחקנים וכישרונות. בנוסף למינוי האישי המרגש, מדובר גם בגאווה גדולה לעיר אשדוד.

חזן, בעל 72 הופעות כשחקן במדי נבחרת ישראל, שגדל אצל המאמנים רפי אלבז ז"ל וסילבן שיבדל לחיים ארוכים ועשה דרך מפוארת כשחקן שזכה בתארים במועדונים הגדולים בישראל.

עם המינוי אמר חזן: "אני מתרגש. רועד ממש. יורדות לי דמעות, זה משהו שחיכיתי לו כל חיי. גידלתי חלק משמעותי מהשחקנים שלובשים היום את המדים הלאומיים והתחשלתי כעוזר של הרצוג ורוטשטיינר.

מרגיש בשל לקראת המשימה החשובה בחיי. מבקש להודות על האמון שנתנו בי המנהל המקצועי יוסי בניון וחברי ועדת האיתור.

צילום: ארכיון

בכל תפקיד שמילאתי האמנתי תמיד בפוטנציאל של הכדורגל הישראלי. עשיתי דרך ארוכה, מלמדת, מעשירה, משפרת, ואין ספק שלהוביל את נבחרת ישראל הבוגרת זאת פסגת השאיפות של כל מי שבוחר בתפקיד המאמן". 

קונזצוס חוצה יריבות ספורטיבית

היה מרגש ויפה לראות השבוע כיצד כל קבוצות הספורט בעיר מתאגדות ומברכות את חזן על המינוי. האיש ששיחק עם בצהוב, אדום, כחול ולבן, כאילו חיבר לרגע אחד את כולם שתמכו ושלחו הודעות פרגון, מ.ס אשדוד, אדומים אשדוד, עירוני אשדוד, הפועל אשדוד, רשות הספורט ועוד ועוד. 

חזן קיבל ברכות ופרגונים מצד רבים, מג'קי בן זקן שדיבר בשבחו וזכותו השבוע אחרי המינוי ועד שחקני עבר. קל להזדהות עם חזן שתמיד נשאר צנוע, גדל ברחובות אשדוד ומגיע ללא מעט משחקים של הקבוצות המקומיות ממ.ס אשדוד ועד אדומים אשדוד, עירוני אשדוד וכדומה. 

אלון חזן. פייסבוק

חזן ירוויח כ-45 אלף שקלים בחודש. וישנו גם מענק עלייה ליורו 2024, על סך 250 אלף שקלים, בו חזן יוכל לזכות במקרה של העפלה לאליפות אירופה.

התדמית של חזן בזמן עבודתו בהתאחדות לכדרוגל נקייה מאד, שמו של חזן לא נקשר בשערורייה כלשהי ולו הקטנה ביותר. הוא לא התעמת עם שחקנים, עסקנים, לא התלהם בתקשורת ולא בנה סביבו גדודים של יריבים במגרש ומחוצה לו.

הוא מתחבר לשחקנים, והעובדה שהנבחרת הצעירה מצליחה תחתיו ולא מעט שחקנים צעירים התקדמו היוותה שיקול מרכזי במינוי. 

עוד יתרון שעמד לזכותו של חזן זה שהוא עובד בההתאחדות ומכיר כבר את כולם, את דרכי העבודה, את הפוליטיקה הארגונית שיש בכל מקום. 

הוא אחד שיודע לחבר ולאחד חדר הלבשה, לקחת אחריות ובעיקר לא להטיל אחריות על אחרים.
השאלה גדולה היא האם יצליח חזן לנצל ולשלב את כל הניסיון, הידע והאישיות שיש לו, למקום בו נכשלו גדולים ממנו.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה