עם יותר מ-3 מיליון עוקבים: לרה בת ה-15 מאשדוד חילצה את אמה ואחותה מאוקראינה


להאזנה לתוכן:

לרה גרינסס, רק בת 15, עלתה לפני 3 שנים מאוקראינה ובזמן הזה הספיקה להפוך לכוכבת טיק טוק עולה עם שלושה מיליון עוקבים וחברות כמו נועה קירל וריף נאמן. בשבוע וחצי היא רתמה את כל כוח ההשפעה שלה ברשת כדי לחלץ את אימה ואת אחותה הקטנה מאוקראינה ולהביאן לישראל. "טיקטוק זאת הרשת החברתית הכי חזקה בעולם, ככל שיותר אנשים יצפו בתכנים - המודעות תעלה" - היא מספרת בראיון ל"פאולה ולאון"

צילום מסך מפאולה ולאון, קשת 12

לרה גרינסס, בת 15, עלתה מאוקראינה לפני 3 שנים עם משפחתה. אחרי שנה וחצי אמה ואחותה הקטנה, כיום בת 4, חזרו לאוקראינה, לאודסה, והיא נשארה לגור באשדוד עם אביה.

היא תלמידת כיתה י' ועומדת מאחורי אחד מחשבונות הטיקטוק הפופולריים ביותר בישראל עם יותר מ-3 מיליון עוקבים, וסרטונים שהיא מעלה עם מפורסמות כמו נועה קירל, ריף נאמן ואלה איילון.

מאז תחילת המלחמה באוקראינה, גרינסס מעלה תכנים בטיקטוק ובאינסטגרם, העוסקים במצב ומטרתם להעלות את המודעות לחדשות בקרב בני נוער, קהל היעד העיקרי שלה. בין היתר היא ניצלה את הכוח שלה ברשת ועזרה לאמה, אחותה, סבה וסבתה להגיע לישראל.

"הבנתי שהמצב הדרדר מאמא שלי, דיברו על זה בכל מקום, אבל אף אחד לא חשב שזה יקרה באמת עד הסוף" - סיפרה גרינסס בריאיון ל"פאולה וליאון". "כמה ימים אחרי המלחמה, אמא שלי הבינה שצריך לברוח, שמשהו רע הולך לקרות".

צפו (לצפייה בפייסבוק לחצו כאן!) >>>

כשפרצה המלחמה, אמה הייתה בנסיעת עבודה בקייב. "לא יכולתי לתקשר איתה 14 שעות, לא הייתה קליטה והיא הייתה בפקקים".

בני משפחתה לא יכלו לטוס ישירות לארץ והם עברו דרך מולדובה, רומניה ומשם לישראל. "עזרתי לה עם חיפוש מלון, אמא שלי פחות מדברת אנגלית, אז התקשרתי אני מישראל", מספרת גרינסס. "סידרתי לה הסעה גם לשדה התעופה ודברים כאלו".

בני המשפחה הגיעו לישראל ונמצאים כולם בדירה באשדוד, ולדברי גרינסס יש סיכוי שיישארו גם. "כולנו מסתדרים. היינו רק אני ואבא שלי, ופתאום כולם באו בבת אחת, אבל זה ממש כיף. התגעגעת. עכשיו אחותי בגן אחר פה, היא לא כל כך מבינה  - גן חדש, גננת חדשה וואנחנו מנסים לספר לה כמה שפחות. הגננת שלה יודעת רוסית, אבל אנחנו רוצים שהיא תלמד גם עברית".

כנשאלה אילו תגובות היא מקבלת בטיקטוק על התכנים שהיא מעלה בנוגע למלחמה, היא השיבה: "חשוב לי מאוד להגיע גם לאנשים ברוסיה, שלא יאמינו רק למה שאומרים אצלם בחדשות. חשוב שיראו את הדברים ויבינו מה באמת קורה".

"הקהל צריך להיות איתי גם במצבים לא מצחיקים" - עוד הוסיפה. "גם בישראל הפתיע אותי שכולם התחברו למצב, הרי לא חסרות כאן מלחמות. טיקטוק זאת הרשת החברתית הכי חזקה בעולם, ככל שיותר אנשים יצפו בתכנים - המודעות תעלה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה