עדות הסוכן שהפליל את טנסקי האכזר שעוד ישוב בקרוב לאשדוד


להאזנה לתוכן:

ראש המאפיה הרוסית ישתחרר מהכלא בעוד כשלוש שנים לאחר שחתם על הסכם טיעון מקל – קראו את העדות של הסוכן המשטרתי ניקיטה שהפליל אותו - על שיטותיו האכזריות של מיכאל טנסקי שכבר מחכה לחזור לעיר (לטענתו רק לחיק משפחתו אך מי מאמין?)

מיכאל טנסקי, צילום דודי לוי כאן דרום

הסוכן המשטרתי שהעיד נגד מיכאל טנסקי, מי שהוגדר כראש המאפיה הרוסית האכזרית, היה ניקיטה שצבר חובות של כ-450 אלף שקל לאחר שסחר בסמים, בעיקר בקנאביס, באמצעות הטלגרם וטנסקי "קנה" את החובות שלו מעבריינים.

מרגע זה – כל החובות של נקיטה התרכזו לאדם אחד – לטנסקי. מכאן בואו נקרא את עדותו של נקיטה – מה קורה למי שחייב כסף לטנסקי:

בינואר 2021 התקשר וובה, יד ימינו של ראש המאפיה הרוסית, לנקיטה ואמר לו - להגיע בדחיפות למשרד ברחוב האורגים באשדוד. "מיכאל מחכה להיפגש איתך. לגבי ההחזרים של הלוואה. אתה חייב לנו הרבה כסף".

הסיכום היה שניקיטה ישלם מידי חודש סכום של 15 אלף שקלים לטנסקי וליד ימינו וובה ויבצע עבורם משימות שיטילו עליו, אלא שניקיטה לא עמד בסיכום של החזרת החוב וגם סירב לבצע את מה שביקשו ממנו. "וובה רצה שאביא שני חברים שלי 'לכיפה אדומה'. התחמקתי ממנו. לא רציתי לעשות את זה" – הוא סיפר.

ניקיטה הגיע למשרד, טנסקי לקח ממנו את שני הטלפונים הסלולריים שלו מחשש שיקליט או יתעד את מה שעומד להתרחש.

"מיכאל זרק אותי על הכיסא, חנק אותי בגרון. הוא כעס עליי שלא עשיתי את מה שוובה ביקשו ממני. הוא אמר לי להחזיר לו את הכסף שאני חייב לו. הוא אמר לי: 'אם לא תחזיר לי את הכסף אתה מת, לאחר מכן הוא לקח אותי לשירותים, אמר לי להתפשט לקח לי את הבגדים. הוא חזר עם סכין, התקרב אליי בצורה מאיימת ואז הביא לי את הבגדים. התלבשתי ויצאתי החוצה ודיברנו על החוב שלי".

כמה חודשים אחרי זה, ניקיטה הוזמן שוב על ידי טנסקי הפעם אל דירה ברובע ט"ו שמשמשת כמועדון הימורים, רק שהוא לא העלה על דעתו את שמחכה לו שם:

"הדלת הייתה פתוחה. מיכאל ישב בפינת האוכל. היו שם בני בחורים מאוקראינה. מיכאל לקח לי את הטלפון מהיד...הוא לקח אותי לחדר השני ואז כשנכנסתי שני הבחורים התחילו להרביץ לי. אחד מהם, דימה, החזיק אותי מאחורה והשני דפק לי אגרופים לפנים. מיכאל היה בחדר, עמד והסתכל.

הם דחפו אותי לרצפה, איבדתי את ההכרה לכמה שניות. ואז הבחור השני לקח מקל והרביץ לי. היה חושך בחדר. ואז מיכאל יצא וסגר את הדלת. השניים הרביצו לי מכות, נתנו לי אגרופים לפנים, הרימו אותי לרצפה.

אחד החזיק אותי והשני  נתן לי מכות. נשברו לי השיניים. ביקשתי מהם להפסיק אבל הם המשיכו. אחד מחזיק אותי והשני דופק בי אגרופים. לאחר מכן טנסקי נכנס לחדר ואמר לי: "אתה בוגד, תעשה מה שאני אגיד לך... מי אתה שחושב שתעשה מה שאתה רוצה? אני אפגע לך במשפחה, באימא שלך. אפגע בכל מה שיקר לך".

כל זאת בזמן שאנשיו של טנסקי ממשיכים בהוראתו להכות את ניקיטה תוך שהוא מפציר בהם שלא להרביץ לו בפנים. "כל הגוף שלי היה משותק, לא יכולתי להזיז כלום" – סיפר ניקיטה, "ואז מישה (הכוונה לטנסקי) אמר לי: לך למשטרה, לך לאימא שלך. אני רוצה את הכסף שלי'. טנסקי לקח אותי לאחר מכן לשירותים לשטוף את הפנים".

זירת השלכת מטען באשדוד. ארכיון

לאחר ההתעללות האכזרית , ניקיטה ירד לרכב שם חיכתה לו זוגתו. "החברה שלי הייתה בהיסטריה. היא ניסתה לגעת בי אבל צרחתי מכאבים. ראיתי הכל שחור. לא הצלחתי לספר לה מה קרה".

משם ניקיטה הגיע לביה"ח כשהוא סובל מדימום וחבלות, עם שיניים ויד שבורות. לרופאים הוא סיפר כי נפל מהאופנוע, גם לשוטרים שהגיעו לביה"ח הוא לא סיפר שהוכה באכזריות.

וובה, יד ימינו של טנסקי, יצר עמו שוב קשר ודרש ממנו לשלם את החוב, אלא שניקיטה הסביר לו שהוא לא יכול לצאת לעבוד כי היד שלו שבורה והוא סובל מכאבים בכל הגוף. 

"וובה אמר לי: 'אין לך כסף. נוציא אותך מהבית. אז ברחתי לבית מלון. התחבאתי שם שבוע", אלא שאז הגיע לטענתו האיום ברצח מצד טנסקי. 

הוא אמר שירצח אותי ואת כל המשפחה גם אם הוא ייכנס לכל החיים לכלא. הוא ביקש שאשעבד את הבית של אימא שלי להחזרת החוב. הוא אמר שיקראו עליי ב'גוגל'.

החטיפה שגרמה לניקיטיה לעבור צד ולהפליל את ראש המאפיה הרוסית האכזרי

משטנסקי לא קיבל את מבוקשו, לטענת ניקיטה - הוא ואנשיו חטפו את חברתו. "מישה התקשר מהטלפון של החברה שלי כשהייתי ישן. זה היה שלוש לפנות בוקר. ניתקתי נלחצתי ואז התקשרתי לטלפון של החברה שלי.

טנסקי אמר לי שהוא יחתוך לחברה שלי את הפנים. הבנתי שהוא חטף אותה. התחננתי שיחזיר אותה שלא יפגע בה אבל הוא ניתק. לאחר מכן היא אמרה לי שטנסקי אמר לה שאם היא תהיה איתי בקשר הוא ירצח אותה ואת הילדה שלה".

כלי התקפיה שנתפסו. קרדיט: דוברות המשטרה

ברגע הזה ניקיטה קיבל החלטה שהוא לא יוכל לחזור ממנה לעולם, לחצות את הקווים ולהפוך סוכן סמוי של הימ"ר לכיש. בתמורה לכמה מאות אלפי שקלים וסגירת התיקים הפליליים נגדו, הוא סיפר לחוקרים את מסכת האלימות והאיומים שחווה מצד טנסקי ואנשיו. 

במהלך חוצה מדינות, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר את טנסקי באוקראינה ולדאוג שהוא יגורש חזרה לישראל. גורם במשטרה סיפר: "המטרה שלנו הייתה למנוע ממנו לברוח, שהוא יהיה במקום שבו אנחנו שולטים".

כמה חודשים אחרי זה טנסקי נעצר, אולם הוא הכחיש את החשדות נגדו וטען כי ניקיטה הוא נוכל ושקרן. "לא חטפתי ולא תקפתי אותו" - הוא טען בעימות שנערך ביניהם בחדר החקירות, "הוא הפסיק לשלם לי כסף ולכן הוא מעליל עליי". 

"הוא שקרן, רמאי, נוכל, גם רוצח וגם יורש" - המשיך טנסקי להטיח בפני ניקיטה בחדר החקירות. "אני לא נגעתי בו ולא פגעתי בו אף פעם. תמיד עזרתי לו".

כזכור, נגד טנסקי ושניים מאנשיו הוגש כתב אישום חמור בגין סחיטה באיומים וחטיפה, אלא שבהסדר טיעון מקל שנחתם בין הצדדים, סעיף החטיפה נמחק וטנסקי נדון לשלוש וחצי שנות מאסר בלבד. שני הנאשמים האחרים נדונו לעשרים חודשים מאסר בפועל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה