מתי יסתיימו העבודות לחיבור מחלף אשדוד צפון החדש לאזוה"ת הצפוני?


להאזנה לתוכן:

השלב האחרון של הפרויקט שעתיד לשחרר את עומסי התנועה ביציאה הצפונית מהעיר, ייתכן ויתעכב כמעט בשנה לאור עיכובים בעבודות. נכון להיום הצפי לסיום הוא בעוד 18 חודשים, אך בחברה לפיתוח אשדוד עושים מאמצים שזה יקרה בעוד חצי שנה

מחלף אשדוד צפון (הדמיה)

מחלף אשדוד צפון, על כביש 4 בואך העיר יבנה, כבר פתוח מזמן, אך טרם חובר לאזור התעשייה הצפוני של אשדוד - מה שאמור להביא להקלה בעומס המשאיות בכביש 41, בואך צומת הנמל באשדוד.

למרות ההבטחות, החיבור של אזור התעשייה הצפוני למחלף עדיין לא בוצע מאחר והכביש שאמור לחבר את אשדוד אל המחלף החדש היה תקוע זמן רב בשל ויכוח על המסלול שלו בין משרד התחבורה, עיריית אשדוד וחברת נמלי ישראל לבין משרד הביטחון.

ואולם, הפלונטר הזה נפתר כשהאחריות לביצוע השלב האחרון בפרויקט הועברה לידי עיריית אשדוד שהחלה בעבודות באמצעות חברות בת שלה, כאשר החברה לפיתוח אשדוד (חפ"א) היא זו שמובילה את הפרויקט.

במקום מבוצעות עבודות כבר חודשים והצפי לסיום היה בעוד כחצי שנה בפברואר 2023, אולם העבודות שביצעה חברה יובלים - כך כפי שנודע לאשדוד נט - התעכבו במעט בשל עבודות להשפלת מי תהום שנמצאו בתוואי של הכביש.

חבר המועצה עו"ד חנוך דרך-ארליך, יו"ר חפ"א

בחפ"א עושים מאמצים כדי לסיים את הפרויקט בזמנו (בעוד כ-4 עד 6 חודשים), אולם לאור העיכובים ייתכן וסיום הפרויקט יהיה רק בעוד כ-18 חודשים לקראת 2024.

מעיריית אשדוד נמסר:

"תכנון וביצוע כביש הגישה באזור התעשייה הצפוני, נעשה ע"י שלושה גורמים: תכנון אזור התעשייה בוצע ע"י מנהלת הגג, ביצוע תשתיות מים וביוב ע"י תאגיד יובלים ועבודות הניקוז והכבישים ע"י חפ"א.

תאגיד יובלים ביצע עבודות הקמה של תשתיות מים וביוב, בכל המתחמים החדשים בעיר, ובמסגרת זאת ביצע גם עבודות תשתית באזור התעשייה הצפוני – השפלת מי תהום וקווי ביוב באזור הכיכר.

עם סיום עבודות התאגיד בתחילת אוגוסט, חפ"א נכנסה מיד לעבודות הניקוז והכבישים, תוך אישור ביצוע דרך עוקפת כך שרח' המפרץ יהיה פנוי לעבודות. בהמשך יבוצע תאום להסדרי תנועה ע"י ביצוע כביש עוקף זמני. זמן העבודות המתוכנן הוא 18 חודשים וחפ"א משקיעה מאמץ מרוכז כדי לקצר את משך העבודה בכ-4 עד 6 חודשים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה