מרגש: טטיאנה זכתה להתאחד עם אמה שחולצה מאוקראינה (וידאו)


להאזנה לתוכן:

טטיאנה, עובדת השירות הפסיכולוגי בעיריית אשדוד, נתקלה כזכור בוידאו של אמה לודמילה כשהיא בוכייה מעל ההריסות במריופול הנצורה באוקראינה. בעירייה נרתמו לחילוצה של האם. לאחר שבועות מורטי עצבים, הן זכו להתאחד

האם ובתה בשדה התעופה. צילום פרטי

סוף טוב למסע החילוץ של אמה של עובדת השירות הפסיכולוגי בעיריית אשדוד, טטיאנה גולדין, עם התאחדותן של האם ובתה לאחר שבועות של דאגה מורטת עצבים. בשעה טובה, האם לודמילה נחתה הבוקר בשדה התעופה כשבתה מקבלת אותה בהתרגשות גדולה. 

צפו >>>

מסע החילוץ כזכור החל בתחילת מרץ, לאחר שטטיאנה זיהתה את אמה בחדשות כשהיא עומדת ובוכה מעל הריסות בעיר מאריופול הנצורה שהייתה תחת מתקפה רוסית. בעירייה הקימו בהוראת ראש העיר חמ"ל עירוני לאיתורה של האם וחילוצה של המדינה מוכת המלחמה.

"אין לה אף אחד, ואני מבקשת בכל לשון של בקשה שיעזרו לי להביא אותה לישראל" - קראה הבת בוידאו שהופץ בכלי התקשורת, "היא צועדת לבד ברחובות ומבקשת עזרה, וכל הזמן יש הפצצות מהאוויר".

האם לודמילה באותו סרטון בלתי נשכח בתחילת המלחמה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בהמשך האם האובדת אותרה במקלט בעיר הנצורה ומאז נעשו מאמצים רבים להביאה לישראל. 

בעירייה מברכים על הצלחת המבצע ומוסרים: "גם לאחר שההד התקשורתי ירד המשיכו בעיריית אשדוד ללוות את טטיאנה ולסייע לה. היו ימים של מתח רב כאשר לודמילה יצאה ממאריופול והתקדמה בחודש האחרון לאט לאט עד אשר נחתה היום בישראל".

טטיאנה, לאמא שלך בעצם אין לאן לחזור.
"זה בדיוק מה שהיא אמרה בין המשפטים הראשונים שלה, אחרי שהצלחנו להסדיר נשימה בשדה התעופה. היא אמרה בהתנצלות, 'אין לי לאן לחזור, מה אעשה? אין לי בית, אין לי כלום'. היא תישאר איתנו. היא בידיים טובות, חזקות ולא משחררות".

איך זה מרגיש לאמא להיות כאן בארץ?
"היא אומרת שטוב ושהיא מאוד שמחה שהצליחה להתאחד עם המשפחה, הבת והנכד שלה. כל פעם שהיא נזכרת בחוויות הקשות שעברה, זה גורם לה להיות מאוד עצובה. עד היום צלילים שהיא שומעת או כל מיני דיווחים, מחזירים את הפחד שלה על החיים. אגייס את הכישורים שלי כדי למצוא לה מטפלת טובה ואהיה הבת הכי טובה שאני יכולה להיות בשבילה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה