מע"ר דרום: בעיריית אשדוד מעוניינים להקים במקום את קריית הממשלה ובית המשפט


להאזנה לתוכן:

הועדה המחוזית מאשרת הגדלת זכויות הבניה במע"ר דרום, תוספת של כ-2,500 יח"ד לרובע. בין השאר, כפי שעולה מההתכתבויות בועדה המחוזית, בעיריית אשדוד מעוניינים לבצע תכנון מחדש לחלק מהשטח, ולהקים במקום את קריית הממשלה ובית המשפט

שטח תכנית מע"ר דרום (באדיבות מקסים צ'רני)האם בית המשפט יועתק מרובע ב' למע"ר דרום? בעיריית אשדוד הגישו לועדה המחוזית הצעה לתכנון מחדש של חלק משטח מע"ר דרום, שהתכנית להגדלת יח"ד ברובע עדיין נמצאת בדיונים. 

מדובר על שטח שהוא בבעלות רמ"י ובעלים פרטיים המכונה "המשולש", שבו עד כה לא היו הסכמות לגבי תכנית הבניה. שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר שיגר בחודש יוני השעה הצעה חדשה של העירייה לתכנון מחדש למקום. 

על פי הצעת העירייה, מרכז תחבורה ותעסוקה יוקם במקום על ידי שינוי ותוספת לייעודי קרקע. עוד על פי ההצעה - יבוצע תכנון והקמה של קריית הממשלה שכוללת את כל משרדי הממשלה במקום אחד (במע"ר דרום), בין השאר יועתק למקום גם בית המשפט שנמצא כיום בפארק בן גוריון ברובע ב'.

על העתקת בית המשפט נכתב במכתבו של כצנלסון לועדה: "בכך יתפנה שטח נרחב לתכנון מחדש, שבו ישולבו מבני מגורים ומסחר עבור רמ"י" - הכוונה היא לשטח שיתפנה בפארק בן גוריון, שם כבר נמצאת תכנית הבינוי למקום באישורים.

חלק ממכתבו של כצנלסון לועדה המחוזית

בתגובה שהעבירה רמ"י לועדה המחוזית, היא תומכת בהצעה החדשה של עיריית אשדוד לשטח "המשולש" ברובע המע"ר. בעלי קרקעות פרטיים במתחם הביעו הסתייגות מהצעת העירייה, בטענה כי התכנית למע"ר דרום נמצאת בועדת התכנון כבר זמן רב מאוד, וכי הצעת העירייה תביא לעיכוב ותכנון מחדש. עוד מציעים בעלי הקרקעות כי במידה ותהיה תמיכה בתכנית, יהיה תכנון מחדש רק לשטח המדובר מבלי לפגוע באישור תוספת יח"ד במע"ר דרום ולאפשר את המשך פיתוח הרובע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה