מודעת האבל המסתורית והגעגוע הבלתי פוסק לאישה האהובה שאיננה עוד


להאזנה לתוכן:

ד"ר פדרו פשיגודה, הרופא המיתולוגי של אשדוד, התגעגע לרעייתו סילביה שהלכה לעולמה לפני כעשר שנים והחליט לפרסם בעילום שם מודעת אבל שנשאה את הכיתוב "10 שנות בדידות", רק שהוא לא ידע שהדבר ירגש כל-כך הרבה אנשים ברשת ויצור עניין רב כל-כך שיביא לחשיפת זהותו כמפרסם המודעה: "פרסמתי את זה בשבילה ובשבילי, הרגשתי שאני צריך להשתחרר ממשהו"

מודעת האבל העצובה והמרגשת של פדרו - צילום מתוך "הארץ"

מודעת אבל מסתורית שפורסמה במדור מודעות האבל של עיתון "הארץ" לזכר סילביה ז"ל עם הכיתוב בעברית ובספרדית "עשר שנות בדידות", ריגשה רבים ועוררה סקרנות רבה.

מי שעומד מאחורי המודעה הוא ד"ר פדרו פשיגודה (85), הרופא המיתולוגי של אשדוד שהתגעגע לאשתו סילביה שנפטרה לפני 10 שנים, אחרי 60 שנים שהיו יחד.

ד"ר פשיגודה סיפר. "המודעה הייתה בשביל סילביה ובשבילי, אולי גם בשביל הילדים" – הוא אמר. "אף אחד לא ידע שאני מפרסם אותה למעט אחד הנכדים שעזר לי למצוא את הדרך לפרסם אותה".

"זה לא היה פרסום, זה היה יותר להשתחרר ממשהו, ממועקה אולי ומהגעגוע שאני מרגיש" – הוא הוסיף. "עברו בדיוק 10 שנים, היא נפטרה בשנת 2012 ב־19 למרץ".

עוד הוסיף ד"ר פשיגודה וציין כי הבדידות, היא בעיה של אנשים מבוגרים כמותו. "לא רק מחלות מלוות את הגיל הזה, אלא גם את הבדידות. אני בודד, למרות שהמשפחה תומכת בצורה אבסולוטית, אני צריך אותה", אמר.

מאז לא יצרת קשר עם אישה אחרת?
"לא. כבר שאלו אותי לא פעם למה והשבתי שאני לא רוצה. מבחינתי זה ייחשב כבגידה. אני לא מסוגל לזה".

איך הכרתם אתה וסילביה?
"הכרנו בבואנוס איירס, אני הייתי בזמנו רופא צעיר. חבר מהלימודים הזמין אותי לצאת לשתות משהו, הוא יצא עם חברה שהוריה אסרו עליה להיפגש עם גבר לבד והיא הגיע עם חברה. המלווה הזאת הייתה סילביה".

ומיד ידעת שאתה רוצה איתה קשר?
"בכלל לא. היינו ידידים טובים במשך כחודשיים ובהמשך גילינו שלשנינו יש אהבה גדולה לתיאטרון. היא הייתה די מומחית עד כדי כך שבלימודים שלה היא הייתה מבקרת תיאטרון של הביטאון של התלמידים לפסיכולוגיה. אז המשכנו להיפגש כדי ללכת יחד לתיאטרון".

"אני לא ידעתי שהיא מבקרת תיאטרון ובאחת הפעמים שראינו את ההצגה "חשמלית ושמה תשוקה" אמרתי לה: "תראי סילביה, זו הצגה של טרור אמריקאי והיא הסתכלה עליי ואמרה: "פדרו, אני חושבת שאני מתחנת איתך". בביקורת שלה על ההצגה בביטאון היא כתבה: "הטרור בתיאטרון האמריקאי". זה מאוד חיבר בינינו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה