יש כבוד: סער בוכבינדר מאשדוד (עם אוטיזים) סיים במקום השני באליפות אירופה בטריאתלון


להאזנה לתוכן:

כבוד לאשדוד באליפות אירופה בטריאתלון של ספיישל אולימפיקס עם זכייתו במקום השני של סער בוכבינדר, צעיר תושב העיר עם אוטיזם. עמית אמו: "הזכייה במדליית הכסף היא הישג מדהים ומעורר השתאות, אבל בשבילי ההישג האמיתי והחשוב יותר הוא זה שסער התמודד עם כל החוקים, ועם כל השינויים בצורה אופטימלית"

סער לאחר הזכייה. צילום: עמית וולפמן

סער בוכבינדר בן ה-28 מאשדוד ממשיך להביא כבוד וגאווה לעיר והפעם באליפות אירופה בטריאתלון של ספיישל אולימפיק, שנערכה לאחרונה בסלובקיה. סער יצא בראש משלחת ישראלית לתחרות, וכאמור חזר הביתה עם מדליית הכסף לאחר שסיים במקום השני בתחרות.

בפוסט שפרסמה עמית אמו בפייסבוק היא כתבה:

"איך מסכמים חוויה מטורפת כזו?

חייבת להתחיל בתודה, בראש ובראשונה, לאליס, המאמנת התותחית שלו שמאמנת אותו במסגרת "איתן-כל אחד יכול" שהאמינה בו, הובילה אותו להישג הזה, וליוותה אותו צמוד לאורך כל המסע הזה.

המשלחת מישראל התארחה בריזורט ספורט יוקרתי בשמורין, המשמש כמתחם האימונים של המשלחות. הריזורט פרוס על פני מספר קילומטרים רבועים ובחמש השנים האחרונות יועד לתחרויות טריאתלון בינלאומיות בין השאר ומחנות אימונים בסלובקיה.

כיום יש מעל 20 מדינות המשתתפות בענף זה תחת הספיישל, ענף הולך וגדל וישראל הצטרפה השנה. אליפות אירופה בטריאתלון, הזמינה הפעם את ספורטאי הספיישל, להצטרף לספורטאי העילית שמתחרים כאן, במקצה מיוחד לספורטאי ספיישל אולימפיקס.

התחרות היא בינלאומית בקטגוריות האולימפי והספרינט, והספורטאים שלנו מתחרים בקטגוריית הספרינט: 750 מטר שחייה, 20 ק"מ רכיבה ו-5 ק"מ ריצה...קשוח! אך סער היה נחוש לתת את כל מה שיש לו.

משום שזו הפעם הראשונה שתחרות כזו מתקיימת בספיישל אולימפיקס, החוקים היו נוקשים מאד. סור היה למאמנים לסייע, אפילו בהכוונה קולית בלבד, לספורטאים המתחרים.

צילום: עמית וולפמן

מקצה השחייה התקיים בנהר הדנובה, במים קפואים, דבר שחייב שחייה עם חליפת שחיה מותאמת. החלפת הציוד בין השחייה לרכיבה ובין הרכיבה לריצה נעשתה בדרך שונה מהדרך המוכרת לסער מהתחרויות בארץ. הכרת המסלולים חייבה הכנה אינטנסיבית של יום שלם לפני התחרות.

בתחרות עצמה, סער היה חייב לבצע את הכל לבד באופן עצמאי, אחרת היה נפסל. סער התמודד עם כל השינויים האלה באופן מעורר התפעלות ועבר בין מקצה למקצה באופן עצמאי.

ללא ספק הזכייה במדליית הכסף היא הישג מדהים ומעורר השתאות, אבל בשבילי ההישג האמיתי והחשוב יותר הוא זה שסער התמודד עם כל החוקים, ועם כל השינויים בצורה אופטימלית. צריך רק להאמין בו והוא מתעלה על עצמו.

צילום: עמית וולפמן

תודה ליניב והודאל - מ"איתן כל אחד יכול", שתמכו ופרגנו וציידו את סער בציוד ספורט מהטופ שבטופ לקראת התחרות הזו. תודה ל ספיישל אולימפיקס ישראל ולמנכ"לית שרון לוי בלנגה על הוצאת המשלחת ועל האמונה בספורטאים שלנו.

ושוב תודה גדולה לאליס - המאמנת של סער שאימנה אותו במהלך שלושת החודשים האחרונים והכינה אותו לתחרות הזו בצורה הטובה ביותר ואז הגדילה לעשות והסכימה לנסוע איתו לסלובקיה כמאמנת של הנבחרת כולה. אין עלייך יא מלכה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה