העבריין שדפק לארגוני הפשיעה קופה של מיליארד שקל, ברח למרוקו


להאזנה לתוכן:

לפני שנה, בזכות הלשנה, נתפסו בנמל אשדוד 1.3 טון קוקאין בשווי שוק מכירה של כמיליארד שקלים (שכבר היו על משאית בדרכם לאזור התעשייה בבאר טוביה). בין העצורים כחשודים היו 2 תושבי אשדוד. ארגוני הפשיעה שהשקיעו ב"מיזם" כ100 מיליון שקל, חיפשו את המלשין וחושדים בעבריין מוכר הפעיל באחד מארגוני הפשיעה הגדולים.
הוא נמלט למרוקו לאחר שהוצא עליו חוזה חיסול.

עבריין מאחד מארגוני הפשע הגדולים נמלט למרוקו לאחר שהוצא נגדו חוזה חיסול בגין ההלשנות שלו למשטרה שהובילו לתפיסת 1.3 טון קוקאין שהוברחו לישראל ונתפסו בנמל אשדוד לפני יותר משנה.

לפני כחודשים נעצרו חשודים בפרשה, ביניהם 2 תושבי אשדוד שמכחישים כל קשר ואין מספיק ראיות כנגדם.

הסם הוברח לארץ מגואטמלה וברזיל במכולות שהכילו ניירות A4 וחביות מלאות בתרכיז בננות. בתוך המכולות היו תיקים מלאים בקוקאין, והמכולה מגואטמלה שכבר הספיקה לעבור את שערי הנמל ועשתה את דרכה לאזור תעשייה בבאר טוביה להעברת תרכיז הבננות לחברה למשקאות לפני שנתפסה.

מכולת החביות בהן הוברח הקוקאין | צילום: דוברות משטרת ישראל

העבריין הנמלט בשנות הארבעים לחייו, היה חלק מקבוצה של שבעה עבריינים שהיה שותף לסוד על שתי ההברחות של הקוקאין, אחת של חצי טון ואחת כאמור של 1.3 טון קוקאין. זה היה משלוח הקוקאין הגדול בתולדות ישראל שהושקעו בהן כ-100 מיליון שקל להבאתו לישראל דרך נמל אשדוד.

ההערכה ביחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש היא כי מאחורי הברחת הענק עומד ראש ארגון פשע גדול המבוקש בישראל על עבירות פשיעה חמורות ופועל בחודשים האחרונים מדובאי לאחר שנמלט מישראל יחד עם עבריינים נוספים.
עוד 5 עבריינים בכירים, שוהים כעת בדובאי, דרום אפריקה, טורקיה ומרוקו לאחר שהשקיעו מכיסם את עלות ההברחה. 
העבריין השביעי, עבריין סמים שריצה עונשי מאסר בכלא, היה שותף. על פי החשד, הוא היה החוט המקשר בין חברי הקבוצה, יועץ הסתרים של העבריינים בהברחה בזכות קשריו הטובים עם סוחרי סמים בדרום אמריקה.

זמן קצר לאחר תפיסת שתי מכולות הקוקאין, הוא נעלם.... בארגוני הפשיעה הגיעו למסקנה שהוא המלשין.

לעבריינים שחיפשו אותו אמרו בני המשפחה שהוא חלה בקורונה ולאחר מכן שטס לעשות השתלת שיער בטורקיה....
אבל לאחרונה הוא חזר לישראל לאחר שהות ארוכה ברומניה ומולדובה.

העבריינים הצליחו לאתר אותו ואיימו לחסל אותו במידה ולא יחזיר להם את ההשקעתם ברכישת הקוקאין.

בבוררות שהתקיימה בנושא בעולם הפשע, הוא הכחיש שהוא הלשין למשטרה ונתן לעבריין לבורר את הטלפונים הסלולריים האישיים כולל תדפיסי שיחות טלפון בשנתיים האחרונות בהם לא נמצא רמז לקשר שלו עם אנשי משטרה.

זה לא עזר לו, העבריינים היו משוכנעים שהוא מכר אותם תמורת מאות אלפי שקלים וסיפק לחוקרים מידע על מועד הגעת הקוקאין לישראל ומאילו מדינות ונעלם לאחר תפיסות הסמים.

לפני מספר שבועות, לאחר שהוא קיבל אולטימטום – או שהוא משלם, או שהוא מחוסל, הוא נמלט למרוקו, תוך שהוא נהנה מהעובדה שהוא מחזיק באזרחות מרוקנית.

עבריין בכיר מאוד מאזור הדרום, טס בעקבותיו כדי להעביר לו מסר ברור -  להודות במעשה ולהחזיר חלק גדול מהכסף בתמורה לכך שלא יחסלו אותו ואת משפחתו.

אך לא הצליחו לאתר אותו, נכון לעכשיו, גם לא באמצעות חוקרים פרטיים.

תפיסת 750 ק"ג קוקאין - דוברות המשטרה

המשטרה עצרה שלושה חשודים, ביניהם 2 תושבי אשדוד כחשודים בפרשה, אך הם שוחררו לאחר שהיו עצורים למעלה מעשרה ימים ומעצרם הוארך כמה פעמים בבית המשפט השלום באשקלון. הם שמרו על זכות השתיקה וגם בעימותים עמם לא החליפו ביניהם מילה ובכך בין השאר גרמו לחקירה להיקלע למבוי סתום.

נאשמים אין, אבל במשטרה יכולים להיות מאושרים לפחות מהתפיסה הענקית.

בארגוני הפשיעה נותרו בלי סחורה, בלי סכום ההשקעה, בלי החלום הגדול לעשות קופה וגם בלי נקמה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה