העבריין מאשדוד גולן אביטן הובא לישראל ונעצר במקום


להאזנה לתוכן:

לאחר 4 שנים שברח למרוקו - גולן אביטן אכן גורש על-ידי שלטונות מרוקו לישראל ועם נחיתתו בנתב"ג הוא נעצר.

.

היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בשיתוף עם משטרת מרוקו הביאו את גולן אביטן מאשדוד לישראל.

אביטן שנמלט מהארץ בשנת 2018 , סיים לרצות שלוש שנות מאסר בפועל בכלא "עוקשה" במרוקו בגין החזקת דרכון ואזרחות מרוקנית מזויפים שרכש מרשת של עבריינים ישראלים שפעלה ברחבי מרוקו., הוא הועבר לבית מעצר במרקש והוטס אחרי חצות בטיסת אל על לישראל. משם הוא נלקח לחקירה במשטרה בגין הבריחה למרוקו והפרת תנאי מעצרו . 

אביטן, נמלט מישראל למרוקו לפני כמעט ארבע שנים. הוא הואשם כי סיפק את השלטים שהפעילו את מטעני חבלה במטרה לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין, אך גרמו לאסון הכבד בפיגוע הפלילי ברחוב בן יהודה בתל אביב בשנת 2003 – שלושה בני אדם נרצחו ו-37 נפצעו בדרגות שונות). היעד לחיסול היה ראש ארגון הפשע, זאב רוזנשטיין, שהיה מסוכסך עם יריבו העבריין יצחק אברג'יל. אביטן מואשם בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשלושה מקרי רצח.

אביטן נעצר בשנת 2015, שוחרר למעצר בית לאחר שסנגוריו עורכי הדין יניב שגב ויורם שפטל הצליחו לשכנע את בית המשפט שהוא כבר שנים רבות אינו קשור לעולם הפשע ושהוא איש עסקים לגיטימי. הם אפילו סידרו לו הסדר טיעון לפיו ירצה עד שמונה מאסר בפועל לכל היותר.... (כלומר בניכוי שליש הוא כבר היה אמור להיות משוחרר מהכלא כבר מזמן) אך הוא ברח

אביטן היה הנאשם היחיד בפרשה שסירב לחתום על הסדר טיעון משום שלא היה מרוצה מהעסקה שהציעה הפרקליטות וגרם לכך שבעקבות זאת לא נחתם הסדר עם שאר הנאשמים.

אביטן שוחרר בתנאים של מעצר בית באזוק אלקטרוני והפקדת 9 מיליון שקלים כתנאי לכך שיתייצב למשפטו. אלא שאביטן החליט לברוח מהארץ,

הוא קיבל אישור לצאת מהבית לטיפול שיניים ממנו לא שב.

אביטן ברח מהארץ באופן מתוחכם לאחר שהמיס את האזיק האלקטורוני של רגלו, יצא מהארץ דרך יאכטה מהמרינה באשקלון לקפריסין ומשם בדרכים עד למרוקו. - שם חיכו לו חברים - הוא שכר דירת פנטהאוז בקזבלנקה וחיי חיים טובים בקהילה המקומית..

לפני כשלוש שנים הועבר מידע למשטרת מרוקו שאביטן בדרך לתפילת שישי בבית כנסת בקזבלנקה על ידי שוטרים חשאיים בגין זיוף מסמכים והוגש נגדו כתב אישום..

הוא נעצר, נלקח לחקירה ובמשפטו נדון לשלוש שנות מאסר בגין החזקת אזרחות ודרכון מזויף.

יחד איתו נעצרו עוד עשרות ישראלים שחלקם היו ברשת הזיוף שגרפה מאות אלפי יורו מאנשים להם סידרו אזרחות ודרכון מזויף. 

אשתו מירי, שטסה לפני כמה חודשים לבקרו במרוקו, נעצרה גם היא מיד כשנחתה בשדה התעופה, לאחר שהתברר שהדרכון המרוקני שלה מזויף. היא נשפטה ונכלאה ואמורה להשתחרר בעוד מספר שבועות מהכלא במרוקו ולחזור לישראל כאדם חופשי.

לאחר הסגרתו, אביטן, עשוי להיות מואשם גם בבריחה ממשמורת ובקרוב מאוד יימשך משפטו בתיק 512. 

הבעיה של אביטן בתיק המתנהל נגדו שעד המדינה סיים להעיד בתיק וסנגורו עו"ד שגב יצטרך לשכנע את בית המשפט ששאביטן לא ידע שהשלטים שסיפק לאנשיו של יצחק אברג'ל (וגרמו למותם של שלושה חפים מפשע) ישמשו להפעלת מטעני חבלה.

אביטן הוא הנאשם האחרון בפרשה שלא נשפט. מה שכן בפרקליטות לא ימהרו לחתום עמו על הסדר טיעון במיוחד לאור העובדה שברח והפר את האמון שניתן בו.

לכתבה באשדוד נט על -  הבריחה הגדולה של העבריין  גולן אביטן - כנסו כאן 

לכתבה - מלך מרוקו החליט שלא להעניק חנינה לעבריין גולן אביטן ולאישתו - כנסו כאן

לכתבה שפרסמנו באשדוד נט - כך נעצר גולן אביטן במרוקו - כנסו כאן 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה