הרגע בו נחצו הקווים האדומים בעולם הפשע


להאזנה לתוכן:

לאחר היחלשותם של דומרני ובני שלמה, האחים לביא היו נחשבים לשולטים בעולם הפשע באשדוד, אשקלון והשפלה ויש האומרים החזקים היום בארץ בפשיעה היהודית... אולם השנה, בחתונה המפוארת של עמוס לביא, הונח מטען שהרעיד את המקום, גרם לפציעתם של אורחים ואף של הכלה, השפיל את כבודם של משפחת לביא ונראה שמישהו טוען לכתר תוך חציית כל הקווים האדומים והקודים של עולם הפשע. מאז האירוע האחים לביא לא הצליחו לבסס נקמה (למרות שניסו) - אבל היא עוד עשויה להגיע.
מלחמה עם אפס כבוד והרבה דם רע, החלה לצאת לדרך

עמוס לביא ורעייתו לאחר הפיצוץ בחתונה, מתוך יוטיוב

זה היה הרגע שבו נחצו גבולות בעולם הפשע - פגיעה בחתן וכלה בחתונה שלהם זה קו אדום לוהט וזועק ובניגוד לכל הקודים שהיו מקובלים אי פעם בעולם הפשע.

ראש ארגון הפשע עמוס לביא ארגן לעצמו לבת זוגו (בעשור האחרון) ענבל פרץ, חתונה מפוארת מאוד עם מאות חוגגים באולמי "הפרדס" ברחובות ביניהם לא מעט דמויות מוכרות בעולם הפשע: כמו - עמיר מולנר, הג'רושים, צח ברקוביץ', יד ימינם של האחים לביא, עבריינים בדרגות כאלו ואחרות ולא מעט חיילים ושומרי ראש שעטפו את המקום ויצרו אבטחה כבדה... וגם פרקליטי צמרת.

הכסף נשפך כמו יין על העיצוב והאוכל. העושר לא רק הורגש אלא צעק לנוכחים מכל פינה.

אבל לקראת השעה 20:30, לפני שהכלה נכנסה לחופה וכשהיא עדין עסוקה בהכנות אחרונות .... נשמע בום חזק מאוד - פיצוץ אדיר הרעיד את המקום.

מסתבר שמטען חבלה שהוטמן לפני האירוע, הופעל מטרים ספורים מהחדר של הכלה ורסיסים עפו לכל עבר. אורחים מבוהלים יצאו מהאולם בריצה, הכלה ענבר נפגעה בעור התוף ונותרה בהלם, כן נפגעו הורי הכלה, ואשתו של צח ברקוביץ' נפצעה באורח בינוני.עוד נפגעו קל לא מעט אורחים מרסיסים. כך נפגעה צעירה אחרי לידה, שנשלחה מהחתונה לניתוח להוצאת רסיסים ועדיין מאושפזת.

מיד עם הישמע הפיצוץ, נוצרה במקום בהלה גדולה ואנשים רצו לכל עבר, כשרבים מהם החליטו לעזוב את האירוע. כך או כך, בעקבות הפיצוץ בוטל האירוע, אולם החופה נערכה במתכונת מצומצמת.

לביא עצמו, לא נפגע אך היה המום מכך שמישהו העז להרוס את היום החשוב בחייו. הוא התעקש להמשיך ולקיים את החופה במתכונת משפחתית מצומצמת.

מתוך האינסטגרם של ענבל פרץ

הכלה ענבל פרסמה כמה שעות לאחר האירוע פוסט באינסטגרם שלה -."כנגד כל הסיכויים עמדתי על רגלי בזכות הקדוש ברוך הוא שעשה עימי נס גלוי ונשארתי בריאה ושלמה. תודה לאבא על הזכות להיות קדושה בטהרה וברכה לבעלי היקר עמוס חי לביא שלי. העולם שלי. תודה לכל מי שבא להיות חלק מהשמחה שלנו. השמחה שלנו תתקיים על אפה וחמתה. יש בורא עולם"

נכון להיום לביא שומר את הקלפים קרוב לחזה ולא משתף איש בתכניות הנקמה שלו. הוא מבין שהמשטרה עוקבת אחריו ואחר אנשיו אבל לא מתרגש, והשבוע יצא מביתו כמה פעמים בשיירה של חמישה כלי רכב ושני אופנועים, ורק לפני כשבועיים תפסה המשטרה במקום מסתור ברחובות אמצעי לחימה רבים ובהם מטעני חבלה ורובים שעל פי החשד שייכים לארגון של לביא.

עמוס לביא העביר מסר פומבי - "מי שהשפיל את אשתי ופגע בכבוד שלנו ייענש משמיים. אנחנו אנשים מאמינים".

אחד האורחים מספר:

"עמוס היה מבוהל מאוד מהפיצוץ. לא שהוא פוחד ממישהו, אבל הוא הבין שהרסו לו את החתונה. הוא לא האמין שמישהו ייעז לעשות לו דבר כזה כי זה לא מקובל בעולם התחתון - ביום שמחה נותנים כבוד. הוא היה מופתע מאוד וראו את זה על הפנים שלו. היו רגעים שהוא היה חיוור כמו סיד וענבר הכלה הייתה בחרדות, בעיקר כי היא נפגעה בעור התוף מעוצמת הפיצוץ".

מי שהפעיל את המטען הצליח לפגוע בחתונה, במוניטין ובכבוד של ראש ארגון הפשיעה הכי חזקה ואלימה שפועלת היום באזור השפלה והדרום, אך לא הצליח לחסל אותו והוא צפוי ובעצם חייב להגיב על ההשפלה הכי גדולה שעבר לנגד כל האנשים הקרובים אליו ביותר. עולם הפשע ממתין לראות כיצד הוא יגיב.

חוקרי היחידת המרכזית במשטרת מחוז מרכז עדיין מגששים באפלה בניסיון להבין מי העז לפוצץ את החתונה של לביא. גם העובדה שבמקום פטרלו בלשים רבים שתצפתו על האולם ולא הצליחו למנוע את הפיצוץ או לאתר את המטען קודם החתונה נחשבת למחדל בפני עצמו, יחד עם המחדל של מאבטחיו של לביא שלא איתרו את מקור הפיצוץ בזמן.

האחים והאחיין, מתוך יוטיוב

מי פגעו כך בעמוס לביא?

האחים לביא צברו לעצמם אויבים רבים, בהם שלום דומרני ובני שלמה, ולכן השאלה היא לא למי יש אינטרס לחסל את עמוס לביא, אלא למי אין.

ארגון הפשע של האחים לביא, מנוהלת על ידי עמוס בן ה-32 ואחיו הגדול, אופיר בן ה-40, שמרצה בימים אלה עונש של כשש שנות מאסר בגין סיוע לניסיון רצח וצפוי להשתחרר בעוד כשנה. אופיר רתח בכלא כשהוא גילה על הפיצוץ ועל האנשים שנפגעו. ברור שהאירוע הזה לא יעבור בשתיקה מבחינתו, גם בזמן שהוא מאחורי הסורגים.

היום כאשר דומרני ושלמה רק השתחררו מהכלא, הם רחוקים מהשיא שלהם ומפוצלים. ולאחר תיק  512 שהכניס את ראשי הפשע בישראל לכלא והותיר ואקום גדול, האחים לביא והארגונים שפועלים בחברה הערבית ( הארגונים של ג'רושי ברמלה ושל חרירי באום אל-פחם) התחזקו מאוד. האחים לביא הפכו לבעלי השליטה העיקריים באזורנו.

על פי ההערכות, ללביא יש לפחות כ-50 חיילים שסרים למרותו והוא דואג לכל מחסורם, וחלקם אף מתגוררים במתחם שלו שכולל מצלמות אבטחה רבות. מקורב אליו אומר  - "יש לעמוס את היכולת לבצע בכל רגע את הנקמה במי שפגע בכבודו והיה מעורב בפיצוץ המטען בחתונה שלו. הוא שולט על ארגון הפשיעה הגדול והפעיל במגזר היהודי נכון להיום, עם מחזור חודשי של עשרות מיליוני שקלים שזורמים אליו מתחום ההימורים ומתן הלוואות, גביית חובות ובוררויות".

ככל הנראה זה נכון אבל הפיצוץ בחתונה של עמוס מראה שמישהו כעת קורא על הארגון של לביא תיגר ומעביר מסר שהם לא לבד ושאין יותר חוקים בעולם הפשע החדש.

סיפור עלייתם בעולם הפשע של משפחת לביא:

אופיר ועמוס לביא גדלו בשכונת קריית משה שברחובות , אזור מוכה פשיעה.

אולם האחים לביא לא היו מוכרים ככאלו שעוסקים בפשע עד שנות ה-20 שלהם. רק אז הם התחילו להטיל אימה בשכונה יחד עם בן דוד שלהם, 'עמוס הקטן', בן 30 שיושב גם הוא היום בכלא.

תחילת דרכם הייתה בהלוואות בשוק האפור תחנות סמים קטנות שמכרו בעיקר סמי פיצוציות ובעקבות מעצרים שלהם, הם נחשפו לעבריינים חזקים יותר ויצרו קשרים בעולם הפשע.

הם התחילו כחיילים של עבריינים בכירים, עד שהפכו לעצמאיים – אופיר, עמוס וצח ברקוביץ' שנחשב למספר 3 בארגון.

חלק משמעותי מהחיילים בארגון מורכב מבני העדה האתיופית, תושבי שכונת קריית משה. הם שומרים על הבתים המבוצרים של משפחת לביא שמוקפים בגדרות, מלווים אותם על אופנועים ומשמשים גם בתור סוחרי הסמים שלהם.

אט אט הם גדלו והגיעו גם לאשדוד ולאשקלון, צברו הון והפכו לבנק הלוואות משמעותי שאי אפשר שלא להחזיר לו את הכסף.

שלום דומרני, שהיה אימת הדרום, לקח אותם תחת חסותו, לאחר שדומרני הסתכסך עם שותפו לשעבר, בני שלמה, שערק והקים ארגון פשע משלו. לבני שלמה ולאחים לביא היו כבר יחסים רעים ועקובים מדם ברחובות והעסקה התלבשה היטב לשני הצדדים.

דומרני הפך את האחים לביא לחיילים שלו, העלה את קרנם והרים אותם לדרג הביניים של עולם הפשע.

החיבור של לביא ודומרני יצרה אירועים אלימים שהרעידו את הדרום בין השנים 2012־2015 -

בנובמבר 2012 נהרג אחיין של האחים לביא, גל נועם, כשמטען חבלה הוצמד לרכבו בגן יבנה. חוקרי המשטרה היו משוכנעים שהיעד האמיתי היה עמוס לביא. הרצח הזה לא פוענח עד היום.

לאחר חודשים מספר, בני שלמה, יצא מביתו במושב חלץ שבמועצת חוף אשקלון, ונקלע למארב יריות בצומת גבעתי. רעולי פנים ריססו את רכבו ב-25 כדורים, שלמה ניצל אבל נפצע ברגלו ובגבו, וגם שניים ממאבטחיו נזקקו לטיפול רפואי.

לאחר כשלושה שבועות - שני מטעני חבלה מוטמנים ברכב של עמוס לביא, אך הוא ניצל.

בספטמבר 2015, במושב תלמים -  שלום שלמה האח של בני שלמה,  חוסל ביריות בזמן שהיה ברכבו.

במקביל,  בני שלמה נכנס לכלא אחרי שהורשע בעסקת טיעון בעבירות של סחיטה ותקיפה.

וגם שלום דומרני נכלא בעסקת טיעון, לאחר שהפעיל לחצים על "הרנטגן", הרב יעקב איפרגן, להשפיע על תוצאות הבחירות לראשות העיר נתיבות ונידון ל-15 חודשי מאסר.

והנה, הבכירים ביותר באזור - בני שלמה ושלום דומרני נמצאים מאחורי הסורגים והאחים לביא נמצאים לבד בשטח, בלי מרות ובלי האויב הגדול ביותר שלהם, שיושב להם על הזנב. האחים לביא החליטו להיות עצמאים ולעבוד למען עצמם בלבד.  באשדוד ובאשקלון, הם גבו הלוואות בקווים של דומרני ולא שילמו לו את הרווח וכך נוצר להם גם סכסוך עם פטרונם לשעבר.

בפברואר 2017 חוסל ארתור ארקליאן, שהיה איש סודם של האחים לביא. הרצח הזה לא פוענח עד היום, אבל החשוד המיידי היה בני שלמה.

בפברואר 2017  האחים לביא ביקשו לחסל את בני שלמה, ונערכו להגיע למושב חלץ שבו הוא מתגורר, ברכב מהסוג שיעורר חשד שמדובר בבלשים של המשטרה, ולהשלמת ההצגה גם החיילים שיישלחו למשימה ילבשו מדי שוטרים.

במסגרת התוכנית, נסעו שלושה חיילים בארגון להביא כלי נשק מיפו. אלא שכנראה העובדה שהמשטרה מצפה שינסו לפגוע בשלמה, שגם כך מאובטח, גרמה לאנשי לביא לבחור ביעד נוח יותר.

הוחלט לחסל את מקורבו של שלמה, אלירן חורב. אולם סוכן סמוי, אנטון רומן שהופעל ע"י המשטרה בתוך ארגונם, דיווח למשטרה שהאחים לביא מתכננים לחסל את חורב בביתו באשדוד, ולהסתיר תחילה את המטען שישמש לחיסול בחולות אשדוד.

המשטרה נערכה להגיע למקום, להוציא את המטען ולהחליפו בהעתק, בלי שאנשי משפחת לביא יבחינו. אלא שהפגנת חרדים המונית שהתקיימה באותו יום באשדוד גרמה לאחים לביא להבין שזה לא הזמן המתאים להוציא חיסול לפועל, וברקוביץ' נעצר בחולות אשדוד כשהוא מנסה לסלק את המטען.

עוד חודש חולף, ובפרדס ברחובות נפגשים שישה חברי ארגון לביא, בהם הסוכן הסמוי רומן. ההחלטה היא לשנות שוב את יעד הפגיעה, והפעם היעד הוא אבי עמר, תושב רחובות, גם כן חייל של בני שלמה ושהיה חבר ילדות של האחים לביא.

בפעם השלישית ברציפות, התוכנית משתבשת. עמר עזב את הבית שבו חשבו למצוא אותו, וכלי הנשק מוחזרים לבית משפחת לביא. כל המעורבים בפרשה הורשעו בקשירת קשר לפשע ונאשם אחד בהחזקת נשק.

עוד חודשיים חולפים, במשפחת לביא מבינים שמישהו פועל מתחת לאפם, ובחודש יוני אנטון רומן מוצא להורג.

רומן, שהיה עבריין רכוש וסמים, הושתל בין אנשיהם של אופיר ועמוס לביא, והמידע שהעביר בזמן אמת, מנע כשבעה חיסולים, עד שהגיע המחדל המשטרתי הגדול שאפשר את רציחתו.

המשטרה עצרה שלושה מאנשי לביא: עמוס לביא הקטן, דוד פילוס ורומן אגרונוב. עמוס הקטן ופילוס חתמו על הסדר טיעון והורשעו בעבירות קלות של קשירת קשר ומתן אמצעים לביצוע פשע, ונגזרו עליהם תשע ושש שנות מאסר. אגרונוב הואשם ברצח הסוכן והמשפט מ2017 ועד היום  עדיין מתנהל.

הרצח של אנטון רומן העמיד את האחים לביא במעמד על בעולם הפשע, יצר סביבם הילה וכוח הרתעה משמעותי.

 אחרי שורת אירועים שבה האחים אופיר ועמוס לביא חמקו פעם אחר פעם מאישומים כבדים, בינואר 2019 הם הואשמו יחד בכך ששלחו חוליית חיסול לפגוע ביריביהם במסגרת סכסוכי עבריינים בדרום.

סוכן ימ"ר לכיש שאסף נגדם ראיות והפך בהמשך לעד מדינה בתיק, טען שקיבל מהם אקדח ונשלח לפגוע שלוש פעמים בעבריינים אחרים -

בשל קשיים ראייתיים גם בתיק, האחים הורשעו במסגרת הסדר טיעון. אופיר לביא הורשע בסיוע לניסיון רצח ובעבירת אלימות ששלחו אותו לחמש שנים ושמונה חודשים בכלא, תקופה שאותה הוא עדיין מרצה. אחיו הצעיר, עמוס, הורשע בעבירות נשק ונשלח ל-19 חודשי מאסר, ומאז הספיק לרצות אותם וגם להתחתן.

עתה, דומרני, בני שלמה והאחים לביא נוסעים בדרך ללא מוצא - או שהם מעבירם את מרכז חייהם לאיזה אי או מדינה מרוחקת או שהם ממשיכים להלחם על חייהם כאן - האחד נגד השני וכולם נגד כולם.

סליחות יהיה קשה לעשות אחרי שכל הקווים כבר נחצו במלחמות ביניהם

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה