הילד מאור יוסף בן ה-10 הובא למנוחות בהלוויה קורעת לב באשדוד


להאזנה לתוכן:

מאור ז"ל, רק בן 10, הובא למנוחות בבית העלמין באשדוד כשמשפחתו וחבריו מלווים אותו בדרכו האחרונה. "כל תושבי העיר כואבים את הפטירה הזאת" – ספד לו שניר אלמליח, אחראי הטהרה בבית העלמין. מנהלת בי"ס ארזים בו למד: "מאור היה ילד שובה לב, תמיד הושיט יד לעזרה"

מלווים את מאור יוסף בן ה-10 בדרכו האחרונה. צילום: עופר אשטוקר

את זעקת הכאב שנשמעה הצהריים (שישי) עם יציאתו מאולם ההספדים בבית העלמין באשדוד של מסע הלוויה של הילד מאור יוסף, בן ה-10 שנדרס למוות אמש על ידי אוטובוס, אפשר היה לשמוע למרחוק.

באולם נכחו בני משפחה, חברים, נציגים מבית הספר ארזים בו למד ותושבים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון למאור הקטן שמצא את מותו בטרגדיה נוראה והוא בן 10 בלבד. מאור ז"ל היה בסה"כ בדרך לבילוי עם חבר בקניון כשאוטובוס שלא הבחין בו דרס אותו למוות בזמן שחצה במעבר החצייה.

בבית המשפט הוארך עד יום ראשון מעצרו של הנהג הפוגע, תושב יבנה. בדיון, הציגה המשטרה סרטון שמתעד את התאונה, ומציג רשלנות חמורה מצדו, לכאורה.

הילד מאור יוסף ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

אושרית זוהר, מנהלת בי"ס ארזים בו למד מאור ז"ל, סיפרה לאשדוד נט שבבית הספר פתחו את היום עם מעגלי שיח בנושא בליווי פסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי שקיימו שיח מקדים עם המורים ולאחר מכן אף נכנסו לכיתות, כדי לדבר על מה שהיה.  

"מאור, תלמיד בכיתה ה' בבית הספר, קסם של ילד, שובה לב, חברותי מאוד עם מעגל חברים מאוד רחב" - היא אמרה. "הוא היה תמיד ראשון להושיט יד לעזרה, להירתם ולעשות. ילד פעיל שאהב מאוד לשחק כדורגל".

"את הבשורה הקשה קיבלנו אתמול בערב ומאז ישנה מעטפת גדולה מאוד של תמיכה, של זמינות והכלה כלפי המשפחה גם מצד הפיקוח וגם מצד הרשות" - היא הוסיפה.

צילום: עופר אשטוקר

שניר אלמליח, אחראי הטהרה בבית העלמין ספד למאור ז"ל:

"מאור, כשמו כן הוא, היה מאיר לכולם, למשפחה, לחברים ולכל הסובבים אותו. אנחנו נמצאים ביום שישי, ערב שבת קודש, פרשת "כי תבוא", פרשת השבוע הקודמת הייתה "כי תצא"...

אומרים חז"ל, האדם צריך לדעת - ביאתך לעולם ללא חטא, אף יציאתך מהעולם ללא חטא...הילד הקטן הזה, הקורבן ציבור הזה עולה לשמיים ללא חטא, נקי וזך, נקי וטהור, אפילו לא זכה להגיע לגיל מצוות, לגיל שהוא מחויב.

אין ספק שזה קורבן ציבור, שהקדוש ברוך הוא רצה את הילד הזה אצלו. אנחנו נמצאים ימים ספורים לפני ראש השנה, עלינו לדעת שראש השנה זה לא סתם יום חג, אלא יום דין שבו לכל אחד ואחת מאיתנו ייכתב איך תראה השנה שלו.

צילום: עופר אשטוקר

אם היינו יודעים שבראש השנה האחרון היה נגזר על הילד הזה להשיב את נשמתו ועוד בצורה כזאת טראגית כמה היינו מתאמצים יותר להתפלל ולבקש מהקדוש ברוך – אבינו מלכנו, קרע רוע גזר דיננו.

מי מאיתנו לא רוצה חיים טובים, וזה הזמן שלנו, פטירתו של מאור זה השופר שזועק לנו לחזור בתשובה וללכת בדרכי השם.

אין ספק שכל מי שייצא מהלוויה הזאת וייקח על עצמו לעשות משהו טוב קטן לכבוד ראש השנה, לכבוד השנה החדשה, להתחזק בשמירת שבת, בטהרת המשפחה, בבין אדם לחברו, לחזק את עצמנו עם זכות לעילוי נשמתו של הילד הזך הזה.

אין מילים שיכולות לנחם את המשפחה. אנחנו כולנו כאן, החברים וכל תושבי העיר כואבים את הפטירה הזאת. כולנו תפילה שנשמתו תעלה למעלה תחת כיסא הכבוד, ומשם תמליץ טוב בעד ההורים היקרים, בעד הסבים הסבתות, האחים בעד כל החברים והמשפחה וכל עם ישראל.

תהא נשמתו צרורה בצור החיים.

יהי זכרו ברוך אמן".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה