הבת הדואגת מגייסת תרומות למען אמה פגועת הנפש: "היא רק מבקשת לחיות"


להאזנה לתוכן:

לפני כ-7 שנים אובחנה ילנה טורקו (44) מאשדוד עם סכיזופרניה ומאניה דפרסיה שהתפרצו ככל הנראה מהתמוטטות עצבים שחוותה בשל קשיים וחובות תהומיים אליהם נקלעה בעסק, אשר רודפים אותה עד היום. כעת, בתה יאנה, מגייסת תרומות כדי לעזור לה לסגור את החובות שתוכל לחיות בכבוד: "מקווים שכל זה יהיה מאחורינו בקרוב"

יאנה וילנה אמה. צילום פרטי

במשך 7 שנים מתמודדת ילנה טורקו (44), אם יחידנית לשתי בנות מאשדוד, עם מחלת נפש שהתפרצה אצלה בעקבות התמוטטות עצבים שחוותה כתוצאה מקשיים וחובות תהומיים אליהם נקלעה בשל קריסת העסק שלה.

היא אובחנה עם סכיזופרניה ועם מאניה דפרסיה והביטוח הלאומי קבע לה נכות נפשית בשיעור של 50% ואי כשירות בשיעור של 100% לצמיתות. "ברגע שאמא הבינה שהיא הולכת לאבד את הכל, היא כנראה קרסה לגמרי" – אומרת יאנה (23) בתה. "היא נאלצה למכור נכסים ורכוש שהיה לה ופשוט עזבה את העסק".

מאז, המצב לא האיר פנים לאם היחידנית מאשדוד, ואף הידרדר עוד יותר. "כיום אמה נוטלת תרופות בקביעות ומטופלת אצל פסיכיאטר" – אומרת יאנה. "מידי כמה זמן היא חווה התפרצות של המחלה ואנחנו נאלצים לאשפז אותה במוסד למתמודדי נפש עד שזה יחלוף".

עם כל אלו ועוד נאלצה ילנה להתמודד בזמן שאימת החובות וצווי ההוצאה לפועל מרחפים מעל ראשה. "אמא בעצם נכנסה להליך פשיטת רגל, אבל בגלל מצבה הנפשי התיק נשאר פתוח" – אומרת יאנה, "עד היום יצא ששילמנו קרוב ל-100 אלף ש"ח לעורכי דין שליוו אותנו בתיק".

אחרי אינספור עליות ומורדות בדרך, בשבוע שעבר הצליחה להגיע המשפחה היחידנית מאשדוד להסדר מול בית המשפט. לטובת תשלום החוב, שקוצץ בכשני שלישים, פתחה יאנה את חסכונותיה ואף לקחה הלוואה, אולם מה שמטריד אותה הוא דווקא היום שאחרי.

"אני יותר מודאגת מהיום שאחרי כי אמא שלי הולכת להישאר למעשה בלי כלום" – היא אומרת. "החיים בסופו של דבר ממשיכים ובמציאות הנוכחית היא פשוט תיכנס שוב לחובות. כיום היא מתקיימת מקצבת נכות של 4,500 ש"ח ומעבודות מזדמנות שמסדרת לה מידי פעם העובדת הסוציאלית".

על מנת לעזור לאמה לעמוד שוב על הרגליים ולחיות בכבוד, פצחה יאנה בקמפיין גיוס תרומות לסגירת החובות. "אמא שלי במצב שלא אכפת לה כבר מכלום, היא רק רוצה לחיות" – היא אומרת. "אנחנו מקווים שזה יהיה מאחורינו בהקדם ושהיא תצליח לעמוד על הרגליים ואיכשהו להתקיים גם בעתיד".

לפרטים נוספים ולסיוע לחצו כאן!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה