הברווזון הפך לברבור: הנערה האשדודית שסבלה מחרמות הגיעה לגמר מלכות היופי


להאזנה לתוכן:

אחרי שנים שספגה חרמות והצקות, נועה בן ישי בת ה-16 מאשדוד השתתפה השבוע בגמר מלכת היופי לשנת 2020. בתואר הנכסף היא אמנם לא זכתה, אך היא מודה על ההזדמנות שניתנה לה ואומרת: "חלמתי להיות דוגמנית, אבל לא האמנתי שזה יקרה, זה היה נראה לי כמו בדיחה"

נועה בן ישי, בגמר תחרות מלכת היופי השבוע. צילום: אורי קריספין

במשך שנים ארוכות סבלה נועה בן ישי (16), תלמידה בכיתת מצוינות במגמת 10 יחידות רפואה מאשדוד, מחרמות והצקות בבית הספר בו למדה בעבר. זה התחיל לדבריה ביסודי ונמשך עם העלייה לחטיבת הביניים ולתיכון.

את ההפסקות היא העבירה לבדה או עם אחותה התאומה, ואם מישהו כבר היה מתקרב אליה מיד הוא היה מסומן לדבריה כ"נגוע" ומוחרם בעצמו.

הייתה זו לדבריה קבוצה שהובילה נגדה את החרם לאורך השנים. "הן היו אמורות להיות חברות שלי, עד שהבנתי שהן ממש מלכלכות עליי מאחורי הגב".

"הרגשתי בודדה, אבל ידעתי לא להקשיב לאחרים"

באחת הפעמים, היא מספרת, נפתח דף אינסטגרם פיקטיבי הנושא את שמה ואת תמונתה והפכו אותה למושא להלצה. בפעם אחרת נפתחה קבוצת וואטסאפ שכל מטרתה הייתה להקניט אותה. הקבוצה, לדבריה, נסגרה ברגע שהיא גילתה על קיומה.

מקרה קשה עוד יותר היה כשגילתה במהלך חגיגת בת המצווה שלה מכתבים שקוראים לתלמידים לא להגיע למסיבה שלה ושל אחותה.

"הרגשתי בודדה, אבל ידעתי לא להקשיב לאחרים" – היא אומרת על אותה תקופה. "הייתי מגיעה לבית הספר ולא עניין אותי כלום. הייתי בשיעור, לומדת ומקבלת את המידע שאני צריכה לקבל והולכת. היה לי את המשפחה שלי וזה היה הכל בשבילי".

לדבריה, "הכיתה התבגרה בשלב מסוים, אבל תמיד הייתה מעין שנאה כזאת כלפיי. אם רק הייתי משתתפת בשיעור, היו מיד הערות עוקצניות. הייתה את אותה קבוצה שהובילה את זה וכל השאר פשוט שתקו".

הנערה שסבלה מחרמות הגיעה לגמר מלכות היופי

נועה מספרת שאפילו כשהפכה פופולארית בכיתה י' בטיקטוק בזכות סרטונים שפרסמה, אותה הקבוצה לא קיבלה זאת בטוב. "הן תמיד הפכו את זה לסתלבט עליי" – היא אומרת. "בשלב מסוים חשבתי על זה שהן בעצם מקנאות בי וכמו שאמרתי פשוט התעלמתי מהן".

בסוף שנת הלימודים הקודמת, משהו בנועה גרם לה לעשות שינוי בחיים. "התחלתי לטפח את עצמי ואת איך שאני נראית" – היא מספרת, "התחלתי להתאמן ולשמור על מה שאני מכניסה לפה, וירדתי 12 קילו תוך חודש וחצי. פתאום התחילו להגיע פידבקים חיוביים מהסביבה ופירגונים על השינוי שעברתי וזה מאוד העלה לי את הביטחון".

בגמר תחרות מלכת היופי השבוע

לקמפיין תחרות מלכת היופי 2021 שהפיק צלם העיתונות ועורך מדור הרכילות באשדוד נט, אורי קריספין, היא נחשפה ממודעה שראתה ברשתות החברתיות. לגמר היא העפילה מבין עשרות בנות שהתמודדו על מקומן בתחרות, לצד 11 בנות נוספות.

"עדיין לא היה לי מספיק ביטחון כשחשבתי להירשם לתחרות, אבל אמרתי אולי אתן לזה צ'אנס ויקבלו אותי, וזה אכן קרה" – היא אומרת. "לאורך כל התחרות חששתי מיתר הבנות, הן היו מהממות ולי היה בראש כל הזמן שאולי אני שמנה. עדיין עובר לי המון בראש שאני אולי לא נראית טוב".

"היום בדיעבד, אני מבינה כמה התחרות העלתה לי את הביטחון" – היא מוסיפה. "אני מסתכלת על תמונות שלי מהתחרות אל מול תמונות מהעבר וזה נותן לי תחושה טובה. אני רואה נועה אחרת לגמרי, יותר שלמה ועם יותר ביטחון. אני מרגישה הרבה יותר טוב עם עצמי היום".

מה בתחרות גרם לכל זה לקרות לדעתך?
"קריספין ובכלל כל הצוות חיזקו אותי לאורך כל הדרך, נתנו לי הערות בונות ולא השאירו לי ברירה. מעבר לזה, הכל פתאום סובב סביבך ואת מוצאת את עצמך מתאפרת אצל רווית אסף ולובשת שמלה של ריקי דלאל, ששתיהן נחשבות אושיות בתחום האופנה והיופי. זה מאוד מרים ומעלה את הביטחון".

מה מכאן הלאה?
"התחרות די עוררה לי את התיאבון לעולם הדוגמנות ופתחה בפניי עולם חדש. זכיתי להכיר ולפגוש אנשים מדהימים, חלקם הפכו להיות גם חברים שלי. אמנם לא זכיתי בתחרות, אבל זכיתי להשתתף בה ולעלות לגמר, להכיר חברים חדשים ולהעלות לעצמי את הביטחון".

נועה בן ישי. צילום פרטי

מה החלום שלך?
"עדיין לא החלטתי מה החלום שלי, אבל אני משתדלת לפתוח לי את הדלתות בחיים. החלום שלי נע בין עולם הדוגמנות לעולם הרפואה".

מסר שתרצי להעביר לקוראים?
"המסר שלי לאותם ילדים ונערים שעוברים חרמות בבית הספר – אל תקשיבו למה שאחרים אומרים לכם, אל תתייחסו אליהם. פשוט תאטמו את האוזניים ותלכו עם המשפחה שלכם ועם החלומות שלכם, עם הלב שלכם. תאמינו בעצמם, אל תתנו לאחרים להוריד אותכם וזכרו - חלומות מתגשמים שמאמינים ורוצים אותם באמת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה