דניאל אסף הציל נהג שהתמוטט במהלך נסיעה – צפו ברגעים הדרמטיים


להאזנה לתוכן:

דניאל אסף בן ה-33 מאשדוד היה בדרכו חזרה ממועדון הגלישה כשלפתע רכב שסטה ממסלולו התנגש בו. אל מולו הוא ראה נהג שראשו שמוט מטה, הוא יצא מיד ויחד עם אחר פרץ בתושייה רבה לרכב, חילץ ממנו את הנהג מחוסר ההכרה וביצע בו פעולות החייאה עד שהדופק חזר. "חשבתי לעצמי שאעשה הכל כדי שהבן אדם הזה יהיה איתנו" – הוא מספר לאשדוד נט. דיירים מבניין סמוך תיעדו את רגעי הדרמה ברחוב האגוז בעיר - צפו

דניאל אסף. צילום פרטי

את רגעי הדרמה שחווה הצהריים (ב'), דניאל אסף בן ה-33 שעבר לאשדוד לפני 3 חודשים בלבד עוד מנסה לעכל. הוא חזר מבית החולים לאחר שנפצע בעצמו באירוע המסעיר בו הציל את חייו של נהג שהתמוטט ברכבו במהלך נסיעה. 

דניאל היה בדרכו חזרה ממועדון הגלישה כשלפתע רכב שסטה ממסלולו התנגש בו. אל מולו הוא ראה נהג שראשו שמוט מטה, הוא יצא מיד ויחד עם אחר פרץ בתושייה רבה לרכב, חילץ ממנו את הנהג מחוסר ההכרה וביצע בו פעולות החייאה עד שהדופק חזר.

צפו בתיעוד רגעי הדרמה (קרדיט צילום לא ידוע - סרטון שרץ ברשת החברתית ונשמח לתת קרדיט לצלם. פרסום לפי סעיף 47א לחוק זכויות יוצרים) >>>

"חזרתי בדיוק ממועדון הגלישה" – הוא משחזר בשיחה עם אשדוד נט, "ופתאום אני רואה רכב נוסע על הנתיב שלי בכיוון הנגדי. מצד ימין עמדה קבוצת אנשים ואיכשהו הצלחתי לבלום את הרכב שלו מלסטות לכיוון שלהם".

"מולי ראיתי בן אדם שהראש שלו שמוט מטה וללא הכרה" – הוא ממשיך לספר. "מיד יצאתי אליו, ניסיתי לפתוח את הדלתות אבל הן היו נעולות. בסביבה היו כמו מעין בזנטים כאלו, יחד עם עוד בחור שהיה שם ניסינו לנפץ את השמשה ולפתוח את הדלתות. בסוף הבחור הרים סלע והצליח לנפץ אותה".

"כשפתחתי את הדלת ראיתי שהנהג מפרכס, הוצאנו אותו החוצה והוא היה בלי דופק אז התחלתי לעשות לו החייאה שנמשכה דקות ארוכות עד שהדופק חזר. זה היה אחד הרגעים הכי מרגשים שהיו לי בחיים".

"ברגע שהבנתי שהוא איתנו, המשכתי בעיסויים עד שהגיעו כוחות ההצלה וזהו, הוא התפנה לאסותא, עדיין מחוסר הכרה, ושם תודה לאל הוא שב להכרה ואפילו דיברתי איתו כשהוא התאושש" – דניאל מוסיף.

בשיחה עם אשדוד נט, דניאל מספר כי עשה בעברו קורס מצילים שקיבל כוואוצ'ר מהצבא, משם הוא יודע כיצד לבצע החייאה.

לשאלתנו, מניין התושייה, הוא השיב: "האמת שלאחרונה למדתי על הבשר שלי להעריך את החיים. מה גם שבדיוק חזרתי מהים ונכנס בי פרץ של אנרגיה פתאומי ובאותו רגע חשבתי לעצמי שאעשה כל מה שאני יכול כדי שהבן אדם הזה יהיה איתנו".

"אני רק עכשיו מתחיל לעכל את מה שקרה ותודה לאל שנפלה בחלקי הזכות ואני חייב לומר שמה שעזר לי זה אותו קורס מצילים שלמדתי בו החייאה. לא חשבתי שאי פעם אשתמש בזה".

דניאל ביקש להעביר מסר לציבור: "כולנו יכולים למצוא את עצמנו נקלעים לסיטואציה כזאת ולכן אני חושב שחשוב שנעבור הכשרה של עזרה ראשונה והחייאה. אפשר לרכוש את הכלים האלו באופן די פשוט וקל, לדעתי אולי אפילו כדאי שהרשויות ייקחו עליהם להעביר את הידע הזה לציבור. אי אפשר לדעת מתי זה יתפוס אותנו".

חשוב לציין כי במצבים כאלו יש לחייג 101 למוקד מד"א ולדווח על האירוע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה