בגיל 81: הלכה לעולמה יפה פאר, המחנכת המיתולוגית מבי"ס גאולים


להאזנה לתוכן:

פאר ז"ל חינכה דורות שלמים של תלמידים בביה"ס גאולים המיתולוגי ברובע א' ולימדה עולים רבים מברית המועצות את השפה העברית. פטירתה אתמול (ג') הותירה רבים מתושבי העיר כואבים את לכתה. "יפה תמיד תישאר בליבנו, מורה, מחנכת, אשת חינוך מכובדת, אישה מיוחדת מאוד" – ספדו לה בפייסבוק

יפה פאר ז"ל. מתוך אלבום משפחתי

העיר אשדוד נפרדת בכאב מיפה פאר (81), מוותיקי העיר, מחנכת ומורה מיתולוגית בבית ספר גאולים ברובע א' הוותיק. פאר ז"ל התגוררה בשנים האחרונות בדיור מוגן במושב שורש. אתמול (ג') בחצות היום היא נפטרה, והותירה אחריה מורשת מרשימה ומפוארת בדמות דורות שלמים של תלמידים שחינכה במשך השנים.

יפה פאר ילידת העיר ראשון לציון, לאחר שהתחתנה היא עברה לגור יחד עם אלי בעלה באשדוד. זה היה בשנת 1961, כשהעיר עוד הייתה בחיתוליה. עם הגיעה לעיר היא שימשה כמחנכת וכמורה מקצועית בבית הספר גאולים המיתולוגי.

בימי העלייה הגדולה של יהודי ברית המועצות בשנות ה-90, היא ניהלה את האולפן אליו הגיעו מרבית העולים כדי ללמוד את השפה העברית עם עלייתם ארצה. לימים מי שהחליפה אותה הייתה זהבה סגל. בהמשך היא ניהלה מכללת אופק למבוגרים עד הגיעה לגיל פרישות. על פועלה היא אף זכתה בתואר אשת השנה של אשדוד.

יפה פאר ז"ל. מתוך אלבום משפחתי

קרוביה מספרים על אשת חברה עם מעגלי חברים אינסופיים. יפה אהבה מאוד לארח, ביתה היה מלא תמיד בחברים. היא אהבה לטייל בעולם עוד בימים שהדבר לא היה נהוג כל-כך. היא טיילה משך חודשים ארוכים במזרח הרחוק, וחרשה את אירופה לאורכה ולרוחבה.

לילי כנפי, נשיאת ליונס אשדוד לשעבר וחברת נפש של יפה ז"ל, סיפרה לאשדוד נט:

"יפה ואלי הגיעו לאשדוד עם פתיחת חברת החשמל. אלי היה עובד חברת חשמל, יפה השתלבה מיד בחינוך ותרמה רבות למערכת החינוך העירונית. היא חינכה מורים ותלמידים רבים, תפקידה האחרון היה מנהלת מכללת מבוגרים אופק.

שמה הלך לפניה, עדינותה וחוכמתה עצבו חלק רב מאישיותה. בשנת 1991 ויצ"ו הכתיר אותה כאשת השנה באשדוד על התנדבותה ופעילותה הרבה.

אנחנו קבוצת חברים טובים של עשרות שנים, 20 זוגות שחלקם לצערי כבר לא איתנו. נהגנו לחגוג את חגי ישראל בתוכן רב כל פעם בבית אחר, ויפה הייתה אחראית על החידונים. היא ואלי בעלה אהבו מאוד לארח.

אני זוכרת המון סיפורים וזיכרונות, כמו למשל שבפורים היא הייתה מארגנת את הגברים להופעת ריקוד "אגם הברבורים" בחודש חזרות, וכך בכל יום עצמאות סיפרנו על זיכרונות הקמת המדינה. פעם אחת אפרים גור הוזמן למסיבת יום העצמאות, הוא שמע את כולנו והזיל דמעה.

יפה הייתה אהובה על כל אחד, אישה אצילית וחכמה, עם חיוך תמידי... השאירה את חותמה באשדוד. היא תחסר לי ולנו רבות. תהא נשמתה בצרור החיים".

הבשורה הכואבת בדבר פטירתה נגעה ברבים שהחלו להספידה ברשתות החברתיות. "יפה תמיד תישאר בליבנו, מורה, מחנכת, אשת חינוך מכובדת, אישה מיוחדת מאוד" – כתבה טלי אמבר. "משתתפת בצער המשפחה האהובה, יהי זכרה ברוך".

חברת עבר שלה, נילי, כתבה: "זוכרת אותה עוד מילדות בראשון. היא. הייתה ב"גדולים" ואני הקטנה. שנים אח"כ שבנו ונפגשנו באשדוד. היינו שכנות ושוב נפרדו דרכנו. אישה נהדרת. תהא מנוחה עדן".

אילנה, תלמידה שלה לשעבר כתבה: "הייתה המחנכת שלי. אחת המחנכות האהובות, הנערצות הרגישות והבלתי נשכחות. יהיה זכרה ברוך". מיכל וקנין ספדה: "אישה מדהימה, לימדה שנים עברית לעולים חדשים במרכז קליטה בית קנדה. עבדנו ביחד שנים רבות. יהי זכרה ברוך".

"אישה מדהימה, אהודת הקהל, מכילה כל נפש ונפש, עמלה רבות למען הקהילה. יהי זכרה ברוך" – כתבה דניאל מימון. אבי גלבר ספד: "אישה מחנכת ומורה דגולה שהשאירה חותם על כל תלמידיה והתייחסה לכל אחד מהם כילדיה שלה. יהי זכרה ברוך".

יהי זכרה ברוך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה