בגיל 80: הלך לעולמו אהרון טולדנו, מוותיקי העיר אשדוד ומנהל צים דיזינגוף לשעבר


להאזנה לתוכן:

טולדנו ז"ל, היה לדמות מפתח בשנותיה הראשונות של העיר. הוא התמודד במשך שנים עם מחלה קשה ואתמול בבוקר (א') תש כוחו. בשעות אחר הצהריים הוא הובא למנוחות כשקרוביו מלווים אותו בדרכו האחרונה: "אבא היה אדם אציל נפש, אנחנו גאות בו" – סיפרה עליו בתו גילי

אהרון טולדנו ז"ל, בטקס הענקת דרגת רפ"ק לקרן בתו

העיר אשדוד דואבת עם לכתו של אהרון טולדנו, מוותיקי העיר ומנהל צים דיזינגוף לשעבר עוד בראשית דרכה של העיר. הוא התמודד במשך שנים עם מחלה קשה ואתמול (א'), בשעות הבוקר, תש כוחו והוא בן 80.

אהרון ז"ל היה לדמות מאוד מרכזית בשנותיה הראשונות של העיר. הוא עלה ממרוקו לאילת, שם החל לעבוד בחברת צים. כשנפתח סניף צים דיזנגוף באשדוד בסוף שנות ה-60 הוא הגיע לכאן והשתקע בעיר. מהר מאוד הוא התקדם בתפקידיו, עד שלימים החל לנהל את הסניף.

אהרון טולדנו ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

צילום באדיבות המשפחה

בהמשך אהרון עבר למשרדי חברת צים בתל-אביב ולאחר מכן ייצג את החברה בנמל מרסי שבצרפת. מאוחר יותר הוא חזר לארץ והמשיך לעבוד בתפקידים בכירים בחברה עד יציאתו לגמלאות. בין היתר הוא שימש גם יו"ר הבונים החופשיים באשדוד.

ז'ילבר אלקריף, חבר של אהרון ז"ל שעבד איתו 46 שנה מספר עליו: "אהרון היה אדם מאוד פעיל, הוא היה חבר במפלגת העבודה עם אריה אזולאי ובעיקר היה פעיל באגודות הספורט במיוחד בתחום הכדוריד. הוא ניהל את קבוצות הנוער של הפועל אשדוד בכדור-יד באותם ימים".

צילום באדיבות המשפחה

"אהרון היה אדם עם לב טוב, שעזר, שתמך" – מוסיף ז'ילבר. "הוא היה איש חסד עניו מאוד. אדם מאוד צנוע, תמיד דיבר בגובה העיניים וחבר של כולם, גם כשהיה בתפקידים בכירים בחברת צים. את הכל הוא עשה למען הקהילה ולשם שמיים".

כמו בקריירה שלו ובקהילה בעיר, אהרון זה היה לדמות מרכזית גם כאבא בבית. הוא גידל 4 בנות לתפארת, את אתי הבכורה, גילי, קרן וסנדי הקטנה. "עוד כילדות ספגנו את כל עולם הערכים של אבא" – אומרת גילי. "הנתינה, ההתנדבות והיושרה שנמצאת בכולנו, המסירות, המחויבות והאחריות".

אהרון טודלנו ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

"אבא שלי אדם היה אציל נפש" – היא מוסיפה. "כשאמא שלי נפטרה לפני כמעט 20 שנה הוא סעד אותה במשך שנים. הוא עבר תקופה לא פשוטה, אבל התחתן מאז. בתור הבנות שלו אנחנו מאוד גאות בו. הוא דאג כל הזמן שנהיה מאוחדים, גם אחרי שאמא נפטרה היינו נפגשים מידי שישי לארוחת בוקר בקלמה וזה היה מאוד חשוב לו".

אתמול כאמור, בשעות אחר הצהריים, אהרון ז"ל הובא למנוחת עולמים כשקרוביו ובני משפחתו מלווים אותו בדרכו האחרונה. הוא הותיר אחריו 4 בנות. המשפחה האבלה יושבת שבעה ברחוב הכרמל 7. 

יהי זכרו ברוך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה