איציק איטח ביצע פעולות החייאה בטובע והציל את חייו


להאזנה לתוכן:

איש החסד איציק איטח בסה"כ הגיע לטבול בים לפני כיפור, כשלפתע הבחין בהמולה סביב גבר כבן 50 השרוע על החוף לאחר שטבע והוצא מהמים ללא דופק. ללא היסוס, הוא החל לבצע באיש פעולות החייאה עד שזה שב להכרה והתאושש. איטח: "את הרגע הזה שהוא חזר לנשום, לא אשכח כל חיי"

איציק והטובע מתחבקים, רגעים בודדים לאחר האירוע הדרמטי

הרגע הדרמטי והמכונן התרחש ערב שבת, בחוף הסמוך למרינה באשדוד. איש החסד איציק איטח הגיע כמנהגו לטבילה בים לקראת יום הכיפורים כלפתע הבחין בצעקות והמולה לא רחוק ממנו.

כשהתקרב, הבחין איטח באדם כבן 50 השרוע ללא דופק על החול לאחר שטבע והוצא אל החוף, כשבנו שוהה בסמוך ולידו מספר אנשים אובדי עצות, בטוחים שהאיש כבר איננו.

האירוע המכונן אמש בחוף אשדוד

איטח, שעבר קורס עזרה ראשונה, לא ויתר וללא היסוס החל לבצע בטובע פעולות החייאה במשך דקות ארוכות עד שזה שב לפתע להכרה והחל אט אט להתאושש. 

עם שובו של האיש להכרה, פצחו הנוכחים במחיאת כפיים נרגשת. הטובע במקביל התיישב ובהתרגשות גדולה חיבק ונישק את איטח והודה לו על שהציל את חייו. 

האירוע המכונן אמש בחוף אשדוד

"את הרגע הזה שהוא חזר לנשום לא אשכח כל חיי" - אמר איטח בהתרגשות. "לא ויתרתי על חייו למרות שכבר לא נשם. אחרי שהוא התאושש הוא אמר לי שזה יום ההולדת שלו מהיום, נישק אותי ולא הפסיק לחבק אותי".

הוא מספר כי התעקש להגיע לטבילה בים בערב שבת, על אף שבני משפחתו ביקשו ממנו שידחה זאת ליום ראשון. "אני לא יודע למה, החלטתי להגיע לים ולא משנה מה" - הוא אומר. "מסתבר שהייתה לכך סיבה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה