שקד מלכא קיבלה את הנשק של האחות הגיבורה שנפלה בקרב עם מחבלים


להאזנה לתוכן:

בעיניים דומעות ובטקס מרגש, לוחמת מג"ב שקד מלכא שהלכה בעקבות אחותה הדס מלכא הי"ד, שנפלה בקרב עם מחבלים - קיבלה לידיה את הנשק של האחות הגיבורה. "ככה אני מרגישה הכי קרובה להדס", אמרה שקד

שקד מלכא מקבלת את הנשק של האחות הגיבורה (צילום: דוברות המשטרה)

טקס מרגש נערך במטה מג"ב דרום בבית גוברין לפני כשנה. לטקס הגיעה שקד מלכא יחד עם אביה דוד. כשהייתה שקד בכיתה י"א היא שכלה את אחותה הדס, לוחמת מג"ב שנפלה בקרב עם מחבלים בשער שכם בירושלים. בנובמבר 2018 התגייסה שקד למג"ב, סיימה את הטירונות בהצטיינות והוצבה בבסיס מג"ב באילת.

בטקס השתתפו לוחמים, קצינים, משפחות שכולות וגימלאים של מג"ב. במהלך הטקס נצ"מ ג'האד חסן, מפקד מג"ב דרום במשטרת ישראל, העניק לשקד את הנשק האישי של הדס ז"ל, וגם הוא לא הצליח להסתיר את ההתרגשות. "מאוד רציתי לסגור מעגל במג"ב ולקבל את הנשק האישי של הדס" - אמרה שקד, "עכשיו כשהוא שלי הוא יהיה צמוד לגופי מסביב לשעון בכל ימי כלוחמת במג"ב". 

נצ"מ חסן אמר בטקס כי "בקשתה של שקד, שהתגייסה למג"ב בעקבות אחותה ומשרתת כיום בפלוגת מג"ב באילת, ריגשה אותנו מאוד ועשינו הכל בכדי שנוכל להעניק לה את נשקה של הדס ז"ל. אין סמלי יותר ומזוהה יותר עם הגבורה, הנחישות והפטריוטיות שאפיינו את הדס מאשר נשקה האישי, ומהכרות קצרה איתך, שקד, אני רואה שהתכונות האלה בהחלט עוברות במשפחה. אני מאחל לך המשך שירות מהנה ומוצלח ותמיד תדעי שאנו כאן לצידך".

הנשק האישי של הדס הוחזר אחרי נפילתה לפלוגה, ושם קיבלה אותו אחת מחברותיה הטובות. "כששמעתי שהיא השתחררה פחדתי שהנשק יעלם פתאום וביקשתי לקבל אותו", מסבירה שקד. "הנשק של הדס זה משהו מוחשי ומסמל את ההמשכיות שלה במג"ב". שקד אומרת שהיא לא סיפרה להוריה גאולה ודוד מלכא שהיא אמורה לקבל את הנשק של הדס. "זה קשה להם, כל דבר מזכיר אותה".

האבא דוד מלכא בירך במהלך הטקס והודה למפקדי מג"ב על המחווה. "חבל שבנסיבות האלה של נפילת הדס הכרנו את מג"ב והכרנו משפחה חמה ואוהבת. אתם ארץ ישראל היפה והטובה, חוד החנית של החברה הישראלית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה