מדוע מרינה ראטוש נורתה למוות?


להאזנה לתוכן:

אירוע הירי בשערי נמל אשדוד העלה שאלות ותהיות רבות, שכן לא ברור כיצד מרינה ראטוש בת ה-41 נורתה על ידי המאבטחים ומצאה את מותה כאשר הייתה בדרכה לביתה שבבית שמש בסיומו של יום עבודה שגרתי.
האם היא היוותה סכנה או שהיא התבלבלה בדרך, מה גרם לה לנווט את רכבה הישר אל שער הנמל? האם מדובר במחדל? או שמא, לעולם לא נדע את התשובה שלקחה עימה במותה...

מרינה ראטוש ז"ל. צילום פרטי

האירוע הקשה והחריג שהתרחש  בשערי נמל אשדוד במהלכו נורתה למוות מרינה ראטוש בת ה-41 מבית שמש על ידי המאבטחים, מעלה שאלות ותהיות רבות, שכן לא ברור כיצד אישה מוצאת את מותה - כאשר לדברי בני משפחתה היא אמרה לאביה שהיא בדרכה לביתה בבית שמש.

כזכור, מרינה ז"ל הגיעה עם רכבה לאזור כניסת המשאיות של הנמל וחצתה את הצומת בדהירה. למרות קריאות המאבטחים היא לא עוצרת ומצליחה לפרוץ את השער הראשון. בשלב הזה המאבטחים חושדים כי מדובר בפיגוע, הם פותחים באש ומצליחים לעצור את הרכב. מרינה מפונה במצב אנוש לבית החולים אסותא בעיר, שם הצוות הרפואי קובע את מותה.

המאבטחים טענו, כפי בפורסם בווינט, כי הנהגת "נהגה בפראות. חשבנו שזה פיגוע דריסה". המאבטח שירה בנהגת טען במשטרה: "ביצעתי הכול לפי הנהלים, היינו בטוחים שזה אירוע פח"ע". המאבטח עמד בתצפית בבניין ושמע סלקטורית בכניסה לחניון מדווחת על הרכב המתפרץ. לדבריו, "ראיתי את הרכב מגיע במהירות ואז שמעתי בקשר שמדברים על פריצה ואירוע פח"ע".

עוד סיפר המאבטח כי ירד מהמבנה ואז הבחין ברכב המשתולל, כולל בתחום הנמל. "ביצעתי ירי לפי נוהל פתיחה באש רק כשהרגשתי סכנת חיים וחששתי שהיא תדרוס אותי. יריתי לעברה אחרי שקודם יריתי יריות אזהרה לעבר גלגלי הרכב".

מרינה ראטוש ז"ל. צילום פרטי

מותה הטרגי מעלה תהיות רבות, שכן נסיבות האירוע נותרו אילמות ולא ברורות - מה גרם למרינה לנווט את רכבה הישר אל שער הנמל? האם היא היוותה סכנה, התבלבלה בדרך, איבדה את עצמה לדעת, או שמא מדובר במחדל?

בני משפחתה טוענים כי כארבעים דקות קודם האירוע – מרינה, שעובדת במחסני תאורה באשדוד, שוחחה בטלפון עם אביה ואמרה לו כי היא בדרכה חזרה הביתה.

לדבריהם מרינה בחורה נורמטיבית לחלוטין וככל הנראה היא נכנסה לנמל בטעות. על כן הם דורשים בחקירה: "ריססו אותה בכדורים כאילו שמדובר במחבל עם חגורת נפץ. יש דרכים אחרות לעצור רכב שנכנס לנמל, לא צריך לחזור הביתה בארון בגלל טעות".

מרינה ראטוש ז"ל. צילום פרטי

שאלות רבות בדבר מותה עוד נותרו באוויר - האם למרינה באמת הייתה כוונה לפרוץ את שערי הנמל? מה הם נהלי הפתיחה באש בנמל והאם הייתה למאבטחים דרך אחרת לעצור אותה? איך קורה שרכב פרטי מצליח לעבור את השער בנמל? האם אין מחסום שאמור לעצור את הרכב?

בינתיים גרסת המאבטח שביצע את הירי הקטלני מתיישבת עם סרטוני האבטחה במקום, אומרים גורמים במשטרה. אך הרבה מאוד שאלות פתוחות בסיפור הטרגי  שאת התשובות להם, ייתכן ולעולם לא נדע שכן מרינה לקחה אותם עימה במותה...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה