הרב דוד לוי נהרג בתאונת דרכים במרוקו


להאזנה לתוכן:

הרב דוד לוי, בן 41 מאשדוד, נהרג לאחר שנמחץ למוות בין שני אוטובוסים שהובילו מתפללים להילולה של הרב יאשיהו פינטו בקזבלנקה שבמרוקו. לוי ז"ל הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים


הרב דוד לוי ז"להרב דוד לוי, בן 41 מאשדוד, נהרג לאחר שנמחץ למוות בין שני אוטובוסים שהובילו מתפללים להילולה של הרב יאשיהו פינטו בקזבלנקה שבמרוקולוי ז"ל היה מחסידיו של הרב יאשיהו פינטו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הקטן שביניהם הוא בן שנה בלבד.

היה זה יום שישי, סמוך לשעה 15:30, שעון מרוקו. המתפללים חזרו לקזבלנקה לאחר שהיו בטקס הכנסת ספר תורה בעיר אסווירה. הם יצאו מהמלון שלהם "גרנד מוגדור" באוטובוסים לכיוון בית העלמין היהודי לתפילה על קברי צדיקים.

אחד מעדי הראייה טען שאחד הנהגים שחרר בטעות את דוושת הגז ומחץ את לוי ז"ל על האוטובוס השני. הוא נפצע באורח אנוש ומת במקום. המשטרה עצרה לחקירה את שני נהגי האוטובוס כדי לשלול רקע לאומני.

זירת התאונה במרוקו

למרות האסון, הרב יאשיהו פינטו הורה להמשיך את מתכונת השבת כרגיל. "בגלל ההתעוררות הגדולה של אלף תלמידי הישיבה שמתאספים לתפילות, השטן מנסה לקלקל ולהפריע בכל הכוח. אסור לתת לו את זה, עלינו להתחזק ביתר שאת. לא ליפול ברוח, כי אם להתעלות ולהחזק בכל הכוח", אמר הרב פינטו בשבת לתלמידיו. 

אלפים השתתפו בהלוויתו של הרב לוי ז"ל בבית העלמין באשדוד. את חתימת ההספדים חתם בקול מתוק וכואב בנו הקטן בגיל שבע, שזעק ואמר מי ידליק לנו את החנוכיה בחג חנוכה הקרוב, והבטיח שילך בדרכו של אביו להתחזק בתורה ולקרב יהודים לאבינו שבשמים. עין אחת לא נותרה יבשה כאשר ביקש הילד מהקדוש ברוך הוא שיביא את המשיח ואת תחיית המתים, כדי שיוכל לראות שוב את אביו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה