נציג החניכים של "אות רמון"- האשדודי


להאזנה לתוכן:

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את חניכי "אות רמון" על שם אילן ואסף רמון ז"ל שיפעילו תכניות ברוח "תקווה ישראלית" לקידום שותפות בין המגזרים בישראל. אלון צרויה האשדודי, הוא נציג החניכים שנכחו שם.

 ביום רביעי האחרון, אירחו נשיא המדינה, ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין את חניכי "אות רמון" למצוינות ומנהיגות על שם אילן ואסף רמון ז"ל בבית הנשיא.

15 החניכים נבחרים מדי שנה על ידי קרן רמון, משרד החינוך ומשרד המדע והטכנולוגיה מבין אלפי מועמדים מכל הארץ. אלו חניכים שבלטו בענייני הצטיינות לימודית, התנדבות ומנהיגות.

השנה העיסוק הוא בתוכניות ברוח "תקווה ישראלית"- לקידום השותפות בין שבטים שונים בחברה הישראלית.

נציג החניכים, אלון צרויה בן 17 מאשדוד, שהקים פרויקט לעידוד שיח בין בני נוער באשדוד, בשם "על דעות ולא על צעקות", אמר לנשיא: "לקחתי מהדמויות של אילן ואסף ז"ל, המון השראה על לקיחת יוזמה והנעה קדימה. אנחנו חלק ממפעל חיים שמקדם דברים חשובים למען החברה הישראלית. אני מאמין שאנחנו דור העתיד, אבל לא רק, אלא דור ה'עכשיו', כי אנחנו יכולים להוביל כבר עכשיו. תקווה ישראלית היא סלע היסוד להמשך הקיום שלנו. מדינה דמוקרטית ויהודית, יהודית ודמוקרטית".

אלון צרויה, הוא תלמיד מקיף ט', שפרסמנו את זכייתו באות רמון בספטמבר 2016. בבית הספר מעידים עלייו כי "מעבר להצטיינותו הלימודית, פעילותו החברתית של אלון צרויה כוללת כהונה כיו"ר מועצת התלמידים העירונית, פעילות בארגון LEAD לפיתוח מנהיגות צעירה, הקמת פרויקט חברתי בנושא "הגברת מודעות אקטואלית בקרב בני נוער" במסגרת LEAD, ופעילות במש"צים ברמה המחוזית והבית ספרית".


בתשובה לדבריו אמר הנשיא: "כשיש צעקות קשה להגות דעות ולשמוע את האחר, גם אם אתה רוצה להתנגד לאחר, יהיה טוב לדעת מה הוא אומר. אתם הדור המוביל, אתם מנהיגי העתיד אבל אתם קיימים והווים לכל דבר ועניין".

"המפעל של רונה מגלם בתוכו הצטיינות ודבקות במשימה", אמר הנשיא לחניכים והמשיך : "אתם זוכים לאותות הצטיינות, אבל יותר מההצטיינות- מדהימות בעיניי היכולות שאתם מפגינים והמסירות והדבקות במטרה שלכם. שמחתי לשמוע שהשנה אתם פועלים ומייחדים את העיטור לנושא שאנו עוסקים בו כמעט כל ימות השנה וזה הניסיון לקרב את הקבוצות השונות בחברה הישראלית, לראות את המשותף ולהבליט את המשותף. לקבל אתכם כאן כמצטייני מפעל רמון זהו כבוד גדול לבית הנשיא".

צילום עמוס בן גרשום לע"מ

"חניכי אות רמון מגיעים מכל קצוות הארץ ומכל המגזרים בחברה הישראלית", סיפרה רונה רמון במפגש, והוסיפה: "הם נבחרים בקפדנות על סמך הישג אקדמי אבל בדגש חברתי. מאחורי פניהם היפות עומדים מפעלים חברתיים יוצאי דופן, שהם הקימו בסביבה שלהם לטובת החברה. הפוטנציאל בחדר הוא אדיר. אנו יכולים לשאת את הדגל ולטעת את אותו גוון של חיבור מעל כל השוני. אנחנו עובדים על הגשר בין הקהילות השונות. אני גאה באופן אישי בכל אחד ואחת מחניכי התכנית. יש כבר 63 בוגרים של 'אות רמון' וכל אחד נושא איתו את דגל אהבת הארץ מעל הכל. אנו שמחים ביום הזה להתחיל את המסע בנושא תקווה ישראלית, אחרי היום הזה החניכים יחשבו איך מפעילים הלכה למעשה את החיבור לתקווה ישראלית".

החניכים, תלמידי י"ב, מגיעים מכל הארץ, נפגשים פעם בשלושה שבועות ליום- כל פעם במיקום אחר, ומבצעים פעילויות שונות למען הקהילה והמטרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה