איך לא ליפול למלכודות באינטרנט?


להאזנה לתוכן:

בואו נודה באמת, כולנו מדברים ברשתות החברתיות עם אנשים שאנחנו מכירים- וגם עם כאלה שלא. על מנת שלא תיפגעו, הנה כמה כללי ברזל לגבי התנהלות נכונה מול החברים הוירטואליים.

1. לא למסור פרטים אישיים- אין בעיה שתגידו את השם והגיל שלכם, אבל למסור פרטים כמו כתובת, מס' טלפון וכל מיני כאלו שיכולים להעמיד אותכם בסכנה, לא.

2. לחשוף את ההורים- אל תסתירו מהם אם אתם מדברים עם זרים באינטרנט, כדאי שההורים שלכם ידעו כי לפעמים הנורות האדומות נדלקות בראש שלהם הרבה יותר מהר והם יכולים לעזור לכם להימנע מאכזבה או אפילו ממצב מאוד לא נעים.
3. אל תשלחו תמונות מזויפות- כמו שאתם לא הייתם רוצים שישקרו לכם או ירמו אותכם, גם הבן האדם שמהצד השני של המסך לא רוצה להרגיש כך.
4. אל תרגישו מחוייבים לשום דבר- אתם לא חייבים לעבור לטלפון, אתם לא חייבים להפגש עם אף אחד, אתם לא חייבים בכלל לשלוח שום תמונה ולתת שום פרטים. אל תעשו שום דבר שלא מרגיש לכם בנוח.
5. אל תפגשו בספונטניות ובחשאיות- אתם מדברים עם החבר או החברה הוירטואליים המון זמן וקבעתם להפגש? עשו זאת במקום ציבורי, רצוי בליווי של חבר או חברה מהבית ובידיעה של ההורים, שידעו איפה אתם בדיוק ותהיו זמינים. אין לדעת מי יופיע מולכם ומי מסתתר מאחורי המסך.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה