עושים תנועה ביחד


להאזנה לתוכן:

שיתוף פעולה בין תנועת הנוער העובד והלומד ומקיף ח' הביא תלמידים מכיתות אומץ וחינוך מיוחד לתנועה, להקניית ערכים וחברים חדשים.

תנועת הנוער העובד והלומד ומקיף ח' משתפים פעולה בהצלחה כבר שנים ארוכות. מוקד הפעילות של התנועה נמצא בשטח בית הספר, מדריכות ומדריכי התנועה פעילים בבית ספר בצורות השונות ובמהלך השנים התקיימו אירועים חשובים רבים. במהלך שנת הפעילות הנוכחית, אנו עדים לעליית מדרגה משמעותית מאוד בקשר בין התנועה לבית הספר וביכולת המשותפת שלהם ליצור פעילות הוליסטית לתלמידים.

רכזת החינוך המיוחד בחט״ב בביה״ס מקיף ח׳, גלית הרשקילביץ ורכזת אומץ י״ב לירון כבן גיבשו יוזמה שמטרתה שילוב תלמידים מכיתות החינוך המיוחד מכיתות ז׳-ט׳ בתנועות הנוער. מחקרים רבים מראים כי תלמידים הלומדים בכיתות אלו ממעיטים להיות חברים בתנועות הנוער.

אין זה סוד כי ההשתתפות בתנועות הנוער מזמנת מפגש חברתי בין בני נוער, מעודדת יצירת קשרים חברתיים לצד שיתוף פעולה, הדדיות, פיתוח יכולת הקשבה, אמפטיה לזולת ותחושה שלכל ילד יש את הערך המוסף שלו אותו הוא מביא לקבוצה.

על מנת לפתח את היוזמה פנו הרכזות למדריכות הנוער העובד והלומד , בעידודו של מנהל ביה״ס מר צוריאל דביר, וביקשנו את שיתוף הפעולה שלהן בהקמת היוזמה.

התנועה שמחה לשתף פעולה עם היוזמה והשיעורים יצאו לדרך.

במסגרת היוזמה לכל כיתה הוצמדה מדריכה מטעם התנועה שמלווה אותם בתהליך, בשיתוף המחנכת. מעבירה להם שיעורים ייחודיים ומגוונים שמתקיימים בכיתה, בשטח ביה״ס או בקן של התנועה.

גלית ולירון: "אנו באמצע התהליך וכבר ניתן לראות את השמחה של הילדים לקראת המפגשים והציפייה ואת שיתוף הפעולה בשיעורים. אנו מלאי ציפייה שבעקבות יוזמה זו מספר התלמידים שיצטרפו לתנועה מקרב כיתות אלו יגדל ונזכה בעתיד אף לראות את חלקם כמדריכים בתנועה. מקווים שהצלחת הפרוייקט של מקיף ח׳ יביא לפיתוח בפרוייקט בקנה מידה עירוני."

במקביל, גם מדריכות הקן מדווחות על חוויה מוצלחת ומשמעותית- "זה אופן פעילות חדש עבורנו בתנועה. חשוב לנו לפגוש את הקהילה ואת כלל בני הנוער ברובעים בהם אנחנו פועלים- ובעיר כולה. לא רק את אלו שמגיעים לקן" מספרת שירה פרנק-כהן, קומונרית בקן. "הרחבנו פה את ההמשגה של מה זה תנועת נוער ועל מי היא מצליחה להשפיע, המפגש עם החניכים הוא חשוב ומשמעותי ואני מקווה שמחודש לחודש הוא יהפוך למשמעותי יותר."

מדריכי התנועה ביקשו להודות לכל תחום הנוער העירוני בראשות מזל שאלתיאל, ולעומר גדג' רכז תנועות הנוער העיר, על התמיכה השוטפת, הדחיפה קדימה בפעילות והעזרה הרבה, וציינו שפעילות התנועה בעיר לא הייתה מצליחה להתקדם אחרת.

"אנחנו חולמים את העיר לשנים הקרובות" מספר מור שבתאי, רכז הפעילות של הנוער העובד והלומד בעיר. "והחלק המרכזי בחלום שלנו הוא יצירת עוד שותפויות חדשות ומיוחדות עם גורמים שונים בבתי הספר, במתנ''סים, ברובעים, ועם כל מי שירצה בכך. לכולנו יש רצון משותף- לתת לכל בני ובנות הנוער בעיר פעילות איכותית, ערכית וחוויתית. צוות מקיף ח' הם שותפים נפלאים, כבר שנים ארוכות, והם נותנים לנו את היכולת לפרוץ למקומות חדשים"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה