הבדלי השכר במקצועות השונים


להאזנה לתוכן:

מעוניינים לרכוש השכלה אקדמית אבל מבולבלים? החלטנו לתת לכם שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה, העשויה להבטיח את עתידכם המקצועי והכלכלי

כשמחליטים לרכוש השכלה, מבינים שמדובר בהחלטה בעלת השפעות כלכליות, חברתיות, פסיכולוגיות ואישיות.

קיימים מגוון רחב של  מקצועות, חוגי לימוד, מסלולי הכשרה, מוסדות לימוד ושיקולים שצריך לקחת בחשבון. בין שיקולים אלה קיים השיקול הכלכלי, עד כמה רווחי המקצוע שאני מעוניין ללמוד?

לפי סקירה שבועית של אגף הכלכלן הראשי באוצר, אשר פורסמה לפני שנה, ניתן לראות כי בשנים האחרונות, נרשמת עליה משמעותית, בשיעור הסטודנטים לרפואה ולמקצועות עזר רפואיים (סיעוד וכו') . כמוכן ישנה עלייה גם  במספר ובשיעור הסטודנטים לשנה א', בתחומי המתמטיקה ומדעי המחשב.

הסקירה מצביעה, על יציבות בלימודי ההנדסה, וירידה בפקולטות למדעי החברה ולמדעי הרוח. בשיעור הלומדים משפטים וביולוגיה נרשמת יציבות.

בתחום העסקים והניהול נרשמה עלייה חדה מאז 1998, אולם בשנתיים האחרונות שיעור הלומדים את התחום דווקא ירד.

שלא במפתיע, קיימים פערי שכר גדולים, בין בוגרי תחומי הלימוד השונים. השכר הממוצע הגבוה ביותר הוא לבוגרי מדעי המחשב - 25 אלף שקל בחודש לבוגר תואר ראשון,  ואח"כ רפואה ותחומי ההנדסה - שניהם יותר מ-20 אלף שקל בממוצע. בוגרי כלכלה, מינהל עסקים, משפטים וכן פיזיקה נמצאים עדיין בחלק העליון של הגרף. בחלקו התחתון נמצאים בוגרי חינוך, פסיכולוגיה ומדעי הרוח, כשהשכר הנמוך ביותר הוא לבוגרי תחומי האומנויות והעבודה הסוציאלית שמרוויחים פחות מ-10,000 שקל בחודש.

מציאת עבודה

חשוב לקחת בחשבון שהבדלי השכר אינם נובעים רק מתחומי הלימוד בין בוגרי התחומים השונים, שכן יש לקחת בחשבון, גם את שעות העבודה של העובד, יכולותיו, רמת המוטיבציה, התפקיד בו הוא עובד בתחום וכדומה.

חשוב לזכור שמעבר לשכר יש שיקולים רבים שחשוב לקחת בחשבון בעת בחירת מקצוע לימודים כגון: עניין בתפקיד, גיוון, אפשרות להתקדמות מקצועית, עבודה משרדית/ חוץ וכדומה. בחרו את השיקולים שלכם בקפידה, ואם אתם צריכים עזרה אתם מוזמנים להגיע למרכז כיוונים לייעוץ והכוונה בתחום ההשכלה הגבוהה.

ליצירת קשר עם רכז ההשכלה הגבוהה בכיוונים, תמי אשכנזי, בטלפון 08-8604028 בימים א׳-ה׳ בשעות 08:00-20:00 או במייל [email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה