כך הסינים משתלטים על כלכלת מדינת ישראל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('56c5aef3-bb67-4f7d-bcf0-a37a713a3b3f','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('56c5aef3-bb67-4f7d-bcf0-a37a713a3b3f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('56c5aef3-bb67-4f7d-bcf0-a37a713a3b3f','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('56c5aef3-bb67-4f7d-bcf0-a37a713a3b3f','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('56c5aef3-bb67-4f7d-bcf0-a37a713a3b3f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

האם בקרוב נמצא עצמנו כבולים ושבויים בידי הדרקון הסיני? מה הסיכוי של עובדי נמל אשדוד מול צ'יינה הארבור, חברה שבבעלות ממשלת סין? הכיצד משנה לשנה משתלטת יותר ויותר סין על כלכלת מדינת ישראל? האם כספי הפנסיות שלנו בדרכם לעבור לשליטה סינית מלאה? מה האינטרס של הסינים להשתלט על חברות הביטוח בישראל? החששות והשאלות הפתוחות כאן

באמצעות הכסף הבילתי מוגבל של הסינים, הם כבר יצרו שליטה בנמלי אשדוד וחיפה, בעורקי התחבורה. למעשה בתקופתו של שר התחבורה ישראל כץ, הסינים כבשו את מגזר התשתיות הישראלי הכולל את הנמלים באשדוד וחיפה, הרכבות (כולל הרכבת הקלה).

הם רכשו את מכתשים אגן (אגן כימיקלים), ומאוחר יותר, השתלטו על תנובה ששולטת ב60% ממוצרי החלב בישראל (לאחר שקנו את השליטה בה מחברות פרטיות שקנו אותה מהחברות הפרטיות שרכשו אותה במכרז), כך הם שמו יד ורגל בטכניון, במפעלים רגישים, בפיתוחי הייטק, תקשורת ועוד ועוד הם קונים (גם בלי הגיון כלכלי) כל מה שחשוב, גדול ומשפיע  וזו רק ההתחלה (מי אמר תע"ש ולא קיבל?...גם זה עשוי להגיע..).

השוק הישראלי הקטן נפתח אל הסינים בעידדו המסיבי של ראש הממשלה מלפני מספר שנים, הם כבר השקיעו עשרות מיליארדי שקלים במדינת ישראל ועתה הקטר (הדרקון) הסיני בדרכו לשליטה מלאה על הכלכלה של מדינת ישראל וקשה לחשוד בהם שמדובר בשיקולים ציוניים.

יש משפט סיני שאומר - הדג רואה את הפיתיון אבל לא את הרשת והחשש שלי הוא שאנחנו אלו שרואים את הפיתיון ומתעלמים מהרשת שנתוות סביבנו...

היועץ המשותף לסינים ולראש הממשלה:

לפני מספר חודשים שכרה ענקית התשתיות הסינית צ'יינה הארבור, את שירותיו של היועץ ניר חפץ המשמש כיועץ אסטרטגי לראש הממשלה - גם  כיו"ר סיעת הליכוד וגם כדוברה האישי של משפחת נתניהו.

הליכוד משלם לחפץ מדי חודש 32.8 אלף שקל תמורת ייעוץ אסטרטגי לנתניהו, בכובעו כיו"ר הליכוד... בעוד שאת שירותיו למשפחת נתניהו חפץ מעמיד לכאורה ללא תשלום, בטענה לקשרי ידידות.

אגב, בספטמבר 2014 היה זה נתניהו שחתם על הסכם הזיכיון מול הסינים להקמת נמל חדש באשדוד במעמד שגרירת סין בישראל תמורת 3.3 מיליארד ₪.

אגב לאותה החברה נציגות ופעילות כלכלית באיראן.

מדוע הסינים צריכים יועצים בכירים? מה הם מבקשים לקדם?

הסינים רוצים ליצור אווירה תקשורתית ידידותית.

צ'יינה הארבור נתקלה בהתנגדות הפקידות הממשלתית לייבא כ–800 פועלים סיניים לישראל שיעבדו בנמל. עד כה אישרו משרדי האוצר והכלכלה לסינים להביא 280 פועלים.

מדינת ישראל אמורה לעודד עובדים ישראלים/ אשדודים, אך הסינים רוצים להביא כוח עבודה זול מסין, משלהם...וכמה שיותר.

היועץ חפץ אמור לסייע לסינים מול הדרג הפקידותי בממשלה, לקדם את האינטרסים שלהם ובמקביל לפעול מול ערוצי התקשורת הישראליים.

ההשפעה על תושבי אשדוד:

כ1000 עובדי נמל אשדוד המתפרנסים הרבה מעל הממוצע, מניעים את גלגלי הכלכלה בעיר אשדוד, את המסחר ועוד. ככל שיש עובדים רבים יותר בנמל אשדוד מקרב תושבי העיר, כך הכסף מתגלגל יותר בכותלי העיר, מייצר הכנסה לעסקים שצורכים יותר עובדים וכך הלאה, הכלכלה של אשדוד מתחזקת.

האינטרס של תושבי אשדוד ותושבי מדינת ישראל שהכסף יישאר כאן. אולם האינטרס הסיני המובהק הוא לתת תעסוקה לעובדים סינים ככל האפשר.

לשם כך ממשלת סין שולחת זרועות באמצעות חברות שבבעלותה, כגון חברת צ'יינה הארבור, כגון חברת SIPG שגם היא בבעלות ממשלת סין שבמארס 2015 זכתה במכרז להפעלת נמל המפרץ — הנמל הפרטי שיוקם בסמוך לנמל חיפה.

 ההשתלטות הסינית על כלכלת ישראל:

הסינים החליטו אסטרטגית לחדור עם מיליארדי דולרים רבים לשוק הישראלי - שוק קטן יחסית אך עתיר בידע, שוק שקל מאוד להשתלט עליו עם הכסף הסיני הבילתי מוגבל! 

אין נתונים מדויקים על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. על פי הערכות הסינים השקיעו בישראל כעשרות  מיליארדי שקלים רבים (במשרד הכלכלה משום מה, אין מאגר נתונים על היקף ההשקעות הזרות).

ממה שכן ידוע, הסינים כבר מזמן נוגעים בישראל בכל תחום - מזון, נדל"ן, תחבורה, חברות טכנולוגיה, הייטק, ביוטק, אנרגיה, כימיקלים, תקשורת, מוסדות אקדמאיים, הקמת תשתיות, חברות פיננסים, חברות סודיות ועוד.

העסקה המתקשורת ביותר של הסינים בישראל הייתה רכישת תנובה, שהייתה בעבר הסמל לצבריות ולישראליות, אך תנובה ששולטת ב60% משוק החלב בישראל, הייתה רק סימן דרך...

הסינים יוצרים קשרים פוליטים ועסקיים ענפים בישראל, מחבקים את ראשי המשק והפוליטיקה, עושים כבוד מלכים בסין לראש הממשלה,  לשרים ולבכירים, מסנוורים בעלי הון בכסף הגדול, הם מפעילים ומעסיקים בעלי קשרים שישפיעו על מקבלי ההחלטות, כמו דוברו של ראש הממשלה, כמו דובר צה"ל לשעבר, תת אלוף (במיל) אבי בניהו, שעסוק בחיבור בין חברות ישראליות לבין יזמים סיניים, הם שולחים זרועות לתקשורת ומעסיקים מומחי תקשורת שישפיעו על האווירה הציבורית... ועד שנתעורר כלכלת מדינת ישראל תהיה קשורה ותלויה בטבור לדרקון הסיני.

אם בטכניון נפלה השלהבת...

ההשתלטות הסינית היא לא רק באמצעות רכישות, אלא באמצעות תרומות כמו בספטמבר 2013 - האיש העשיר בסין, לי לי קה־שינג, תרם 130 מיליון דולר - התרומה הגדולה ביותר של תורם יחיד שניתנה לטכניון מאז הקמתו, ואחת הגדולות שניתנו לאקדמיה הישראלית. אבל הרומה לא נעשתה משיקולים הומוניטרים כי אם תמורת שלוחה של הטכניון שתיבנה בסין, שם צפויים ללמד דוקטורנטים וחוקרים סינים שיוכשרו בישראל.

לעתים הסינים רוכשים חברות ישראליות תחת רישום של מדינה אחרת, לכן אי אפשר לדעת את ההיקף האמיתי של ההשקעות הסיניות בישראל. 

כך גם בחשאי - חברת ענק מסין , טוגה נטוורקס, (חברת סטארט־אפ אנונימית שהוקמה לפני כשנתיים)  הקימה בארץ מרכז פיתוח חשאי שטיבו אינו ידוע.

העסקה המוזרה והמדאיגה עם כלל ביטוח:

עסקת המכירה של כלל ביטוח, חברה שניהלה 159 מיליארד שקל בסוף 2014 בקרנות פנסיה ובביטוחי מנהלים של הציבור, אמורה להדיר שינה מעיני הציבור וייתכן שברגע האחרון היא תתפוצץ בעקבות התעוררותה של המפקחת על הבנקים.

 2.6 מיליארד שקל מבקשים הסינים לשלם  תמורת 55% ממניות חברת הביטוח השנייה בגודלה בישראל, מחיר שהוא כ-50% מעל שווי החברה בבורסה. 

אף אחד לא מצליח להסביר מדוע הסינים מתכוונים לשלם על כלל ביטוח כל כך הרבה מעל שווייה האמיתי...?

איך הסינים מתכננים להרוויח מההשקעה הזאת, כאשר המחיר כה גבוה?

האם משהו בישראל מבין את השיקולים שלהם?

האם הפיקוח על הביטוח יכול להיות בטוח שהסינים ימלאו אחר הוראותיו?

האם הציבור יכול להרגיש בנוח כשחלק ממנהלי הכסף שלו נמצא בידי בעלי שליטה זרים, בידי מדינה שבה המגזר העסקי אינו מצטיין בשקיפות, שהמנהלים שלו נעלמים מדי פעם ושלא ברור איזו מחויבות תהיה לו כלפי החוסך הישראלי....?

אנליסטים ואנשי עסקים טוענים שהמחיר נראה בלתי הגיוני. אף בעל מקצוע לא מבין את המחיר שהסינים מוכנים לשלם. וכאשר המחיר אינו הגיוני, משהו בדר"כ לא טוב קורה.

אגב, אותה רוכשת - מקרולינק,  פועלת החל מ־2008 באיראן, ולחלק מבעלי השליטה בה עסקים רבים במדינה, כולל במכירת חומרי גלם בעלי פוטנציאל שימוש לטכנולוגיות צבאיות.

להוטים לרכוש גם את הפניקס:

הסינים, באמצעות חברת פוסון,  להוטים גם לסגור עסקה לרכישת השליטה (52.3%) בחברת הביטוח הפניקס תמורת 1.8 מיליארד שקל. העסקה כבר הייתה לקראת חתימה אך מה שעכב אותה, היה היעלמותו המסתורית של יו"ר פוסון גואו גואנצ'אנג...

שבוע לאחר ההיעלמות המסתורית הסתבר כי גואנצ'אנג נעצר על ידי הרשויות הסיניות ונחקר בנוגע לעסקיו הפרטיים.

לבסוף הוא שוחרר, נמצא ובדרכו לארץ לבצע את העסקה ועל הדרך מוצע לו לרכוש גם את אחד או שניים ממאגרי הגז מידי תשובה.

מאז החקירה, הממונה על הביטוח ושוק ההון דורית סלינגר החליטה לשקול שוב מחדש להעניק היתר שליטה לחברת פוסון.

אם העסקה תתבצע...לסינים תהיה כבר שליטה אבסולוטית על שוק הביטוח בארץ, על הפנסיות של תושבי ישראל, ביטוחי מנהלים, החיים ועוד ועוד...

מי אמר תע"ש?

תע"ש היא יצרנית הנשק והתחמושת העיקרית של כוחות היבשה של צה"ל, והיא מורכבת ממפעלים בעלי מגוון התמחויות. הממשלה החליטה למכור את כל אחזקות המדינה בתע"ש כמקשה אחת במכירה פרטית למשקיע, או לקבוצת משקיעים מהארץ ו/או מחו"ל, תוך שמירה על האינטרסים החיוניים של המדינה.

לאחר שגוף עסקי אמין ירכוש את תע"ש מי אמר שהסינים בשלב זה או אחר לא ירכשו מאותו הגוף את השליטה בתעשיות הבטחוניות שלנו, כפי שעשו עם תנובה?

הנורות האדומות והכתובות על הקיר:

מה שיכול להיות נפלא לכלכלה של ישראל, יכול להתהפך ביום בהיר אחד כאשר נגלה שמשטר של מעצמה רחוקה ששולט ללא עוררין בכל אותן חברות שהשקיעו בישראל, שולט בפועל במדינה הקטנה שלנו מבלי שתהיה לנו יכולת להגיב.

נראה שזה רק הולך להתעצם מבלי שהדמוקרטיה שלנו, המפעילה שוק חופשי, תוכל להגיב וזאת כאשר המדינה כבר הפריטה והוציאה לשוק החופשי את רוב נכסיה האסטרטגים הרגישים ביותר!

וככול שהסינים ישלטו בנכסים אסטרטגים כך יהיה קשה יותר למנוע מהם השתלטות על נכסים אסטרטגים נוספים -  מנהיגי ישראל ייתקשו להעביר החלטות שעשויות למדר חברות סיניות נוספות פן השלטון הסיני עשוי להתרגז. 

להערכתי, תוך שנים מספר,  כלכלת ישראל עשויה למצוא את עצמה כפופה לגחמות המשטר הסיני.

קולות המומחים הבכירים שלא נשמעים:

מצאתי התבטאויות של מומחים שלא עשו כותרות, אך שווה לקרוא אותם.

עוזי ארד, בעבר היועץ המדיני של נתניהו:

“המדיניות שלנו כלפי הסינים צריכה להיות מכוונת ולא פתוחה בלי חשבון. חשוב לדעת מה מדריך אותם ולהיות מפוכחים במגעים איתם. הם לא באים לישראל ממניעים ציוניים. אפשר להיכנס לפרויקטים עם שווי כלכלי בכפוף לבקרות ולזהירויות ולהתחשבות באינטרסים השונים”.

דני יתום, בעבר ראש המוסד סבור שצריך להפעיל שיקול דעת במגעים הכלכליים עם הסינים:

"אין בעיה בכך שהם יבנו את קו הרכבת לאילת, אבל לא הייתי נותן להם חזקה על שדה התעופה או על נמל ימי. היכן שאפשר לשמור על איזונים אפשר לעבוד איתם, איפה שאנחנו יכולים ליפול כבני ערובה רצוי להתרחק מהם”.

אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד -

כאשר הסינים החליטו לרכוש את תנובה שחולשת על 60 אחוז ממשק החלב הוא התריע:

"ביטחון מזון קשור ישירות לביטחון הלאומי שלנו ואם בישראל לא יתעוררו ויבטיחו שנכסים אסטרטגיים לייצור מזון יישארו בתחומן – בעתיד אנו עשויים להיות בבעיה קשה".

פרופסור יצחק שיחור מהחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית:

“העולם כולו מתמודד עם החשש מפני הסינים, הם מפוזרים בכל העולם, יש להם טריליון דולר באגרות חוב אמריקאיות. הם השתלטו על הכלכלה הטורקית בצורה כל כך קשה שיש שם בדיחה שאומרת שעל כל אונייה סינית שנכנסת לנמל טורקי מפעל טורקי אחד נסגר. ישראל נחשבת לשוק קטן. ההשתלטות של הסינים היא תהליך שקשה למנוע וצריך להסתגל אליו, אי אפשר למנוע חדירה שלהם. זאת באמת בעיה”.

$(function(){setImageBanner('b9ac2dc0-1632-49a6-be7e-1ed44333cb06','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('67962bb0-9971-4c35-9951-0adddfc23cb9','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה