בשבועות האחרונים מתרחשת לה דרמה של ממש בה מעורבים גדולי האדמו"רים, רבנים, דיינים ועסקנים אשר יושבים על המדוכה לאור הדילמה ההלכתית שנוצרה בעקבות נישואין שנערכו ביום חמישי האחרון בבני בברק. בני זוג מחסידות מוכרת בישראל, נישאו ביום חמישי בבני ברק. זו השורה התחתונה, אלא שכן הסיפור רק מתחיל. הסיפור מתנהל בשני קווים מקבילים. מחד ניצב בחור ישיבה, שלאור גילו היחסית מבוגר נאלץ "להתפשר" והתארס לאחר שנות ציפייה רבות עם גרושה, אם לשלושה ילדים תושבת העיר אשדוד. 

מי שעודד את השידוך הינו מורו ורבו שדואג באמת ובתמים לכל אחד מחסידיו ומתייחס אליו כבנו ממש, אשר רצה לראות אותו מקים בית על אדני התורה והחסידות בשעה טובה ומצלחת. אך לפתע הסתבר כי הגרושה מתמודדת עם סיפור לא פשוט בעברה שעלול אף להשפיע על "השידוך". לפני כשנה קבוצת בריונים חדרה באישון ליל לביתו של  בעלה לשעבר של הכלה, אברך חסידי והוציאה ממנו גט בכפייה, לאחר שעל פי הטענות עיגן את רעייתו במשך שנים רבות.

גירש או לא גירש?

אולם כעת מודיע הבעל: "לא גירשתי מעולם את אשתי, הכול היה באונס ולא ברצון ולכן הינה אשת איש ואסור לה להינשא". בתי הדין פתחו  בסוגיה ההלכתית כאשר לא מעטים מהם פסקו כי אכן מדובר בגט מעושה שהוצא בכפייה ועל האישה לקבל גט נוסף באם ברצונה להינשא.

שליחי הבעל טענו בפניהם כי במהלך הוצאת הגט הוא הוכה נמרצות ואיבד את הכרתו ועל כן לא היה יכול לעשות זאת מרצון. מנגד, רבני העיר אשדוד חלוקים בדעתם כאשר מחד קובעים דייני בית הדין הישר והטוב כי האישה אסורה להינשא אך מנגד רב העיר הרב חיים פינטו קובע ברורות כי הגט הינו כשר ונעשה כהלכה והנישואין יכולים להתקיים לכתחילה.

בנוסף, דנו הרבנים האם הבעל נחשב למי שמעגן את אשתו לחינם ועל כן ניתן להקל בגט זה, אך עדיין לא הגיעו למסקנה חד משמעית בנושא. הסוגיה הועברה גם לפתחיהם של גדולי האדמו"רים בארה"ב. בנוסף, הפיצו מקורבי הבעל פשקווילים ברחבי בני ברק בהם נקרא הציבור למחות בתקדים המסוכן בו יתקיימו לטענתם נישואי אשת איש של ממש במרכז עיר התורה והחסידות. 

דרמה חרדית חובקת עולם

הזוג כאמור נישא ביום חמישי האחרון בבני ברק. החתונה בה השתתפו עשרות מוזמנים, בניהם המשפחה, האדמו"ר ובכירי החסידות, הייתה אחד מהרגעים המרגשים בחייהם. המאבטחים הרבים וההתגודדות ההמונית מחוץ לאולם, העידו על כך שמדובר בפרק נוסף של דרמה חרדית חובקת עולם, שבה מעורבים, בין היתר, אדמו"רים, רבנים ודיינים בכירים במגזר החרדי.

הסיפור החל לפני חמש שנים. הכלה, אז אם צעירה לשלושה ילדים, החליטה כי אינה מעוניינת להמשיך לחיות עם בעלה דאז, והודיעה לו כי ברצונה להתגרש. היא עזרה אומץ וסיפרה על כך להוריה שמצדם ניסו לגשר בין בני הזוג. הניסיונות לא צלחו, ואם לא די בכך גם ניסיונה של האישה לקבל גט מבעלה נתקל בסירוב מצדו.

באחד מן הימים עזב הבעל את הארץ וטס לארה"ב. לפני שנה וחצי, לאחר שהבעל המשיך בסירובו, החליטו כמה ממקורביה של רחל, להוציא את הגט מבעלה, בכל מחיר. גורמים שנשכרו לצורך המשימה, כלאו את הבעל בדירה בשכונת בורו פארק, עינו אותו תוך שימוש בשוקרים חשמליים, עד שנאלץ לחתום על הגט בפני העדים שנכחו במקום.

"אשת איש" ו"גט מעושה"

מאז ניהלו הצדדים מאבק שנגרר לבתי דין בארץ ובעולם סביב השאלה האם הבעל נתן גט לאשתו או שמא היא "אשת איש". הבעל טען כי נאלץ לתת את הגט בכפייה ולכן ה"גט מעושה". האישה טענה מנגד, כי ההלכה של "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני", האמורה לגבי נתינת גט, יש בה טעם של נקיטת כוח פיזי ולכן "הגט כשר". אדמו"רים, רבנים ודיינים בכירים ברחוב החרדי בארץ ומחוצה לה, נדרשו לשאלה, ודעותיהם נחלקו.

הפרשה הפכה מלוכלכת אף יותר, כשהבעל, שמע שהכלה (אשתו), אם ילדיו, מתכננת להמשיך הלאה בחייה ולהינשא לחתן המיועד, בן 42, מקורב לאדמו"ר גדול, שהורשע בעבר בפדופיליה וכיום, לאחר שריצה את עונשו, עובר טיפולים מיוחדים. הבעל העלה את טענותיו בפני בית הדין הרבני בישראל בניסיון למנוע את החתונה ברגע האחרון, "לא נתתי גט מעולם", כתב, "כפו עליי במכות אכזריות עד שהייתי מאושפז בבית החולים ללא הכרה". למרות זאת, ביום חמישי, לאחר שקיבלה תמיכה של אדמו"רים ורבנים יידועי שם, נישאו השניים. כאמור, כדי למנוע מהומות שהיו עלולות להתפתח בחתונה, נשכרו מאבטחים שעמדו בכניסה לאולם. מחוץ לאולם התקבצו עשרות סקרנים שניסו ליצור מהומה וצעקו: "אסור לה להתחתן". גם במוקד נוסף בעיר, התקיימה הפגנת מחאה ובה קראו מספר חרדים פרקי תהילים נגד קיומה של החתונה, אך כאמור, שום דבר לא מנע את שמחת בני הזוג שהסעירו את הרחוב החרדי.