טקס הענקת אות אשדוד היפה של אתר אשדוד נט לשנת 2022 (גלריית תמונות ווידאו מלא מהטקס)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fdb1275a-56fb-4fb3-8d5a-0103ac43013f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fdb1275a-56fb-4fb3-8d5a-0103ac43013f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fdb1275a-56fb-4fb3-8d5a-0103ac43013f','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fdb1275a-56fb-4fb3-8d5a-0103ac43013f','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fdb1275a-56fb-4fb3-8d5a-0103ac43013f','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

27 אותות הוענקו הערב (ב') על ידי אתר אשדוד נט לתושבים שבחרו להקדיש את מיטב זמנם ומרצם בתרומה לקהילה ונתינה לזולת. הטקס התקיים במרכז מונארט. באו לחלק כבוד לנבחרים - ראש העיר, נבחרי ציבור, מפקד משטרת אשדוד (סנ"צ אילן שושן), ומכובדים. צפו בערב המרגש שאומר תודה לאשדודים היפים שבתוכנו - מצוות אשדוד נט בשם כל תושבי העיר

אחרי שאתם הגולשים המלצתם עליהם, הערב (ב') הוענקו 27 אותות "אשדוד היפה" של אשדוד נט לשנת 2022 - לאשדודיות והאשדודים היפים - נשות ואנשי חסד אשר פועלים ללא אות ומשקיעים את מיטב זמנם ומרצם בתרומה לקהילה ולמען האחר.

לטקס הוזמנו בני משפחותיהם של הנבחרים, לצד נבחרי ואישי ציבור שכיבדו בנוכחותם, בהם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, המשנה לראש העיר יניב קקון, מפקד משטרת אשדוד סנ"צ אילן שושן ויו"ר ההסתדרות מרחב אשדוד, חיים שייב.

נבחרי אות אשדוד היפה של אשדוד נט 2022. צילום: אורי קריספין

ריגש בדבריו בעלי ומו"ל אתר אשדוד נט אייל בן שמחון שנשא דברים וקרא לנוכחים להישבע למען הגברת הטוב ויצירת האחדות בעם, זאת ברקע הפילוג ההולך וגובר בעם. 

מיד לאחר מכן ביצעה מקהלת "פרחי החיים אשדוד" בניצוחם של יעקב ועדי ביטון, את השיר "נשבע" של חיים משה.

את הטקס הנחתה ברוב חן מרסל בן שמחון שלאחר דברי הפתיחה קיבלה אל הבמה את הנבחרים והנבחרות בזה אחר זה, וסיפרה לנוכחים עם עשייתם הקהילתית ופועלם המסור למען האחר. 

נבחרי אשדוד היפה

היו כמה מהנבחרים שנבצר מהם מלהשתתף בטקס מסיבות שונות...אל דאגה, הם כולם יוזמנו למשרדי אשדוד נט לקבל את האות, למעט איש החסד שמעון בן שמעון שזכה לקבל את האות באופן אישי מיד לאחר הטקס - בעודו מאושפז בבית החולים בשל עניין רפואי.

את האות העניק לו עורך החדשות באשדוד נט, עופר אשטוקר - צפו ברגע המרגש >>>

הטקס המלא מהתחלה ועד סופו:

אלו הנבחרים - פרגנו להם:

מור בנלולו אליאס. צילום: אורי קריספין

מור בנלולו אליאס, שהפכה את הנתינה לשגרת יומה

מור נחשפה לערכים של נתינה ועזרה לזולת עוד מבית. זה החל בחלוקת סלי מזון למשפחות עוד בבית ההורים כילדה והפך לאחר השירות הצבאי לדבר שבשגרה.

יחד עם רבים אחרים וטובים, היא זוכה לחלק מידי חנוכה וחג פורים כ-2,000 מארזי משלוחי מנות לילדים עם צרכים מיוחדים ואחרים ממשפחות במצוקה.

לצד זאת מור ממשיכה במסורת של חלוקת סלי מזון למעוטי יכולת בחגים ומובילה פרויקטים מרגשים נוספים כמו חלוקת מעילים, מטריות, מגפיים וגרביים לילדים ממשפחות במצוקה.

בשקט ובצניעות, היא מלווה בנוסף את משפחות המעון הרב תכליתי "סיגליות" לילדים בסיכון לקראת החגים, ודואגת למארזים רבים ומתוקים במיוחד עבור ילדי המעון ומשפחותיהם.

טל בן דוד מקבל את אות הכבוד. צילום: אורי קריספין

טל בן דוד, שבחר להקדיש את חייו למען אנשים עם צרכים מיוחדים

המסע אחר חיים טובים ושוויוניים לבנו בכורו – ליעד - שנולד עם שיתוק מוחין, הוביל את טל להקדיש את חייו בסיוע למשפחות מיוחדות ולהעלאת המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

את שגרת היום שלו הוא ממלא בעשייה ענפה למען אלו שלא תמיד זוכים ליחס שווה, הן כחבר ועד מנהל של עמותת איל"ן והן כמנהל סניפי עמותת איל"ן באשדוד, אשקלון, באר טוביה קריית מלאכי ומועצה אזורית שפיר.

טל משמש בין היתר כיו"ר ועדת העזרה המרכזית של העמותה, אשר מסייעת ברכישת אביזרי שיקום או טיפולים פרא רפואיים לחבריה.

בכובע נוסף שלו הוא משמש כיו"ר עמותת צח"י (צרכני חינוך ייחודיים), העמותה שבין יתר תפקידיה מייצגת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בוועדות זכאות ואפיון וועדות השגה.

שרה שמש מקבלת את האות. צילום: אורי קריספין

שרה שמש, שמקדישה את חייה בפעילות לזכר בנה שנפל חלל

מאחורי שרה עומדת פעילות ענפה של תרומה לקהילה שמתקיימת לאורך כל השנה באמצעות "עמותת שמש" שהקימה יחד עם חבריו של בנה רס"ר אוהד שמש ז"ל שנפל במבצע צוק איתן.

העמותה פועלת להנצחת רוחו ודרכו של אוהד ז"ל ברוח של נתינה לאחר, כבוד הדדי, אהבת הארץ והזולת, צניעות וענווה, ולמען יצירת חברה שוויונית של ילדים ובני נוער מאוכלוסיות מוחלשות, להעצמתם ולמימוש מלוא הפוטנציאל שלהם, ומבצעת פעולות שתכליתן סיוע לאותם ילדים ובני נוער.

בין היתר היא עושה זאת באמצעות חלוקת סלי מזון ותווים למעוטי יכולת, דאגה לרווחתם והעצמתם של נערים ונערות בסיכון, סיוע בריהוט וציוד יד שניה למשפחות במצוקה ועוד ועוד.

כפעילות שיא, מקיימת מידי שנה העמותה את "יום בעקבות השמש" - אירוע התנדבותי חסר תקדים בשיתוף עיריית אשדוד שבו מאות מתנדבים מכל רחבי הארץ כולל תלמידים ממקיף ד', חולשים על עשרות בנייני מגורים בשכונות מצוקה וגנים מהחינוך המיוחד בעיר ומשפצים אותם.  

אות אשדוד היפה של אשדוד נט מוענק לשמעון בן שמעון בבית החולים. צילום: עופר אשטוקר

איש החסד שמעון בן שמעון, מייסד עמותת "חסדי מאור מאיר"

את העמותה ייסד שמעון לעילוי נשמת בנו מאור מאיר ז"ל שנהרג בתאונת אופנוע לפני קצת יותר מ-11 שנה, והוא בן 16 בלבד.

מאז ועד היום, הוא פועל לילות כימים למען האוכלוסיות המוחלשות בעיר.

העמותה מסייעת בין היתר בחלוקת ילקוטים וציוד לפתיחת שנת הלימודים לילדים ממשפחות במצוקה, מחלקת עשרות רבות של סלי מזון מידי שבוע ובחגים ומפעילה מערך שלם של "מרכולי מצוות" בבתי הספר בעיר ומחוצה לה.

עוד פועלת העומתה לשמח ילדים מהחינוך המיוחד ביום הולדתם, היא סייעה לא פעם בחלוקת ציוד חם לחורף למשפחות במצוקה, מחלקת כריכים בבתי ספר בעיר לילדים ממשפחות מצוקה ועוד. למעשה, אין קריאה לסיוע המגיעה לפתחה שלא נענית בחיוב.

טל שפרינציס. צילום פרטי

טל שפרינציס, שבתושייה רבה הצילה חיי אדם שהתמוטט בפארק אשדוד-ים

טל הפגינה תושייה רבה כשמיהרה להביא את מכשיר ההחייאה (דפיברילטור) שהציבה העירייה בפארק אל זירת האירוע ויצרה קשר מיידי עם מד"א לקבלת הנחיות – פעולה שבדיעבד הצילה את חייו של דני אטלי בן ה-66.

עם הגיעם של כוחות ההצלה למקום הם המשיכו בביצוע פעולות החייאה עד להגעת האמבולנס שפינה את אטלי במצב קשה אך עם דופק לבית החולים. לנוכחים זה היה ברור כבר אז - לולא מכשיר ההחייאה שמיהרה טל להביא למקום, ייתכן וזה היה נגמר אחרת לחלוטין.

דרור כרמלי בטקס. צילום: אורי קריספין

דרור כרמלי, שהפך מגדלור לאנשים עם עיוורון

מלבד ההשראה שהוא נותן כספורטאי בעל הישגים מרשימים, דרור פועל רבות למען אנשים עם עיוורון והנגשת המרחב הציבורי עבורם.

הוא עוסק המון בהסברה בקרב הקהילה, ובין היתר משמש כמדריך בעמותת נגישות ישראל, חבר בוועד המנהל של הספרייה המרכזית לעיוורים, בעמותת צמד ובמרכז הישראלי לכלבי נחייה.

במסגרת תפקידיו השונים הוא מסייע ככל הניתן בהפצת המודעות ובגיוס כספים בארץ ובחו"ל ומקדם נעזרות בכלבי נחייה.

בנוסף הוא חבר פעיל בקבוצות ספורט לאנשים עם עיוורון בתחומים ריצה, אופניים, שחיה וטריאתלון.

כחלק מכך הוא מסייע באירגון, ניהול ואיתור אנשים עם עיוורון שיכולים להתאים ולהשתתף בפעילויות אתגריות.

לאחרונה הוא אף מונה לתפקיד יועץ ראש העיר בהתנדבות לענייני נגישות לעיוורים וללקויי שמיעה.

נטלי ביטון מויאל בטקס. צילום: אורי קריספין

נטלי ביטון מויאל, שפועלת למען ילדי גני החינוך המיוחד

כאמא לשלושה ילדים עם צרכים מיוחדים, לנטלי מטרה אחת לנגד עיניה - להעצים את הערך של כל הילדים עם צרכים מיוחדים בעיני כל אדם.

היא עושה זאת בעזרת העלאת המודעות והסברה ברשתות החברתיות באמצעות חשיפת חייה האישיים שלה ושל משפחתה.

ביטון חיה ונושמת את הנושא יום יום במטרה להעצים את ילדיה אך לא רק. הפוסטים שלה מעוררים השראה בעיני הקוראים ואף נותנים כוח לאלו הזקוקים לו.

לפני כחמש שנים היא פצחה במסורת מרגשת של חלוקת משלוחי מנות לילדים עם צרכים מיוחדים בגנים מהחינוך המיוחד בעיר לרגל פורים.

מה שהחל בחלוקת משלוחי מנות ל-2 גנים בלבד הגיע בזכות מאות תורמים לכדי עשרות גנים בעיר ומאות ילדים שנהנו בשנה האחרונה ממשלוח מנות מיוחד - פרי יצירתם של תלמידי בית הספר "גוונים" מהחינוך המיוחד, כאשר הכסף משמש לרווחתם של התלמידים.

אביעד לוי בטקס. צילום: אורי קריספין

אביעד לוי, מייסד מיזם "צעצוע של חיוך"

את המיזם הקים אביעד במטרה אחת ויחידה: לשמח ילדים.

הוא עשה זאת לפני כמה שנים לאחר שהבין שאם אינו יכול לגרום לילד להירפא, לפחות הוא יכול לשמח אותו ולהעלות לו חיוך על הפנים.

מאז ועד היום הוא זכה לשמח מאות ילדים, אך לא רק. אביעד הוביל לא מעט פרויקטים חברתיים בעיר, רקם שיתופי פעולה עם פעילים אחרים ויחד הם הוציאו לפועל אינספור פרויקטים מחממי לב ביניהם סיוע למעוטי יכולת, פעילויות הפוגה לחד הוריות במצוקה וילדיהם ועוד.

דניאל קמפוס מקבל את האות. צילום: אורי קריספין

דניאל קמפוס, שהפך את השמירה על הסביבה למשימת חייו

כמתנדב ברשות הטבע והגנים, דניאל אימץ לעצמו מנהג קבע שהוא לא פחות משליחות חייו – לדאוג שהטבע יישאר נקי ולהעלות את המודעות בנושא.

את זאת הוא משלב עם תחביב אחר שלו: ריצה. כך, בשנה החולפת, דניאל אסף כשני טון אשפה משטח הדיונה תוך כדי שהוא רץ.

בפעילותו, דניאל מנקה והופך מקומות בטבע לבטוחים יותר לאנשים ולבעלי חיים.

תלמידי הכיתה

כיתה ט'6 במקיף ד' - לטובת המלחמה באלימות

בהובלת המורים לתנ"ך דליה ביטון ויניב בן חגי, יצאו תלמידי הכיתה במיזם מרגש במסגרתו גייסו כספים לטובת המלחמה באלימות באמצעות מכירת חסות שגידלו הם עצמם בכיתה.

התלמידים התחלקו לצוותים כאשר כל אחד לקח על עצמו משימה בתוך הפרויקט - הם יצרו קשר עם בתי עסק ומשתלות, השוו מחירים והזמינו את המוצרים שלהם היו זקוקים לטובת הפרויקט ואפילו יצרו קשר עם מערכת אתר אשדוד נט לטובת פרסום מסע המכירה וגיוס הכספים.

לצורך גידול החסות הם הקימו בכיתה מערכת הידרופונית, בתוכה הם שתלו את החסות ועקבו אחריהן בקפדנות עד שאלו צמחו להן והגיעו לכדי בשלות. את מסע המכירה וגיוס הכספים הם ניהלו באמצעות אתר מיוחד שהקימו לצורך הפרויקט.

שושנה אלון בטקס. צילום: אורי קריספין

שושונה אלון, אימם של החיילים הבודדים באשדוד

שושנה דואגת לרווחתם של עשרות חיילים בודדים המתגוררים בעיר. היא מכינה ומחלקת להם אוכל ביתי מידי שבוע וקשובה לצרכיהם לאורך כל השנה, וזאת כשרק מעטים יודעים על כך.

לאורך השנים היא נטלה בנוסף חלק בפעילות קהילתית ענפה, בין היתר בהקמת מועדון גיל הזהב במתנ"ס ה', קיום הרצאות למניעת אלימות וסכינאות בקרב הנוער ברחבי הארץ ועוד. 

במסגרת פעילותה למען החיילים הבודדים בעיר היא זוכה לאמץ 10 דירות שבהן מתגוררים כ-60 חיילים וחיילות משלושת החילות: גבעתי, חיל הים וכיפת ברזל.

סאלי יטיב מלול בטקס. צילום: אורי קריספין

סאלי יטיב מלול, שהפך את הסיוע לחלשים לשגרת חיים

סאלי בן ה-28 הקים בשנים האחרונות גמ"ח, באמצעותו הוא מסייע בסלי מזון לעשרות משפחות במצוקה מידי שבוע, אולם פעילות החסד שהוא מקיים אינה נעצרת כאן.

סאלי בנוסף מקיים שיתופי פעולה עם פעילים חברתיים אחרים בעיר ומוביל פרויקטים ואינספור מיזמי סיוע. כמו-כן, הוא פועל כדי לשמח ילדים המאושפזים במחלקות בתי החולים, ונוטל חלק בפעילות למען ילדים חולי סרטן.

אתי גוזל בטקס. צילום: אורי קריספין

אתי גוזל, שמתנדבת בחלוקת אוכל ביתי לקשישים ואנשים בודדים

לאתי (טיטי) גוזל בת ה-60 הנתינה זורמת בדם עוד מבית אבא. כבר כילדה קטנה היא חונכה לנתינה וספגה אותה הלכה למעשה כשנחשפה לפעילותה של אימה שנהגה להכין אוכל ודברי מאפה ולחלק אותם לאנשים שלא שפר עליהם מזלם.

היום, כאימא וסבתא בעצמה, היא זוכה להנחיל את הערכים האלו לילדיה באמצעות התנדבותה בעמותת "רותי, הכל באהבה למען הקשישים", אשר מסייעת באוכל ביתי לקשישים ואנשים בודדים ברחבי הארץ.

אתי מרכזת את פעילות העמותה באשדוד, כאשר מידי שבוע מנות האוכל הביתי מגיעות מאשקלון עד פתח ביתה - משם יוצאים מתנדבי העמותה לחלוקה.

לצד זאת, אתי משמשת לנצרכים לאוזן קשבת וזמינה לכל פנייה לעזרה אשר מגיעה אליה.

חבורת הילדים שמגייסת ותורמת מידי שנה למחלקת הילדים באסותא. צילום: אורי קריספין

סופיה ודניאל קרוי, מאיה ונועה רוזנבלט ועילאי קאושנסקי

החבורה הצעירה טיפחה לעצמה מנהג מרגש עוד מבית הספר היסודי – לגייס תרומות עבור צעצועים ומשחקים למען הילדים המאושפזים במחלקת הילדים באסותא אשדוד.

כחודש לפני פורים הם מתחילים לארגן את הכל כשבסמוך לחג הם מקימים עמדה למכירת ממתקים, עוגות ושתייה שכל הכנסותיה תרומה למחלקת הילדים.

איציק אדרי בטקס. צילום: אורי קריספין

דניאל אסף ואיציק אדרי, הגיבורים שהצילו את חייו של נהג שהתמוטט

בקור רוח ובתושייה רבה, השניים - שנקלעו לסיטואציה לגמרי במקרה - נחלצו לעזרתו של נהג שהתמוטט בפתאומיות ברכבו במהלך נסיעה ברובע המרינה.

יחד הם פרצו למכונית, חילצו ממנה את הנהג כשדניאל המשיך משם בפעולות החייאה נועזות עד להגעת כוחות ההצלה למקום.

בזכות פעולות אלו חייו של הנהג ניצלו והוא שב לעצמו באופן מלא בבית החולים.

הרב רונן שם טוב בטקס. צילום: אורי קריספין

הרב רונן שם טוב, מקים עמותת "חסדי דוד"

את העמותה הקים הרב לפני כמה שנים, ומה שהחל בפעילות מצומצמת למען מעוטי היכולת בעיר הלך וגדל לכדי מפעל חסד של ממש המסייע לאוכלוסיות מוחלשות בעיר ומחוצה לה מידי יום.

בין פעילויותיה המגוונות של העמותה: מתן סיוע בסלי מזון לעשרות משפחות מעוטות יכולת באשדוד מידי שבוע וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות בכלל, חלוקת דברי חימום לחסרי בית בימי החורף, הפצת התורה ויהדות בכל רחבי הארץ, סיוע בתשמישי קדושה ואביזרים לזיכוי הרבים, וכן חסד של אמת וליווי ותמיכה של אבלים.

אברהם פורגס בטקס. צילום: אורי קריספין

אברהם פורגס, שבחר להקדיש את חייו להצלת חיים וסיוע לאחר

אברהם מוכר בקרב רבים בעיר בעיקר בשל היותו חובש מתנדב בארגון איחוד הצלה. במסגרת זו הוא זוכה להעניק סיוע רפואי לפצועים בזמן אמת באופן יומיומי, ולא אחת אף הציל חיי אדם שנפגעו בתאונות ומסיבות אחרות.

את הכישורים הרבים שרכש במשך השנים כחובש מתנדב הוא בוחר לנצל גם למקרים אחרים כמו קיום הכשרות של עזרה ראשונה לציבור ללא עלות או התנדבות של ימים ולילות בסיוע למטופלים במחלקת הקורונה כשהמגפה עוד הייתה בשיאה.

אברהם למעשה בחר להקדיש את חייו להצלת חיים ובעשייה למען האחר, אלא שתרומתו לקהילה אינה נעצרת כאן - הוא מתנדב בנוסף גם במשמר האזרחי ובין היתר גם בארגון ידידים, המספק עזרה ראשונה שאינה רפואית 24 שעות ביממה, למעט שבתות וחגים. איש רב פעלים כבר אמרנו?

שניר אלמליח בטקס. צילום: אורי קריספין

שניר אלמליח, שמקדיש את חייו בעשייה למען הקהילה והזולת

לשניר מספר כובעים כמתנדב הפעיל במיוחד בארגוני ההצלה והסיוע המשמעותיים ביותר שקיימים, ובהם חברא קדישא, זק"א, מד"א, עזר ומציון וארגון ידידים שמעניק עזרה ראשונה שהיא לא רפואית בעיקר במקרים של מצוקה בדרכים.

למעשה, במשך כל יומו עסוק שניר בעשייה למען הקהילה. במסגרת התנדבותו בארגונים השונים הוא זוכה לא אחת לסייע לאנשים שנקלעו למצוקה כזו או אחרת ואף להציל חיים.

שניר הוא יזם פרויקטים לרווחת הציבור ברוחו, הוא יזם בין היתר פרויקטים כמו: "מתפללים ומצילים חיים", פרויקט "למעננו" - ליווי והדרכה להורים בהליכי פרידה ועוד.

בין שאר כובעיו השונים הוא משמש כנציג המחלקה המשפטית זק"א בהגנה על כבוד המת, כנהג אמבולנס וחובש בכיר במד"א, מתנדב באמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום ומתנדב במיזם נהגים מחוברים לחיים של עזר מציון.

אדוארד מטוסובסקי. צילום: אורי קריספין

אדוארד מטוסובסקי, שמסייע לאנשים למצאו חפצים יקרי ערך שאבדו להם

אדוארד הקים יחד עם אשתו טניה קבוצת פייסבוק למציאת אבדות, באמצעותה הוא מסייע לרבים למצוא חפצים יקרי ערך שאבדו להם בחולות בחוף הים או בדיונה.

את החפצים הוא מאתר באמצעות גלאי מתכות שרכש כחלק מאימוץ של תחביב חדש של חיפושים בחולות, אלא שמהר מאוד הוא רתם את המכשיר ואת זמנו לטובת סיוע לאחרים במציאת חפצים היקרים לליבם ומצא בכך סיפוק גדול.

טל נסבי בטקס. צילום: אורי קריספין

טל נסבי, שנרתם לתקן ליקויים בבתי קשישים ואחרים במצוקה

בגיל 58, טל נסבי החליט לנצל את הידע והכישורים שרכש עם השנים עבור אלו שלא שפר עליהם המזל ויצא במיזם מרגש לתיקון ליקויים בבתים של קשישים עריריים ואנשים השרויים במצוקה.

בעקבות הפרסום על כך, הגיעו אליו אינספור פניות והוא זכה במסגרת זו לסייע לא רק בליקויים בבתיהם של משפחות במצוקה, אלא אף בשיפוץ של ביתה של חד הורית שנקלעה למצוקה קשה ונותרה לחיות בתנאים מחפירים.

את הרעיון למיזם הוא הגה לאחר שנחשף לשמחה על פניהם של הוריו הקשישים אחרי שסייע להם בתיקון בבית.

מקימי חמ"ל הסיוע ליהודי אוקראינה מקבלים את האות. צילום: אורי קריספין

מקימי חמ"ל הסיוע ליהודים וישראלים שנתקעו באוקראינה המותקפת

קבוצת אנשים קטנה שנקראה לחלץ כמה חברים שנתקעו באוקראינה, מצאה את עצמה הופכת לאחד הכוחות המשמעותיים שפועל לחילוץ יהודים וישראלים שנתקעו באוקראינה עם הפלישה הרוסית למדינה.

במשך כמה שבועות בודדים, החבורה חילצה עשרות אלפי יהודים וישראלים שביקשו לצאת מאוקראינה מחשש לחייהם ולאלפים אחרים שנתקעו בלי מזון ומים.

את כל זאת הם עשו מחמ"ל מבצעי שהקימו כאן באשדוד, ובזכות היענותם של מאות המתנדבים ושותפים משמעותיים נוספים שהצטרפו למערכה.

יעלו ויבואו: חברת מועצת העיר אשדוד רוא"ח סטלה ויינשטיין, פולינה ודני קריקונץ, סניה ולדברג, אירה קירזנר, שני גרבלי ואיגור קוצ'ין.

רבקה שמיאן בטקס. צילום: אורי קריספין

המתנדבת והפעילה הוותיקה רבקה שמיאן

מאז פרישתה מתחום החינוך וההוראה בשנת 2007 ועד היום, רבקה שמיאן לא נחה לרגע כשמאחוריה פעילות התנדבותית יומיומית ענפה סביב השעון.

מאז ועד היום היא הספיקה לשמש כיו"ר ויצ"ו אשדוד למשך 2 קדנציות, לייסד את מועדון ליונס אשדוד ולשמש כנשיאתו הראשונה של הסניף, וכיום כיועצת יו"ר החברה העירונית לנושאי התנדבות ויוזמות חברתיות בקהילה – היא זוכה להמשיך לעשות ולהשפיע.

עשייתה למען הקהילה אינה נעצרת כן. כמתנדבת של היחידה להתנדבות בעירייה היא נוטלת חלק בפעילויות שונות בהן בין היתר – חלוקת סלים ותלושי מזון למעוטי יכולת, רכישת תרופות והבאתם לבית החולה, חלוקת שמיכות, כובעים וכפפות (בחורף) מיחמים ועוד.

בבית מרש"ל היא מתנדבת באופן קבוע למען לקויי הראייה ובמסגרת מיזם "תור הזהב" היא מארגנת מופעים וסדנאות לתושבים בני גיל הזהב. שמיאן משמשת נוסף לכל גם כמדריכה במרכז המבקרים החדש בעיר ובפרויקט "חווית עמים" בפארק אתגרים, זאת במסגרת התנדבותה בחברה לתיירות אשדוד.

המתנדבת בתיה גולן מקבלת את האות. צילום: אורי קריספין

הפעילה בתיה גולן

גולן בת ה-70 טיפחה לעצמה מנהג מרגש של תרומה ונתינה לזולת – מנהג שהפך עבורה לשגרת יום. למעשה, כמעט ואין מקום שנדרשים בו מתנדבים, שבתיה לא תהיה בין הראשונים להתנדב.

היא מתנדבת במחלקה למכירת ציוד חדיש ב"יד שרה" כבר יותר מעשור ובין היתר דואגת ליצור קשר עם בני הגיל השלישי ולשאול לשלומם וצורכיהם. עוד היא מתנדבת במרכז להשאלת ציוד רפואי הפועל ברחוב האלמוגים בעיר.

תרומתה של בתיה לקהילה אינה נעצרת כאן. בעבר היא התנדבה בחלוקת מזון לקשישים בימי לחימה ובימי מגפת הקורונה, בפעילות עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בבתי הספר היסודיים בעיר, בביגודית של ויצו, בפעילות של "עזר מציון" בביה"ח אסותא ועוד.

ציונה קום מקבלת את האות בטקס. צילום: אורי קריספין

הפעילה ציונה קום, מייסדת המתפרה החברתית אשדוד

את תחילת דרכה כמתנדבת החלה ציונה קום עוד בימי מלחמת שלום הגליל כנהגת אוטובוס שהוסמכה להסיע חיילים ואזרחים. מאז ועד היום, חייה היו רצופים בעשייה קהילתית ענפה ותרומה לחברה.

בין היתר היא מתנדבת ביחידה להתנדבות של עיריית אשדוד, במוקד העירוני וכפעילה מובילה במינהלת רובע ג'. כמו-כן, היא חברה ותיקה בקהילה נגישה אשדוד ומתנדבת במיזם "גלגלי דרום" המקנה כלים לנסיעה בתחבורה ציבורית לאנשים עם צרכים מיוחדים.

ציונה לקחה בנוסף חלק פעיל בניהול "הביגודית" של ויצו והתנדבה ב"שיקום האסיר" במרכז לגמילה מסמים. במסגרת התנדבותה בקופ"ח רובע ו' הדריכה בהתנדבות סדנאות לאיזון סכרת וכחברה בקבוצת "ערבים זה לזה באשדוד" לקחה לא אחת חלק בחלוקת מזון וכל צורך שעולה מתוך הקהילה.

לפני כמה שנים טובות היא הגשימה חלום ישן והקימה את "המתפרה החברתית" שנותנת שרות של תיקונים בעלות סמלית לחיילים, ומקיימת סדנאות תפירה לאנשים עם צרכים מיוחדים בשיתוף עמותת אקים.

יוסף ורחל דאי בטקס. צילום: אורי קריספין

יוסף דאי, מוביל מפעל חסד לחלוקת ביגוד למעוטי יכולת

בשקט בשקט, כשרק בודדים יודעים זאת, יוסף דאי מוביל כבר כמה שנים טובות מעין מפעל חסד קטן וצנוע המחלק תרומות של ביגוד למעוטי יכולת מידי שנה.

כמי שעוסק בענף הביגוד וההלבשה כבר שנים רבות, יוסף רותם אליו שותפים נוספים בתחום ויחד הם מצליחים לגייס ולתרום כמות לא מבוטלת של פרטי לבוש, אשר חוצה לעתים אף את רף ה-100 אלף פריטים שמחולקים לאלפי מעוטי יכולת.

יוסף, למי שזוכר, הוא מי שעמד מאחורי תרומת המעילים האנונימית שריגשה את העיר בחורף שעבר, לאחר שעשרות מעילים נתלו על גבי עצים בפארק ברובע ג' בעיר והוצעו בחינם לכל דורש.

בין היתר, הוא זכה גם להפיק בזכות תרומתם של רבים וטובים - אירוע בר ובת מצווה מרגש ל-13 נערים ונערות מהחינוך המיוחד בעיר.

יהודה אוחיון, מסייע לקשישים עריריים

יהודה אוחיון, שמסייע לקשישים עריריים

מאחורי יהודה עומדות מגוון פעולות של חסד ונתינה שמעטים יודעים עליהן, מאחר והבחור הצעיר מאשדוד שומר על צניעות ומוודא שהכל נעשה מאחורי הקלעים, למעט במקרים שבהם נדרש הציבור –

כך למשל הוא שיפץ את ביתו של קשיש ערירי שחי בגפו בתנאים ירודים בעיר...יהודה פעל כדי לגייס תרומות ואנשי מקצוע שבזכותם זכה האיש למגורים חדשים, ראויים ונאותים. בזכות התרומות, הוא אף דאג שהמקרר שלו יישאר מלא בכל טוב למשך זמן רב.

צוות אשדוד נט

$(function(){setImageBanner('b27ed3f2-4a3f-45fb-8724-bbfcbe948454','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('72e34a64-da6b-4d2f-b64b-8836f19eb8ef','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה