האשדודים היפים שהתגייסו למען לוחמי צה"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3b853d1e-fd30-4dbe-bc67-f50fad98d826','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3b853d1e-fd30-4dbe-bc67-f50fad98d826','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3b853d1e-fd30-4dbe-bc67-f50fad98d826','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בין כל המחוות היפות שראינו באשדוד, פועלים כ100 מתנדבים תושבי העיר אשדוד מדי יום באיסוף ציוד לחיילים, ביקור בבתי חולים, מכינים כריכים לשישי וגם כאלו שיוצאים מידי ערב לעשות "על האש" לחיילים. המתנדבים מתגייסים מזמנם הפרטי אוספים תרומות ובכל פעם יוצאים למשימות על פי ביקוש היחידות הצבאיות

את חמ"ל המתנדבים הקימה תושבת העיר אשדוד אירמה צור שמאז פרצה מלחמת ‘’חרבות הברזל'', החליטה שעליה להיות בעשייה ונתינה  בזמן שבניה התגייסו ללחימה בחזית. 

אירמה גייסה לעזרתה מתנדבים ומתנדבות מרחבי העיר, יחד הם נרתמו לסייע לחיילים בחזית ולמפוני היישובים בנגב.

תחילה, זה היה רק גיוס ציוד לחיילים והכנת כריכים לשטחי הכינוס, במקביל יחד עם החברה לתיירות אשדוד המתנדבים יצאו ליצור ימי הפוגה בבתי המלון, לתושבים המפונים מעוטף עזה.

עם הזמן, החלו פניות של מפקדי היחידות בבקשה לתרום עבורם ערבי הפוגה. 

"הם שבקשו שנגיע לשטחי הכינוס" היא מספרת. כך התגייסו האשדודים היפים יחד, במטרה אחת לשמח ולדאוג לחיילים עם ארוחות בשרים "על האש" הפוגות לחיילים בשטחי כינוס וארוחות ללוחמים שיוצאים להפוגות התרעננות מעזה.

 צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

איך התחיל המיזם "חמל" לאירוח חיילים?

באחד הימים קיבלתי פנייה מיצחק שוורץ, מ״פ במילואים של גבעתי בגדוד 9217 חטיבה 12, שנפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה בהיתקלות עם מחבלים .ונמצא באשפוז בבית החולים אסותא. הוא בקש שצוות המתנדבים ישמח את חייליו.

לאחר שהעליתי פוסט בקבוצות שלי, גייסתי את הסכום הדרוש להפקת הערב לחיילים תוך יום אחד בלבד.

שמחתי לגלות שאנשים רבים רצו לתרום, הם תרמו מוצרים, חלקם כסף, וחלקם עוגות, קינוחים, מתנות, ביגוד, ומוצרים נוספים. הייתי בהלם מהתגובות החמות, וקיבלתי תמיכה מאנשים מדהימים שרבים מהם שייכים לקהילה הגיאורגית והצרפתית,  למשימה הצטרפו גם חברי לעבודה, והמשפחה.

 צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

איך היה האירוע?

לאחר שהצלחנו לגייס את הכסף, הייתי צריכה למצוא מתנדבים שיעזרו לנו להכין את האוכל והמתנות. מיכל נהון שלחה לי ספינג'ים חמים, אני גייסתי צוות של נשים אמיצות, אליאן, אינגה, ואסתר, שהיו מוכנות לבוא איתי לבסיס זיקים, למרות התקופה המאתגרת של אזעקות בלתי פוסקות, פצ'מרים, ושטח צבאי סגור.

האירוע היה מאתגר, אבל גם מאוד מרגש. הצלחנו להרים ערב קולינרי מפנק ל-150 חיילים, עם בשרים משובחים, סלטים, קינוחים, ציורים, ומתנות מילדי העיר.

החיילים היו מאוד נרגשים מההשקעה שלנו, והם הרגישו שהם באמת חשובים. האירוע הזה לימד אותי כמה אנשים טובים יש בעולם, ושהנתינה היא כוח חזק.

 יצחק שוורץ, מ״פ במילואים של גבעתי

איך הצלחת להמשיך לגייס מתנדבים לפעילויות ?

תחילה ההינו קבוצה של 10 אנשים, ילדי ובני המשפחה התגייסו לעזרה. החלטתי מידי פעם לעלות את הסרטונים בסטורי שלי הפרטי, שתפתי בקבוצות את העשייה.

כל פעם כזו, למחרת הוצפתי בפניות של אנשים, תושבי העיר אשדוד, שאמרו אנחנו גם רוצים לתרום ולהתנדב.

וכך, מקבוצה של 10 אנשים הגענו לכ100 מתנדבים.

כיום אנחנו מחולקים לצוותים וכל פעם שמגיעה פניה, אני פונה לקבוצות המתנדבים ובודקת מי פנוי ויכול לצאת לשטח .

צוות המתנדבים

צוות הקרניבורים 

אירמה צור מספרת כי היא פנתה לארוש ג'רום, חבר בצוות הקרניבורים, בבקשה לגייס כספים למימון האירועים של קבוצת "חמל". ג'רום הסכים לעזור, והוא אף הציע לגייס את הצוות שלו כדי לסייע בהכנת האוכל לאירועים.

עוד סיפרה צור כי "הצוות של ארוש הוא צוות מדהים של אנשים טובים, מביני בשר וקולינריה. הם מכינים אוכל טעים ומפנק, והחיילים מאוד אוהבים אותם. אני שמחה שיש לנו את הצוות הזה לצדנו, והם הפכו לחלק חשוב ממשפחת "חמל".

צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

השיתוף פעולה בין שתי הקבוצות היא דוגמה נהדרת לכך ששיתוף פעולה בין אנשים שונים יכול ליצור תוצאות מצוינות. האירועים של קבוצת "חמל" הפכו למסורת שבועית, והם מעניקים לחיילים תחושה של הערכה והוקרה.

 צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

איך אתם מצליחים לגייס כספים לכל ערב כזה?

עד היום, תרמו המון אנשים לעשייה בהם קבלנים, אנשי עסקים גופים שונים, וגם אנשים פרטיים.

היה מקרה, שבו פנתה אליי ילדה מקסימה ושאלה אם יכלה  לתרום 18 שקלים, אמרתי בשמחה, כל תרומה עוזרת לנו והכל מתקבל בברכה.

כעת יש דעיכה בתרומות, אבל עלייה בביקוש החיילים, עדיין פונים אלינו ואנחנו רוצים להמשיך בעשייה. 

צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

מה אתם צריכים בעצם ? 

אנחנו צריכים שותפים בסיוע כלכלי או ברכישת המצרכים כמו בשרים, ירקות, הכנת קינוחים, ציוד למנגל חד פעמי, שתייה חטיפים, סוכריות גומי, פיצוחים טחינה חומוס  חמוצים, תבלינים מפות, שולחנות כל מה שאירוע מצריך.

אפשרי לתרום מוצרים, אפשר גם להעביר תרומה בכסף או בביט או בקבוצת פייבוקס שהוקם למטרת ערבי החיילים.

 .

איך אתם יודעים לאיזה גדודים להגיע ?

הפניות מגיעות מידי יום מפה לאוזן, גדודים מרחבי הארץ פונים לחמ"ל שלנו בבקשה שנבוא, אנחנו הם אלו שפונים אלינו ומבקשים ואנחנו לא יכלים לסרב".

 צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

איך החיילים מגיבים כשאתם מגיעים?

"החייליים אומרים שלא חסר להם אוכל, אבל  הם משתוקקים לאוכל שונה חם וטרי כזה שבא מהלב.

כשרואים את האהבה שהמתנדבים מרעיפים עליהם, זה נותן להם כוחות ומשמעות. ההפוגה הקטנה הזו, של שעה מעלה להם את המורל והמוטיבציה לשוב ולהילחם זה מטעין אותם" .

צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

ב4 חודשים האחרונים המתנדבים האשדודים נוסעים ממקום למקום ברחבי הארץ. הם מגיעים למוצבים מרוחקים בשטחי כינוס על גבול הרצועה בדרום,  ביהודה ושומרון , חברון וגם למוצבים בצפון. 

אתם לא מפחדים להגיע למוצבים הללו ?

‘’לא'', עונה אירמה. אנחנו לא חושבים על זה, אנחנו באמונה שאנחנו שליחים שבאנו לעשות טוב והאמונה שומרת עלינו . אנחנו עושים הכל למען החיילים היקרים ששומרים עלינו. היינו מגיעים לשטחי הכינוס, מתארגנים, מביאים נחת והפוגה למי שהיו בשטח הקשה. ורואים כמה שזה עושה להם טוב.

 צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

מה מניע אתכם?

"כשהתחלנו לא הבנו בכלל את התרומה שלנו, אבל בכל פעם נחשפנו לעוד ועוד גדודים שהיו צריכים את ההפוגה הזאת כדי לנוח. פתאום הבנו כמה זה משפיע עליהם ועל המוטיבציה.

מצד שני גם עוזר לנו כעם להתמודד עם המצב ולעסוק רק בעשייה ובנתניה, להדהד טוב, להפיץ טוב ולסחוף אחרינו עוד אנשים נתינה ואהבת חינם.

זה אכן כך, בכל פעם מצטרפים אלינו עוד ועוד אנשים וזה בעצם גלגל ההצלה שלנו כעם שלא ניתן לשבור אותו, אלא הוא מטעין את עצמו בכוחות מחודשים כל הזמן.

הסיפוק מהנתינה הוא עצום  וזה מה שמניע אותנו להמשיך שבוע אחרי שבוע ולגייס עוד כסף ומצרכים.

צוות המתנדבים מפנקים את החיילים


באשדוד  לבדה יש רבים שעושים למען החיילים, איזה קבוצות חמל יש?

נכון להיום, ישנן מספר קבוצות חמל בעיר

חמל ציוד: קבוצה שמגייסת ציוד לחיילים, כגון בגדים, נעליים, מוצרי טואלטיקה, ועוד.

חמל חלות ונרות לחיילות: קבוצה שמכינה ומחלקת חלות ונרות לחיילות ביום שישי.

חמל אוכל מבושל לשבת: קבוצה שמכינה ומחלקת אוכל מבושל לשבת לחיילים.

חמל מאפים ועוגות: קבוצה שמכינה ומחלקת מאפים ועוגות לחיילים.

חמל לכריכי שישי: קבוצה שמכינה ומחלקת כריכים לחיילים בימי שישי.

חמל לצוות על האש: קבוצה שמכינה ומחלקת אוכל לחיילים באירועים על האש.

חמל למשפחות מפונים: קבוצה שמפעילה פעילויות ועזרה למשפחות מפונים.

חמל לבתי חוליםקבוצה שמבקר פצועים בבתי חולים.

חמל אנושי: קבוצה שמבקר משפחות שכולות.

חמל הפוגה לילדים: קבוצה שמפעילה פעילויות לילדים מפונים.

חמל חקלאות ופרדסים: קבוצה שמסייעת לעסקים קטנים ומשפחות נזקקות שנפגעו מהמצב.

חמל ארז ציוד לחיילים: קבוצה שמארזת ציוד לחיילים.

חמל שינוע נהגים: קבוצה שמספקת נהגים להובלת ציוד.

חמל ציציות וחולצות וכיפות וחלות לשישי: קבוצה שמכינה ומחלקת ציציות, חולצות, כיפות, וחלות לחיילים.

 צוות המתנדבים מפנקים את החיילים

מי הפעילים ומה תפקידם?

אני אחראית על תיאום הפעילויות, גיוס מתנדבים, והקצאת משימות.

ארוש ג'רום הוא שותף מרכזי בקבוצת החמל לצוות על האש. הוא אחראי על רכישת חומרי הגלם, הכנת האוכל, והכשרת המתנדבים.

צוות רכב ושינוע אחראי על הובלת ציוד ואנשים לפעילויות. ריטה אתי אפרגן ורומי אבן דנן שמגיעות לכל מקום בלי חשש.

צוות המלאכיות אחראי על גיוס תרומות, הכנת אוכל, ועזרה בפעילויות. בהם מיכל נהון שאחראית על עמדת הספינג' החם סטריפ פריקסה במילוי בשרים מטבוחה ועוד...

שירלי שפיר – מגייסת ציוד ותרומות להכניס לחיילים לעזה וכספים לערבי על האש.

מיכל אלקיים ומיכל שוהם מתרימות ומביאות מארזים ומתוקים לחיילים ולילדים מפונים.

ליאן בתי שתמיד לצידי ואיתי אחראית בעיקר על עריכת שולחן וסלטים

עוד בצוות הנשים המדהימות  אינגה קידר שירלי ולאה שפיר, חמל הנשים של סמדר מורג, ליזט ארביב, מלי גרווה, מירי בוטרשוילי, ריטה גור, מרינה מיכאלי, עליזה בן חמו, שרה טל, מירי מירל, סימה קלנג, דליה דברא, ורד אזרואל, לירן שוקרון, לירז אוחנה אלי אפרגן, אדווה מלול ומיכל שוהם. 

כולן מגייסות מהקהילה. הן אחראיות על  גיוס כספים וקניית פרודוקטים. כל פעם מישהי אחרת מתגייסת לעשות את הקניות, עוגות, סלטים וקינוחים מדהימים.

בנוסף בעיר פועלים מספר קבוצות ועמותות וגם אתם אנחנו משתפים פעולה :

יחידת ההתנדבות של חנה בן איון, גלינה דן, המרכזים הקהילתיים, הנהגות ההורים, עמותת לב אחד, עמותת ואהבתם, לילך ברקאי עשור,  החמ"ל של דנאור קאבול גולן ונוי תורג'מן , ההסתדרות, גדולות מהחיים, רוטרי, קולה של אמא צופיה שניידר, האשדודים, כל בתי חב"ד, עמותה הצרפתית של דבורה, עמותת אדיר ועוד.  

איך ניתן לתרום ? 

ניתן להצטרף לאחד מהחמלים הפעילים -  לפרטים והצטרפות  לוואצפ לחצו 

או לתרום כספית בפייבוקס לחצו כאן   או תרומות לביט למספר: 0544867018

אירמה מסכמת "הפעילות של קבוצות החמל והעמותות משפיעה לטובה על חיילי צה"ל, משפחות מפונים, ופצועים. היא מראה את החשיבות של נתינה וקהילה, ויש לה השפעה חיובית על החברה הישראלית".

צפו בגלריית התמונות של המתנדבים והפעילות לחיילים : 

$(function(){setImageBanner('4321d11f-d4f4-401c-b26f-d2dc6e5cb476','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('99be84c4-8fdb-4b19-bd6e-2a1e23cdc71e','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה