קק"ל בהמלצות למסלולים רטובים ומהנים לכל המשפחה מצפון ועד דרום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cfc99304-6950-4d22-be8b-56533ebfacaa','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,22601,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cfc99304-6950-4d22-be8b-56533ebfacaa','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,22601,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cfc99304-6950-4d22-be8b-56533ebfacaa','/dyncontent/2024/3/18/4641260c-83a2-43b8-b013-9fcb29ebb5e1.jpg',17353,'מהדרין אייטם כתבה ',525,78,true,22601,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cfc99304-6950-4d22-be8b-56533ebfacaa','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,22601,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cfc99304-6950-4d22-be8b-56533ebfacaa','/dyncontent/2021/3/2/e3734725-fab6-4916-8f0d-e8c6cd074b39.gif',12348,'איווה אייטם כתבה ',525,78,true,22601,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לכבוד חג השבועות הידוע גם כ"חג המים" ועם פתיחתה הרשמית של עונת הקיץ, קרן קימת לישראל מציעה לכם מסלולים מגוונים בקרבת מקורות מים שמותאמים לכל המשפחה:

שביל המעיינות

יער עמינדב, המשתרע על פני כ-7,000 דונם ממערב לירושלים, הוא יצירה של קק"ל. עצי המחט מצטרפים אל עצי החורש הטבעי שבמקום ויוצרים יחד חגורה ירוקה שהיא השטח הפתוח המשמעותי ביותר העומד לרשות תושבי ירושלים. ביער תמצאו, בין השאר, את האנדרטה המפורסמת יד קנדי, את אנדרטת קלידי הפסנתר לזכרו של הפסנתרן הדגול ארתור רובינשטיין, חניוני דרך, אתרי עתיקות ומסלולי רכיבה. שם ניתן למצוא גם את שביל המעיינות, שביל שסימנה קק"ל בין המעיינות הנובעים במדרון הדרומי של הר עמינדב. השביל מתנהל במורד והוא מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 10.

מרחבת החניה של חורבת סעדים צועדים כמה צעדים מזרחה וליד חלקה קטנה של עצי הארז יורדים בדרך העפר (סימון ירוק ). לאחר כ 100- מ' מגיעים לצומת. דרך העפר פונה ימינה וצבעה משתנה לכחול (מי שישוב ברגל מעין תמר יצעד בדרך הזו). יש להמשיך בשביל המסומן ירוק.

נצעד בין טרסות יפות – עדוּת לחקלאות הררית קדומה. לאחר כחצי קילומטר נגלה סדרה של מערות קטנות חצובות בסלע צהבהב ורך, שמתוכן יוצאות נקבות בנויות בחלקן. ליד המערה הראשונה שמקדמת את פנינו אף נמצאת אבן ובה חצובה מעין שוקת עגולה, ששימשה להשקיית עדרי צאן. מי המעיינות נאספו לשתי בריכות הבנויות משמאל לשביל. אחת הנקבות, שאורכה כ-15 מ', השתמרה היטב. היא יוצאת ממערה בדופן ההר, עוברת מתחת לשביל ויוצאת בצדו השני.

זה המקום לשים לב לסלע הצהבהב - חוואר מתצורת מוצא – סלע שיוצר שכבה אטומה העוצרת את מי הגשם המחלחלים בשכבות הסלע שמעליה.

השביל ממשיך לרדת במדרון שייערה קק"ל. כחצי קילומטר מעינות עמינדב מתעקל השביל ימינה וחושף את הנוף המרהיב של הרי ירושלים. למרגלותינו נראים מושב אבן ספיר ומעליו בית החולים הדסה עין כרם.

מעבר לערוץ הגדול של נחל שורק נראים הר איתן וסטף, הר טייסים ויישובים רבים המנקדים את ההרים. האזור משתקם משתי שריפות גדולות שהשתוללו בו בשנת 2014 בגלל רשלנות של מטיילים. קק"ל מבססת את שיקום היער על תהליכים טבעיים של חידוש החורש הטבעי ונביטת עצי אורן מזרעים שהופצו מאצטרובלים שנפתחו באש.

תחנתנו הבאה היא עינות עוזי (עין אבו ע'זי). אלה הם שני מעיינות הנובעים זה בצד זה, בשולי היער. אחד המעיינות נובע בכל ימות השנה ומזרים את מימיו לבריכה נאה.

מכאן נמשיך על פי הסימון הירוק מזרחה, לצד גדתו הדרומית של ואדי יוסף – גיא גדול היורד הלאה מכאן לעין חנדק. הטרסות החקלאיות בגיא נשמרו בצורה נפלאה. כ 300- מ' מעינות עוזי נובע עין תמר, מעיין קטן ונחמד המוקדש לזכרה של תמר נתן, שנהרגה בשנת 1996 בטיול בבוליביה.

המעיין נובע מתוך גומה לתוך בריכה מהתקופה הביזנטית. חלקים מהטיח המקורי עודם מצפים את דופנות הבריכה. מטיילים חדי עין יוכלו להבחין בחללים עגולים קטנים החצובים בדופן המזרחי של הבריכה. חוקרים אחדים העלו את הסברה שהחללים הללו שימשו אתרים להשרצת דגיגים.

אם כך הוא, יש להניח שהבריכה שימשה בתקופה הביזנטית כאתר גידול דגים. במקום נמצאו שרידים של מבנה ציבורי גדול מהתקופה הביזנטית, אולי כנסייה או מנזר.

עין תמר נובע כל השנה. אפשר לשכשך רגליים בבריכה וליהנות משני שולחנות פיקניק הניצבים בצל עצי אלון (אפשר לשוב מכאן לנקודת מוצא במדרגות העולות אל השביל המסומן כחול). שביל המעיינות, המסומן ירוק, יורד מכאן לאורך שכבת החוואר הצהבהבה, שהיא הבסיס לכמה מעיינות יבשים נוספים. לקראת סיום השביל "הירוק" פוגש דרך עפר רחבה.  200 מ' שמאלה במורד הדרך נמצאת נקודת הסיום של המסלול. לפני סיום אפשר להמשיך בשביל שממול, מעבר לדרך, ולהגיע לאחר כ 100- מ' לעין שריג, עוד בריכה מלאה מים השוכנת בצל עצי ערבה.

 

 אתר סטף, בלב הרי ירושלים

משמר את נופי החקלאות המסורתית שהתקיימה בארץ ישראל משחר ההיסטוריה. קק"ל משמרת ומשחזרת את חקלאות המדרגות הקדומה תוך שימוש בשיטות השקיה מסורתיות לאגירת מי מעיינות קטנים בבריכות והובלתם בתעלות הולכה אל החלקות המעובדות. שביל הכפר יורד ממרומי הר איתן (מהחניה העליונה של סטף) לנחל שורק. בדרך הוא מעניק הזדמנות להתרשם משני המעיינות שבאתר ומהמדרגות החקלאיות ויורד לחניה התחתונה. המסלול מתאים לקבוצות וליחידים שיכולים לארגן לעצמם רכב מאסף. החניה העליונה והחניה התחתונה מותאמות לחניית אוטובוסים. אפשר ליצור מסלול מעגלי אם חוזרים מעין ביכורה בשביל השומרות (סימון אדום).  
שביל הכפר חופף ברובו לקטע משביל ישראל.  

עין ביכורה

עין ביכורה (עין א-שרקייה) הוא אמנם אחד המעיינות השופעים בהרי ירושלים, אך בכל זאת נחשב למעיין דל יחסית. מי עין ביכורה נאספים לבריכה גדולה. גרם מדרגות, לצד הבריכה, יורד אל הנקבה שמאחוריה. יש לציין שנקבת עין ביכורה סגורה לציבור בגלל בעיות בטיחות.

 

עין סטף

עין סטף (עין אל-בלד) היה המעיין המרכזי בכפר סטף. תושבי המקום בנו מבנה מעל לשכבה נושאת המים, בדומה לעין ביכורה, ויצרו מנהרה שאורכה כ 15- מ' ולמרגלותיה בריכה גדולה. המנהרה מוסיפה לחוויית הטיול. אפשר להיכנס אליה ממערת המעיין, הנמצאת במדרגה שמעל הבריכה, ולצאת בהליכה שפופה "עם המים" אל שפת הבריכה. יש להצטייד להרפתקה הזו בנעליים להליכה במים.

 סוכנות ג'ני ארכיון קק"ל עין תכלת

 נחל השופט

נחל השופט שבצפון הארץ – (בסמוך לקיבוץ הזורע) הוא מסלול קליל שמתאים לכל המשפחה. מגיעים אליו דרך כביש יוקנעם-מגידו (כביש מס' 66), שם תראו כיתוב "פארק רמת מנשה" ו"נחל השופט" אשר יכריזו על המקום. כשתגיעו לנחל תיהנו ממסלול אשר לצד הנחל, שדות ויער אשר משרים אווירה פסטורלית ונעימה. לאורך כל המסלול עובר הנחל אשר בגדותיו צומחים עצי ערבה ושיחי פטל. אורך המסלול כשעה בנחת.

 סוכנות ג'ני צילומים קק"ל נחל חרוד

נחל חרוד

הנחל מתחיל את דרכו מפסגות גבעת המורה וחוצה את עמק חרוד מזרחה. הנחל זורם לירדן באורך של כ- 32 ק"מ, אפשר להנות מבריכות דגים מרהיבות, מאגרי מים ושטחים חקלאיים גדולים. לאורך כל הנחל נסלל שביל להולכי רגל ולרוכבי אופניים שמקשר בין פינות חמד ואתרי מים וטבע ומותאם גם לאוכלוסיות המוגבלות בתנועה. זרימת הנחל משתנה – בחלקו המערבי הזרימה הינה מתונה ובחלקו המזרחי הוא גולש למפלים, זרימתו מהירה ויפה לצפייה. ישנן טחנות קמח בקרבתו ששימשו לניצול המים בתקופת קדם.

 

פארק מעיין המושבה במטולה

המעיין הפך לפנינה מקסימה בנקודה הצפונית ביותר של ישראל. פרויקט שחזור ושיקום שלפני שנים רבות היה מוקד לאספקת מים לתושבי האיזור. ממש כאן בתוך הסלעים נובע מעיין קטן, מי המעיין זורמים בתעלות מסודרות הישר אל בריכה ששוקמה. סביב אזור המעיין יש אמפיתאטרון ורחבת דשא גדולה מכאן יש נוף עוצר נשימה לכוון עמק החולה ועמק עיון.

פארק מעיין המושבה נגיש כולו, מהחניה, דרך ירידה נגישה עד לאזור המעיין. כן חשוב לציין כי אין גישה נוחה למעיין אבל זה אפשרי אם מטפסים על האבנים הגדולות ששמו במקום. יש בו ספסלים ובעיקר המון צל באזור זרימת המים למי שמחפש מקום נחמד לפיקניק. כדי להגיע למקום אפשר לרשום בוויז: פארק המעיין מטולה. נכנסים בשער המושבה ופונים ימינה אל רחוב הטיילת ואז לרחוב הרקפת לאחר נסיעה של 60 מטר פנו שמאלה אל החניה העליונה ממנה יוצא המסלול הנגיש. ישנה כניסה נוספת מרחוב המעיין.

 

 אבי הרשפלד ארכיון קק"ל עין פוריה

 

עין פוריה

עין פוריה הוא מעיין הנובע למרגלות פוריה עילית, במדרון המשקיף על הכנרת. כדאי לבקר בו בשעות אחר הצהריים, כאשר קרני השמש נופלות על האגם ועל הגולן. הדרך למעיין משולטת היטב וחופפת לתוואי שביל ישראל, ולחובבי השביל יש כאן הזדמנות לעבור בה בנסיעה. במקום נבנו שני גשרונים העוברים מעל אמות המים והותקנו שולחנות וספסלי פיקניק מבטון. האתר משקיף על הכנרת והותקנו בו שתי נקודות תצפית.

הכניסה לדרך המובילה למעיין נמצאת בכביש 7767, כ-900 מ' ממערב למצפה אורון שאול, שבכניסה לאכסניית הנוער פוריה וליער שווייץ. ניתן לנסוע שם ברכב פרטי, ויש לנסוע בדרך כ-1.9 ק"מ עד לחניית המעיין.

 

 

פארק התכלת

בירת הגליל העליון זכתה מחדש בפארק טבע עירוני יוצא דופן. לרשות המבקרים עומד שטח ירוק המשתרע על פני כ-580 דונם. מי שיבקר כאן יוכל להתוודע אל הנופים של הרי צפת מימים עברו: מעיינות קטנים מפכים בגיא, בוסתנים של עצי זית ורימון, עצים המייצגים את החורש הים תיכוני ונוף הרי הגליל. מול הפארק ניצב כחומה הר מירון – ההר הגבוה בגליל. אל תתפלאו אם תפגשו בין השבילים עדרי יעלים, יחמורים, צבאים ואף איילים נקודים. המקומות הלחים משמשים אתר רבייה חשוב לבעלי חיים מקבוצת הדו-חיים – סלמנדרה, צפרדע הנחלים, חפרית ואילנית.

בפארק עמק התכלת יש שני מסלולים:
המסלול הקצר: מסלול מעגלי לבריכות העליונות ולעין התכלת. קק"ל הכשירה חלק מהמסלול כשביל מעגלי מונגש ובצידו ספסלים.
המסלול התלול: מסלול תלול המיועד למיטיבי לכת בלבד ובו 160 מדרגות.

עין התכלת

המעיין הגדול של הפארק נמצא במעלה הנחל, בראש השביל. זהו עין התכלת, שממנו נגזר שמו של הפארק. השם העברי הוא תרגום שמו הערבי של המעיין (עין א-זרקא, המעיין הכחול). כדי להגביר את שפיעת המעיין נחצבה בעבר נקבה המגדילה את חשיפתה של השכבה נושאת המים. 

מי המעיין זורמים לבריכה ריבועית, המכוסה כיום בפרגולה. בעבר הוליכו את המים מהבריכה לערוגות גני הירק שעובדו למרגלותיה. קק"ל שיפצה את הבריכה ובנתה במדרון שמעליה קיר אבן חזק התומך בכביש מירון–צפת (כביש 89). עצי חרוב קשישים ובוסתן נטוע של עצי פרי מוסיפים גם הם יופי למקום. בצל החרוב שמעל למעיין יש שולחן פיקניק ופינות ישיבה. בצל עצי הזית הקשישים הסמוכים למעיין מוצבים עוד שני שולחנות פיקניק.

 

לשער הפארק: נכנסים בכניסה הראשית לצפת ונוסעים לכיוון התחנה המרכזית. כ-500 מטר מצומת הכניסה הראשית פונים ימינה לרחבת החניה של הפארק.

לחניון האיסוף: (מסלול מיטיבי לכת): נוסעים לבית העלמין הישן של צפת וממשיכים בדרך העפר המלווה את גדר בית העלמין צפונה, עד לחניון.

 

פארק הירדן

פארק הירדן מהווה מקום אידיאלי לבילוי משפחתי אשר כולל מסלולי רכיבה לאופניים, פעילויות קבוצתיות ומשפחתיות של אתגרים, טבע ומים. הפארק שוכן בבקעת בית צידה, בגדה המזרחית של הנהר, לא הרחק מהמקום שבוא הוא נשפך לכנרת. זהו פארק של טבע שמשלב אתרי עבר מרתקים ונוף מיוחד במינו. בקיץ צובע הרדוף הנחלים את גדות הנהר בפרחים ורודים ומשוכות פטל קדוש אשר מעניקות פרי טעים. הפארק כולל מסלולים קצרים ומסומנים עבור הולכי הרגל, אתריו העיקריים של המסלול כוללים: טחנות קמח, אמות מים וגדות הירדן אשר עטורות בצמחייה ססגונית. בנוסף בפארק ישנו חניון לילה מסודר ובו משטחי לינה , אוהל בדואי גדול, חניון קרוואנים, מקלחות חמות ושירותים.

פארק הירדן נמצא כשני קילומטרים מצפון לחופי הכנרת. הבאים מכיוון טבריה יסעו צפונה לאורך חופי הכנרת (כביש מס' 87), יחצו את הירדן בגשר אריק וימשיכו עוד כשלושה קילומטרים עד לצומת בית צידה. מכאן הם ימשיכו צפונה עוד כשני ק"מ ויפנו מערבה על פי הסימון (כביש מס' 888, בין סימני ק"מ 3-2). אפשר להגיע לצומת בית צידה גם בכביש הכנרת המזרחי כביש מס' 92. הבאים מצפון יכולים לחצות את הירדן בגשר בנות יעקב (כביש מס' 91) ולהמשיך דרומה בכביש היורד לפארק הירדן מצומת בית המכס (כביש מס' 888).

 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImage('2c7f44fc-3287-43a2-86d4-6c82c3ae8e68','\u003cp\u003e\u003cspan style=\"font-size: 18px;\"\u003e\u003cstrong\u003eהיי, בלוח החדש של אשדוד נט כבר ביקרת? כל הדירות למכירה/השכרה באשדוד, חיפוש עבודה, מסחרי ועוד, שווה ביקור. לחץ כאן!\u003c/strong\u003e\u003c/span\u003e\u003c/p\u003e\u003ca href=\u0027/Website/BannerClick?id=3089\u0026AreaId=22602\u0027 rel=\u0027nofollow\u0027 class=\u0027iframe_cover\u0027 target=\u0027_blank\u0027\u003e\u003c/a\u003e',true);},15],[function() {setImageBanner('2c7f44fc-3287-43a2-86d4-6c82c3ae8e68','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,22602,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('57d43ba3-6d3f-48d5-a2a7-e4a09e6ccb45','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,22603,'Image','');})
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bf4d2ee4-74be-486d-b2e0-dc798ae3c3a8','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,22604,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bf4d2ee4-74be-486d-b2e0-dc798ae3c3a8','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,22604,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה