כיצד מערכת החינוך באשדוד החלה לגרוף את כל פרסי החינוך?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2dcfd6b6-643a-4686-8d0a-dfa0f24a7166','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2dcfd6b6-643a-4686-8d0a-dfa0f24a7166','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2dcfd6b6-643a-4686-8d0a-dfa0f24a7166','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2dcfd6b6-643a-4686-8d0a-dfa0f24a7166','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

החינוך בעיר אשדוד מביא כבוד לעיר עם רצף מדהים של פרסים יוקרתיים. רק בחודש האחרון: מקיף ח' זוכה במקום הראשון בתחרות הסייבר הארצי (מתוך 2000 בתי ספר), מקיף יא' הוא הזוכה לשנת 2023 בתוכנית הבינלאומית Game Exchange מול מדינות כמו ארצות הברית ועוד.
תלמידי ישיבת "אמית יגל" זכו בפרס הנגשה עם מיזם מרגש שיסייע לחולי פרקינסון,
כך שלושה תלמידים ממקיף ז' זכו בכל שלושת המקומות הראשונים בתחרות הארצית "אדם וים",
כך נבחרת בית הספר מקיף ח' זכתה במקום הראשון באליפות הארץ בדיבייט באנגלית (עימות, ויכוח תחרותי),
כך תלמידי אשדוד נבחרו להיות השגרירים של מדינת ישראל בעולם בהסברה,
כך מקיף ג' זוכה הבוקר בתחרות "יוצרים שינוי", על פעילות מרגשת בעולם הערכים ,ההתנדבות ומעורבות חברתית.
כך נבחרת בית ספר "רתמים" מאשדוד זוכת המקום ה-2 באולימפיאדת החשיבה,
כך אסף יקואל ממקיף ג' חזר עם מדליית כסף מהתחרות הבינלאומית למתמטיקה,
כך אות 'אבירת העתיד' הוענק לתגל מנשה, תלמידת כיתה י"ב במקיף ט׳
ואות רמון הוענק לתלמיד עמית אלגזר ממקיף י"א.

לסיכום אשדוד זוכה במקומות הראשונים בחינוך בישראל בכל התחומים החשובים - מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, סייבר, תחרויות חשיבה, יזמויות, חברתי, תורת המשחקים ועוד.
ראש העיר יחיאל לסרי, שהוא גם הממונה על החינוך בעיר מתבקש להסביר ואומר - "הצלחנו להפוך את אשדוד לעיר המובילה בישראל בתחום החינוך - הפרסים הם רק בונוס לפעילות אדירה שנעשית יום יום בשטח" . ראש העיר גם מראה ומפרט לנו שממוצע ההצלחה בבגרויות בתיכוניים באשדוד עומד על 94% - הגבוה מבין הערים הגדולות.

ד"ר יחיאל לסרי - צילום אורי קריספין

רצף הפרסים שזוכים תלמידי העיר אשדוד בתחומי החינוך שעל כל אחד מהם כתבנו החודש כאן באשדוד נט במדור החינוך, מחייב לבדוק הכיצד זה קורה, כל כך הרבה פרסים בתקופה כל כך קצרה לתלמידי אשדוד?

האם זה מקרי או שאכן אשדוד הפכה למובילה בישראל בתחום החינוך?

לקראת יציאת התלמידים לחופשת הקיץ, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהוא גם הממונה על החינוך בעיר - משיב לאשדוד נט - מה קרה שאנו זוכים במבול של פרסי חינוך?

 לא נגענו:
"אין מקריות, מדובר בתשתית אדירה שבנינו באשדוד בעשור האחרון עם השקעות בפיתוח בלבד בחינוך שמגיעות לכדי 2 מיליארד שקל. סכום חסר תקדים בכל קנה מידה, אבל בעיקר השקענו לב, מחשבה והתמדה, התמדה והתמדה והתוצאות בהתאם אין עיר בישראל עם תוצאות כמו של אשדוד בחינוך".

אלופי הסייבר מאשדוד

ד"ר לסרי: "אשדוד היא ככל הנראה העיר שמעניקה את מגוון אפשרויות הלימוד וההתמקצעות הרחבים ביותר בישראל, תוך שהיא מתאימה את מערכת החינוך למאה ה-21 ומשלבת בה -רובוטיקה, מגמות סייבר, חלל ותעופה, רפואה, הנדסה, תקשורת בינלאומית ועוד ועוד. אנחנו לא רודפים אחרי הפרסים, הם מגיעים אלנו באופן טבעי בזכות מגוון האפשרויות שאנו מעניקים לילדים שלנו לפרוץ קדימה".

תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד בפרס על יוזמה שהציגו לסייע לבעלי מוגבלויות

"אנחנו מאפשרים לילדים לפרוץ בכל תחום - כך למשל מסגרת היחידה למעורבות חברתית במנהל החינוך והמחלקה לקשרי חוץ בעיריית אשדוד פועלת בבתי הספר העל יסודיים בעיר, תוכנית "מנהיגות חוצת גבולות – "שגרירים צעירים". השגרירים הצעירים מאשדוד נבחרו להיות "המשפיענים הצעירים" והפנים החדשות של ההסברה הלאומית. השגרירים הצעירים מסייעים בהובלת שינוי דעת הקהל העולמית על מדינת ישראל ופועלים רבות בתחום ההסברה".

נבחרת בי"ס רתמים אשדוד עם מדליה באולימפיאדת הלשיבה

"אנחנו פועלים כדי שתלמידים ילמדו ויתקדמו דרך חוויות - למשל  אולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה שאנו מקיימים בכל שנה - בשנה האחרונה התחרו 7,624 תלמידים מ-33 בתי ספר יסודיים, 51 מהם זכו בתואר מצטייני העיר.
אשדוד היא העיר היחידה שבה מתקיימות אולימפיאדות במתמטיקה ופיזיקה לתלמידי בתי הספר ללא תשלום והיא הפכה ליום חג באשדוד.

בנוסף, כדי לחזק את התלמידים, מתקיימת בחופשת פסח קייטנת אביב, שמטרתה הכנה לשלב השלישי של האולימפיאדה בצורה לימודית וחברתית".

התחרות השנתית במתמטיקה לכיתות ה' באשדוד

מדד מבחני הבגרות
"צריך לבחון את עיריית אשדוד לפי מה שבטיפולה - התיכוניים הממלכתיים והממלכתיים דתי - שם הממוצע  עומד על מעל ל-94% ! לא מכיר עיר גדולה בישראל עם נתונים אלו.  ניתן לראות כי במקיף ג' ישנה עלייה מ-91 אחוז בתש"פ ל-95 אחוז בתשפ"א; במקיף ה' עלה האחוז מ-95 ל-98; במקיף ו' יש 91 אחוז זכאים ובמקיף ח' 99.5 אחוז. האולפנא למדעים ואומנויות עם 96 אחוזי זכאות, ובישיבה התיכונית החדשה 98 אחוז.
המדידה שנוהגים לעשות במשרד החינוך כוללים בתי ספר חרדים שלא נגשים לבגרות או נגשים חלקית ולכן הממוצע שלנו יורד. בפועל - אנחנו גם בנושא זה מובילים על כל הערים הגדולות והבנוניות בישראל."

אלופים באנגלית, תלמידי החטיבה של מקיף ח'

ראש העיר על ההצלחה של החינוך - "כל הפרסים שאשדוד מקבלת מהארץ ומהעולם והמקומות הראשונים בתחרויות החינוך, הם רק תוצאה של דרך, הם אומנם מעניקים גאווה לעיר אשדוד כולה, אבל הם לא המטרה - המטרה שלנו להעניק לכל ילד מגוון אפשרויות ואת הכלים הטובים ביותר להצלחה בחיים".

גם הם (ממקיף ז) הביאו לאשדוד מדליה בתחרות הסייבר הארצית

תענוג לראות את הילדים שלנו מסיימים לימודים ופורצים דרך בעולמות ההייטק, הביוטכנולוגיה, התקשו ובכל תחום שהם בוחרים ואוהבים. אנחנו מהווים עבורם את הבסיס ואנחנו דוחפים כל שנה להשתפר ולהשתדרג עוד יותר.

לא רק מצויינות - נלחמים על כל ילד:

אשדוד מצטיינת וזוכה במקומות הראשונים גם בערכים חברתיים

ראש העיר שמגיע מבית דל אמצעים מבקש להדגיש את מה שהכי חשוב - "המסר שלי לצוותי החינוך בעיר הוא לא רק המצוינות. מדליות ופרסים זה רק בונוס שעושה נעים בגב - המהות היא – "נלחמים על כל ילד", "לא לוותר על אף תלמיד ולא לוותר לאף תלמיד". לי חשוב שכל תלמיד יוכל להגיע לידי ביטוי.

צילום: עיריית אשדוד

המגוון הוא הדבר החשוב 

באשדוד אנחנו מתחילים כבר בגני הילדים, אומר ראש העיר-  בכל הגנים ישנן תשתיות אינטרנט ומחשוב מתקדמים.

"בבתי הספר היסודיים אנו מעודדים יזמויות - כמו מיזם 'אי כנס' בבית ספר שחקים שפורץ את גבולות החדשנות - פורמט מיוחד בו נפגשים, אנשי חינוך, יזמים חברתיים, אנשי הייטק ואקדמיה מובילים ועוד, בכנס מחליפים רעיונות ומייצרים הזדמנות להיכרות, חיבור בין שותפים לדרך וקבלת השראה וזה מקבל ביטוי בתיכוניים. אין באף עיר בישראל מגוון אפשרויות לתלמידים כמו שיש באשדוד" קובע בנחרצות ראש העיר וממשיך לתאר -

יחיאל לסרי ואריה מימון - הממונה עם ראש המנהל החינוך

"לדוגמה - אמי"ת שנבנתה במבנה חדשני ומתקדם ומביאה איתה בשורה חדשה בשדה החינוך עם מרו"ם - מרכז רוח ומדע לקידום המצוינות לתלמידים המחוננים והמצטיינים שירכז תחתיו תהליכי למידה ארוכי טווח מחט"ב - תיכון - על תיכוני, בשיתוף האקדמיה, התעשייה והקהילה.

פיתוח בית ספר 'שחקים' לבית ספר מדעי ליזמות חוקרת המקדם למידה יזמית ומצמיח בוגרים משפיעים, הם רק חלק קטן ממוסדות החינוך הרבים שקמו בעיר בשנים האחרונות.

למעשה בכל המקיפים בעיר פועלות מגמות מקצועיות מגוונות המאפשרות לתלמידי העיר בחירה והתמקצעות דיפרנציאלית.

מדליית כסף מהתחרות הבינלאומית למתמטיקה

אם ניקח רק דוגמאות למגמות הפועלות בבתי הספר המקיפים באשדוד:

מקיף א' – חלל ותעופה, מקיף ג' – מגמת מדעי הים, מקיף ד' – מגמת מדעי הבריאות והרפואה, מקיף ה' – מגמת הנדסה – מסלול לתואר מהנדסים, מקיף ו' – מגמת הנדסה ביו רפואית, מקיף ז' – מגמת מחול, מקיף ח' – תכנית מופת ואקדמיה, מקיף ט' – מגמת מוסיקה, מקיף י"א – מגמת דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית.

ראש העיר והממונה על החינוך באשדוד מבקש לסכם - 

"זהו רק קצה קצהו  של סיפור המהפכה השקטה של העיר אשדוד בתחום החינוך שהביאו לה גם את פרסי החינוך היוקרתיים ולא פחות חשוב מאפשרים לתלמידי העיר לבוא לידי ביטוי ולהשתלב בחיים האמתיים. המהפכה אומנם בעיצומה ואנו כל יום מרגישים את התוצאות, אבל עדין לא ממשנו את כל התוכניות, אנחנו עם הראש קדימה כדי תמיד להמשיך לשפר ולהשתפר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה