השר כץ: "נקדים בשנה הקמת הנמל החדש באשדוד "


להאזנה לתוכן:

הפעלת הנמלים במקור הייתה צפויה בשנת 2019 והיא תוקדם ל 2018 . הממשלה תספק רשת ביטחון מסוימת לעובדי הנמלים הקיימים, אבל רק אם לא יכול גידול בהיקף המכולות המשונעות

אנחנו נקדים בשנה את הקמת הנמלים ולכן צריך לדאוג שהכבישים והמסילות יהיו מוכנים. ואני מבטיח שהם יהיו" - כך אמר היום שר התחבורה, ישראל כ"ץ.

כ"ץ הוסיף כי "אנחנו ניתן רשת ביטחון מסוימת לעובדים, אבל רק אם יתברר שהממשלה טעתה בהערכות ובתחזיות שלה. אני לא מאמין שזה יקרה והנה עובדה היא שיש חברות בינ"ל שנותנות בנו אמון. אם הממשלה טעתה וכמות המכולות תרד, תהיה לעובדים רשת ביטחון מסוימת אבל אם צדקנו והיקף המכולות יהיה לפי התחזיות, כולם יוכלו לפעול בתנאים שווים".

שר התחבורה אמר גם כי שדרוג והעמקת הרציפים בנמל אשדוד וחיפה הם הכרחיים. "באשדוד כבר קיימנו טקס הנחת אבן פינה במשקל של 3 וחצי טון. לא מכבר כשקיימתי ישיבה בנושא, שאלתי איפה האבן נמצאת היום וענו לי שכבר אין אבן כי הים יובש. בעידן הקודם זו הייתה עילה לשביתה אבל התקדמנו רבות מאז והדבר המשמח הוא לא רק שהבנייה התחילה אלא שיש זכייניות להפעלה ואנחנו כממשלה נקדם ונשדרג ונחבר את הנמלים לערים ולמרכזי התשתיות והתחבורה".

עלות הקמת הנמלים החדשים - נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד - אמורה להסתכם ב-11.3 מיליארד שקל. הפעלת הנמלים צפויה בשנת 2019, אולם לאור הערכת השר כ"ץ, ייתכן שההפעלה תוקדם לשנת 2018.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה