נמל אשדוד שוב לא מתפקד: ההסתדרות הכריזה סכסוך


להאזנה לתוכן:

בהסתדרות טוענים כי הסכסוך מקורו בהפרת ההסכמים הקיבוצים הקיימים מצד ההנהלה, בכל הקשור לעבודות שנמסרו למיקור חוץ בהנהלה טוענים כי הסיבה לעיצומים היא הפחתת שכר שבוצעה בהתאם לחוק יסודות התקציב והוראות הממונה על השכר בגין השביתה שפרצה בחודש מאי ללא אישור

ההסתדרות אישרה (יום ה', 15.10.15) סכסוך עבודה בנמל אשדוד. הרקע לסכסוך נעוץ בטענותיה של ההסתדרות להפרה בוטה של הנהלת הנמל את יחסי העבודה וההסכמים הקיבוצים הקיימים, בכל הקשור לעבודות שנמסרו למיקור חוץ על קו המים ובשטחי הנמל הצהובים (שטחים שבהם נאסר על-פי ההסכמים על העברת עבודות למיקור חוץ).

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר: "הנהלת נמל אשדוד שוב בוחרת להפר את ההסכמים הקיבוציים ודורסת ברגל גסה את יחסי העבודה בינה לבין העובדים. הנהלת הנמל יודעת עוד מהסכמי 2005 שככל שתבצע מיקור חוץ בנמל, לא יחול בו שקט תעשייתי, ולמרות זאת בחרה לבצע מיקור חוץ ולהביא להסלמה במערכת יחסי העבודה. לא ניתן שיירמסו את זכויות העובדים במקום ונעמוד על כך שהן יישמרו".

היום פסק שופט ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע, אילן סופר, כי על עובדי חברת נמל אשדוד לחדול מהעיצומים ולחזור לעבודה סדירה ללא שיבושים. ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון בנושא, בשעה 13:00. פסיקת השופט היא בעקבות הפנייה של הנהלת חברת נמל אשדוד אתמול (רביעי) לביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה להורות לעובדי התפעול-סוור והציוד המכאני לחדול מהעיצומים בהם הם נוקטים החל מיום שלישי השבוע.

העיצומים מתבטאים בירידה בקצב הפריקה והטעינה של המכולות באוניות העוגנות ברציפי המכולות וגורמים לשיבושים בעבודת הנמל. העיצומים ננקטים לסירוגין, כך שהעובדים מגבירים ומפחיתים את קצב העבודה על-פי רצונם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה