מאבק החרדים נגד ב'ביג': מכתבי אזהרה ל-40 חברות המושקעות בביג


להאזנה לתוכן:

המאבק נגד 'ביג' באשדוד המחלל שבת מחריף והשבוע נשלחו מכתבי אזהרה לחברות המושקעות בקבוצת 'ביג' כחלק מתוכנית בד"ץ 'רבני הקריות' ל'עיצומים כלכליים' .

עו"ד אבי אדרי ממשרד עו"ד אדרי ושות', המייצג את ועדת הרבנים, שלח מכתב אזהרה ל-40 חברות וגופי הון, מהגדולות במשק, אשר מושקעות בקבוצת 'ביג'.

במכתב הוא מזהיר כי קבוצת ביג הפכה לראש החץ של החברות מחללות השבת בארץ, דבר שהציבור החרדי "המתגורר במרחק של פחות מק"מ מהקניון" לא יסכים להשלים עמו והוא יפתח במלחמת חורמה שמטרתה לבלום את חילולי השבת הנעשים בידי הקבוצה.

החברות נדרשות להבהיר את עמדתן נוכח הצעד הבא שעשוי להתרחש במידה וימשכו חילולי השבת, והוא משיכת הכספים בידי הציבור החרדי מחברות אלו.

בדיונים שנערכו בימים האחרונים בידי חברי ועדת הרבנים שמונו לנושא בידי בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד: הרה"ג רבי אברהם נחמן גוטרמן, הרה"ג רבי אברהם ברנשטיין והרה"צ אלעזר שטרן, שורטטה תוכנית העיצומים הכלכליים שתופעל במידה וחילולי השבת במתחם 'ביג פיישן' אשדוד ימשכו.

אולם, קודם הפעלת התוכנית הוחלט להזהיר את החברות מפני השלכותיהם של הצעדים, שעלולים לפגוע קשות בהכנסותיהן.

בהמשך הם מאיימים  כי "וועדת הרבנים שוקלת בימים אלה לפרסם בקרב הציבור החרדי את שמות ה משקיעים בחברת ביג .

על החברות לקבל החלטה האם להתפטר מאחזקותיהם, אג"ח או מניות, של חב' ביג, או להסתכן בהגעה למצב שבו הציבור החרדי ידרוש להסתלק מכל חברה המשקיעה בקבוצה מחללת השבת, כאשר החברה, במקרה זה, תמצא את עצמה משלמת את המחיר.

לחברות ניתן פרק זמן של שבועיים להגיב למכתב.

"התוכנית הושלמה" אומרים בועדה, "וכרגע הכדור נמצא במגרש של החברות. נחכה לתגובותיהן, ולאור התגובות יוחלט כיצד ומתי יש לגשת לשלב הבא. דבר אחד אפשר לסכם בבירור: המערכה לסגירת מתחם 'ביג' בשבתות יצאה לדרך, והיא לא תיפסק עד אשר יפסקו חילולי השבת במתחם 'ביג' ובכל רחבי העיר אשדוד לחלוטין. זו דרישה לגיטימית של הציבור שומר השבת בעיר, ודרישה זו תבוא בע"ה לידי מימוש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה