האם ממשלת ישראל תזנח את תושבי אשדוד לאחר שעמדו איתן בימי מבצע "צוק איתן"?


להאזנה לתוכן:

239 טילים נורו לאשדוד לא אך היא לא (כמו אשקלון) תיכלל בישובים שיקבלו סיוע מהמדינה בעקבות מבצע צוק איתן. הממשלה תתכנס היום בעוטף עזה כדי לאשר את ההטבות בסך מיליארד וחצי לישובי העוטף, אך אשדוד, אשקלון וב"ש לא בתוכנית שלהם. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "מדובר במסר חמור מאוד של הממשלה, לתושבי אשדוד, ערי הדרום ולמנהיגות שלהם על תרומתם לחוסן הלאומי". מיד עם פרסום הדברים הבהירו מלשכת ראש הממשלה ללשכת ראש העיר אשדוד כי בימים הקרובים תוקם ועדה, שמטרתה תהיה לקבוע את גובה הפיצוי לערים שבטווח של עד 40 קילומטר

כל יום במשך ימי הלחימה (למעט שבת אחת ביולי) שתושבי אשדוד לא נשלחו לחדרי ביטחוןן
באמצעות אזעקה עולה ויורדת. 50 יום עמדו תושבי אשדוד בהמתנה לטילים והעיר שותקה.

239 טילים נורו לעבר השטח המוניציפאלי של אשדוד וזרעו בהלה.

תושבי אשדוד נשכו שפתיים ונתנו לממשלה את הגב וכל הגיבוי להמשיך ולהלחם.

השרים יתכנסו היום במועצה האזורית חוף אשקלון כדי להחליט על שינוי סדר העדיפויות בתקציב 2014 כדי לממן את עלויות מבצע "צוק איתן".
לפי ההחלטה, יישובי עוטף עזה המרוחקים עד כ-7 קילומטרים מהגבול יקבלו תוספת תקציב בסך 1.3 מיליארד שקלים בחמש השנים הקרובות, מתוכם כמעט 200 מיליון שקלים כבר בשנה הנוכחית.

ברשימת היישובים שיקבלו את התוספת: יישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון.

ההפתעה הגדולה היא שמחוץ לרשימהנמצאות - אשדוד, אשקלון, באר שבע שספגו פגיעות קשות במהלך ימי הקרב.
ההחלטה אלו יישובים יקבלו את ההטבות התקציביות ואלו לא, נקבעה על-ידי שר האוצר יאיר לפיד ומשרד ראש הממשלה.

אשדוד (239 טילים) ואשקלון (277 טילים) , הנן העירים המטווחת ביותר מבין ערי ישראל. (אשדוד ספגה פגיעות ישירות הרבות ביותר) אך הן לא יזכו, נכון לעכשיו, לכל סיוע כלכלי ממשלת ישראל.

 

ממשלת ישראל מבקשת שנממן את הוצאות המלחמה מכספי הארנונה שלנו - 

עיריית אשדוד הוציאה סכומי כסף נכבדים על מנת לסייע לאוכלוסיה, לפעילויות הפגה והוצאות ביטחון בעקבות המצב, והכסף הזה יצא מהתקציב שמיועד לחינוך, רווחה ובניית גני ילדים, ומי שיצטרך לממן את כל ההוצאה הזאת אלה תושבי העיר באמצעות מיסי הארנונה. ככה לפחות רוצה ממשלת ישראל שיהיה המצב. תושבי אשדוד, שהיו חזקים במהלך הלחימה, יצטרכו כעת לשאת גם בנטל הכלכלי! 

תגובת ראש העיר:

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, הופתע לשמוע הערב כי הממשלה צפויה לאשר מחר סיוע כלכלי רק לישובי עוטף עזה וכך הוא הגיב:

"העיר אשדוד ביחד עם ערי הדרום , בטווח של 40 ק״מ , הפגינה חוסן יוצאי דופן , ותרמה תרומה משמעותית לחוסן הלאומי , שנתן לממשלה וצה״ל את השקט לקבל החלטות נכונות לאורך הזמן הדרוש להשגת יעדי המבצע שנמשך לאורכה של כל חופשת הקיץ", אמר לסרי. 

עוד ציין ראש העיר כי המעמסה הכלכלית כבדה מאוד בעקבות המבצע, וכי בשיחות שניהל עם ראש הממשלה ושרי הממשלה, הוא הציג את הדברים וזכה להבנה מצידם. נראה כי ההבנה שגילה ראש הממשלה כלפי לסרי...הלכה לאיבוד בדרך לקבלת ההחלטה שלא להעניק סיוע כלכלי לאשדוד וערי הסביבה. 
 
לסרי:

"הממשלה , אמורה לקבל החלטה על חבילת סיוע לישובי עוטף עזה בהיקף של 1.3 מליארד שקל. להפתעתי... אין שם זכר לסיוע הנדרש לישובים בטווח של 40 ק״מ .במיוחד אשדוד ואשקלון שספגו את מירב האש (באשדוד נפלו הכי הרבה טילים , ולמעלה מחמישים אחוז מהבתים וכלי הרכב שנפגעו בכל המדינה). מדובר במסר חמור מאוד של הממשלה , לתושבי אשדוד וערי הדרום , ולמנהיגות שלהם , על תרומתם לחוסן הלאומי, עם פוטנציאל להשלכות  שליליות בעתיד.... אני מאוד מקווה שמדובר בטעות, שתתוקן מחר בהחלטת הממשלה, אחרת... לא נעבור על כך לסדר היום  ונצא למאבק בלתי מתפשר, בו נזדקק לתמיכתכם ועזרתכם תושבים יקרים".


זמן קצר לאחר פרסום דבריו של ראש העיר אשדוד, הבהירו בלשכת ראש הממשלה כי גם ערי הדרום, שבטווח של עד 40 קילומטר, יזכו לסיוע. ללשכת ראש העיר נאמר כי תוקם ועדה מיוחדת שתדון בנושא הפיצוי לכל עיר ועיר. 

מהם המענקים המדוברים:

סבסוד וסיוע של תוכניות לתעסוקה ולתעשייה, פיתוח שטחי ומוסדות ציבור, בהם מעונות יום, מועדונים, מגרשי ספורט וכו'.

תקציבים למיגון, תמיכה והטבות בנושאי דיור, תשתיות ועוד ועוד

אלו אמורים להקל על הקופה הציבורית ולשדרג את תושבי העיר אשדוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה