שבוע לפתיחת שנת הלימודים: הלחימה נמשכת ביתר שאת וההורים חוששים


להאזנה לתוכן:

בעוד שבוע אמורה להיפתח שנת הלימודים בישראל, אלה שמבצע צוק איתן, שהרס לכל תושבי הדרום את החופש הגדול, ככול הנראה ישפיע גם על פתיחת שנת הלימודים. שר החינוך, הרב שי פירון מעריך כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, אמר לפני ימים אחדים: "ברור שלא נתפשר בשמירה על חיי ילדינו"

בזמנים רגילים, השבוע האחרון של החופש הגדול הוא שבוע של התארגנות אחרונה לקראת פתיחת שנת הלימודים. אלה שהשנה, הלחימה המתמשכת בעזה והגימגום של הדרג המדיני, גוררים את המבצע למלחמת התשה של ארגוני המחבלים בישראל.

תלמידי אשדוד ודרום הארץ לא חוו השנה את החופש הגדול, בעיריית אשדוד הוציאו רבים לפעילויות הפגה מחוץ לעיר, אך המציאות של תושבי הדרום הייתה של אזעקות וטילים במשך חודשיים. קרוב למאה אזעקות נשמעו רק בעיר אשדוד במבצע צוק איתן, וזה עדיין לא הסתיים.

בתוך כל אלה, שבוע לפתיחת שנת הלימודים, מצהירים הורים רבים כי לא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר כאשר ירי טילים יכול להתבצע בכל עת. "איך הילדים המבוהלים האלה יוכלו להעביר את הימים הראשונים בגן ובבית ספר מול גננות חדשות ומורות חדשות שמבחינתם זה אנשים זרים, מה יהיה אם תהיה אזעקה? לא מספיק שכל תחילת שנה קשה מטבעה עבור ילדים ויש חששות ופחדים, אז במצב שזורקים עלינו טילים יהיה הגיוני להתחיל את השנה ככה?" אומרת תושבת העיר שפנתה לאשדוד נט.

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר השבוע: "שנת הלימודים תיפתח כסדרה. אנחנו ערוכים לכל תרחיש בטחוני. בשבועיים הראשונים לשנת הלימודים המערכת לא תעסוק בלמידה רגילה אלא בפעילויות הפגה ובדיונים אודות אירועי הקיץ בהם, התעוררו גילויי גזענות והסתה". 

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, התייחס השבוע להמשך הלחימה ולפתיחת שנת הלימודים: "כפי שאנחנו רואים , המערכה נמשכת , ואפילו ביתר- שאת , עם ירי טילים מסיבי לעבר הישובים בדרום ובמרכז הארץ. זה דורש מיכם תושבים יקרים , אורך רוח , סבלנות , והמשך עמידה איתנה . ואנו מלאי הערכה על כך. ברור לנו שזה לא קל ולא פשוט , ואנחנו באמת עושים את המקסימום כדי להקל עליכם. למרות שלאף אחד מאיתנו אין מושג , כמה זמן זה יימשך , אנחנו מקבלים את הצהרתו של ראש הממשלה , שמדינת ישראל לא תאפשר לחמאס להוביל אותנו למלחמת התשה , ובכל מה שתלוי בנו כהנהגה של עיר גדולה , נעקוב ונוודא שכך יהיה".

בהקשר לפתיחת שנת הלימודים, נשמע לסרי החלטי ולא מהוסס: "לא נאפשר קיום של שגרה בלתי נסבלת של חיים תחת איום טילים. בינתיים עלינו , להמשיך להקפיד על התנהגות נכונה , ולשמור על חיי ילדינו וחיינו.ולהשתדל לקיים שגרה גבוהה ככל שניתן , בלי פשרות בכל מה שקשור לשמירה על החיים. כך יהיה גם בנוגע לפתיחת שנת הלימודים. אנחנו לא יוצאים בהצהרות מיותרות כי נותר עוד למעלה משבוע , ואף אחד לא יודע בדיוק מה יהיה המצב הבטחוני ב-1 בספטמבר , אבל ברור שלא נתפשר בשמירה על חיי ילדינו".  


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה