ירוט מעל העיר - 15:12 דקות ללא אזעקה. בשעה 15:02 - קול נפץ נשמע בעיר עקב נפילה בשטח פתוח גדול - לא הופעלה אזעקה


להאזנה לתוכן:

אירועי יום ראשון - קולות נפץ מבהילים את תושבי אשדוד - בשעה 15:12 - ירוט מעל העיר ללא אזעקה.
בשעה 15:02 - קול נפץ הפחיד את תושבי אשדוד עקב נפילה בשטח פתוח (האירועים לא הצריכו להפעיל את האזעקה וטוב שכך). אזעקה שנייה להיום וה99 מאז תחילת מבצע צוק איתן נשמעה בשעה 11:40. דיווח על נפילה בשטח פתוח בגזרת העיר אשדוד ויירוט של כיפת ברזל. אין נזק אין נפגעים.

קודם לכן בשעה - 09:14 אזעקה נשמעה בעיר. בעקבות ירי לעיר - כיפת ברזל יירטה את הטיל.
אין נזק אין נפגעים

מדוע ישנם ירוטיים וטילים ללא אזעקות:
אזרחים רבים מופתעים לשמוע קולות נפץ  ללא אזעקה, וסבורים  שמדובר בתקלה במערכת "כיפת ברזל" או בצופרים...אז זהו שלא - המערכת אינה אמורה להתריע בכל פעם שמשוגרות רקטות מרצועת עזה.

המערכת יודעת לזהות את מרחב הנפילה והאזור שבו יכולים ליפול שרידי יירוט, ולכן לא יהיה נכון להתריע ולהפריע לשגרת החיים של האנשים שלא אמורים להיות מושפעים מכך.

כשיש יירוט בשמים, זה בגובה רב, ולכן קולות הנפץ חזקים מאוד.

בעבר נבנתה מערכת האזעקות כדי להתריע מפני מטוסי אויב שחודרים לשטח האווירי של ישראל. במלחמת המפרץ הראשונה חוברה המערכת למערכות שזיהו שיגור של טילי סקאד, אולם לא הייתה אפשרות טכנית לדעת היכן ייפלו הטילים.

המשמעות הייתה שאם סקאד שוגר לתל אביב, גם תושבי אילת נכנסו למקלטים.

בשנים האחרונות השתנתה המציאות. אנשי פיקוד העורף החלו להגדיל את אזורי ההתרעה, והיום יש יותר מ-200 אזורים שונים, וכך רק מי שעלול להיפגע צריך לגשת למרחב מוגן. זאת התרעה ממוקדת שאומרת לאנשים שהרקטה משוגרת לאזור שלהם. זה גם אומר שמי שלא שומע התרעה יכול להמשיך בשגרת חייו בשקט.

ההתרעה נשמעת באזור שבו לפי ההערכה תיפול הרקטה ובאזורים שבהם עלולים ליפול שרידי יירוט. אין קשר בין השמעת אזעקה לבין ביצוע יירוט.  לפעמים אזורי ההתרעה מתרחבים כשהרקטה עוד באוויר.

המערכת יכולה להעריך את מיקום ביצוע היירוט, ולכן תפעיל אזעקה גם באזור שבו צפוי טיל לפגוש את הרקטה, כדי שאזרחים לא ייפגעו משרידי יירוט.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה