מהיום: ניתן להגיש בקשת פיצויים לנזק עקיף עבור בעלי עסקים מאזור הדרום שספגו פגיעה כלכלית במהלך מבצע 'צוק איתן'


להאזנה לתוכן:

רשות המסים פרסמה את התקנות, הטפסים וההנחיות להגשת תביעה לפיצויים בגין נזק עקיף (שכר עבודה, ירידת מחזורים והוצאות שוטפות), שנגרם לענפי המסחר, התעשייה, השירותים, החקלאות והתיירות בין התאריכים: 8.7.2014 ועד ה 31.8.2014 .

הפיצויים הם בהתאם להחלטת הממשלה על תשלום פיצויים בשל נזקים עקיפים שנגרמו לעסקים בדרום בשל המצב הביטחוני, ולאור תקנות מס רכוש וקרן פיצויים שאושרו על ידי ועדת הכספים ב- 3.8.2014.

הבשורה לבעלי עסקים היא האפשרות להודיע לקרן הפיצויים על נזק ולבקש מקדמה עוד בטרם הגשת התביעה עצמה. בעלי עסקים שפוצו במבצע 'עמוד ענן' יהיו רשאים לדרוש מקדמה בשיעור של עד 80% מהפיצויים שאושרו להם אז. גם לבעלי עסקים שלא הגישו תביעה בעקבות מבצע 'עמוד ענן' ולבעלי עסקים חדשים, ניתן מענה וגם הם יהיו זכאים למקדמות.

לצורך כל זאת, הקימה הרשות מוקד מיוחד לטיפול, לקליטה ולתשלום מיידי בגין תביעות שיוגשו. היא אף נערכה למתן מענה לציבור בכל הקשור לפיצויים בגין נזק עקיף במגוון ממשקים, בכלל זה פנייה באמצעות דוא"ל: [email protected] ופניות טלפוניות למרכז המידע והשירות הטלפוני, שמספרו 4954* (כוכבית מסים) או 02-5656400.

הניזוקים שיחפצו בכך יוכלו לקבל מידע לגבי מצב התביעה באמצעות מסרון או דוא"ל טפסי התביעה ניתנים להורדה באתר הרשות וכן, ניתן לקבל אותם ולהגיש אותם במשרדי  שלוחת אשדוד של מס הכנסה אשקלון.

בנוסף, בקרוב תקיים הרשות פאנל מומחים בעמוד הפייסבוק שלה ובשבועיים הקרובים תערוך בשיתוף עם הארגונים הכלכליים והרשויות המקומיות כנסי הדרכה לציבור הרחב. כמו-כן, רשות המסים תעניק הכשרה ליועצים של 'מערך מעוף' מטעם משרד הכלכלה כדי שהם יסייעו לבעלי עסקים בהגשת תביעות, ללא תשלום.

נזכיר כי המועד האחרון להגשת התביעות הוא עד ארבעה חודשים מהיום.

משה אשר, מנהל רשות המסים, ציין את העובדה כי לראשונה אושרו הפיצויים בשל נזק עקיף במקביל להמשך הירי לערי ישראל, ולא בתום המבצע כפי שהיה נהוג עד כה וכן, ציין את תשלום המקדמות לפני הגשת תביעה, שמטרתו להקל על בעלי העסקים ולהעניק להם מענה בטווח הקצר. לדבריו, עובדי קרן הפיצויים יפעלו במהירות וביעילות לטיפול בתביעות לפיצויים בגין נזק עקיף שנגרם במהלך מבצע 'צוק איתן', כפי שעשו בטיפול בנזקים הישירים שנגרמו לרכושם של האזרחים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה