הסבל של נפגעי החרדה


להאזנה לתוכן:

לאחר כל אירוע אזעקה מדווחים בערוצי התקשורת כי לא היו נפגעים מלבד מספר נפגעי חרדה, רבים נוטים להמעיט בעצמת הפגיעה של החרדה, אך אותם נפגעים נאלצים להתמודד עם סבל קשה במשך שנים רבות ולפעמים לאורך כל חייהם. בכתבה הבאה תקראו את סיפורה של א', נפגעת חרדה אחת מיני רבים שמתמודדת עם הקשיים הרבים של החרדה

כמה פעמים שמעתם בסיום אירוע אזעקה שלא היו נפגעים אלא נפגעי חרדה בלבד? זה קורה כמעט בכל אירוע אזעקה, התקשורת מקלה ראש בעניין, אך נפגעי החרדה ממשיכים להתמודד עם אחד הקשיים הנוראיים ביותר שאפשר לדמיין.

הפגיעה של נפגעי החרדה היא צלקת נפשית ארוכת טווח הדורשת טיפול מעמיק אצל איש מקצוע, חלק מנפגעי החרדה נאלצים להתמודד עם הבעיה באמצעות סוגים שונים של כדורים נוגדי חרדות וחלקם אף נאלצים להתאשפז במחלקות מתאימות בבתי החולים עד ההגעה למצב מאוזן.

א' היא נפגעת חרדה מאשדוד, לאחר שעות ארוכות של התלבטויות היא החליטה שהיא מוכנה לשתף אותנו במה שעובר עליה, היא החליטה לעשות זאת כדי להעלות את המודעות לכאבם של נפגעי החרדה:

"קשה לי להתחיל לדבר על זה אפילו, רק האנשים הקרובים ביותר אליי יודעים כמה אני סובלת. הכל התחיל בגל הראשון של האזעקות שפקד את העיר, לא הייתי מוכנה לזה ופתאום רעש חזק של אזעקה עצר את הכל. הייתי מחוץ לבית, הייתי חסרת אונים, הייתי מאוד מסוחררת, הפסקתי לנשום, הדופק היה מהיר, ואז היה בום, התעלפתי. התעוררתי כעבור כמה שניות ומסביבי היו אנשים טובים שניסו לעזור לי, נתנו לי מים ושוקולד וחשבתי ששם זה ייגמר, אבל שם זה רק התחיל."

א' סובלת מחרדות מאז, הסיפור שלה נמשך כשבע שנים ומאז היא נאלצת להתמודד עם הבעיה בכל יום: "היו לי תקופות שלקחתי כדורים, הפסיכיאטר נתן לי מרשם ולתקופה מסוימת זה היה טוב. עד השלב שבו הם הפסיקו להשפיע, התחילו לי תופעות לוואי ומאז אני מנסה להתמודד עם הבעיה בדרכים שונות כמו ספורט, שיחות עם פסיכולוג ועוד... אני חייבת להודות שהחרדות משתקות אותי, לפעמים קשה לי לישון בלילות, אני שומעת אזעקות גם כשאין באמת כאלו, אני נורא מפחדת לצאת מהבית ולא פעם החרדות שהתחילו מאזעקות הוחלפו בפחד מטיסות, בפחד קהל ועוד סוגים שונים שם פחדים, החרדה יכולה להגיע למקומות שונים, מקומות שלא חלמתי עליהם בסיוטים הכי גדולים שלי, הייתי מוכנה לתת הכל כדי לחזור להיות הבנאדם שהייתי לפני אותה אזעקה ארורה."

סיפורה של א' הוא לא מיוחד, ישנם עוד רבים כמוה ובכל אזעקה ישנם רבים שחווים את החוויה הקשה הזאת, היא לא נגמרת כאשר האזעקה נגמרת, היא יכולה להמשיך שנים רבות ואף להפריע בצורה משמעותית בהתנהלות היומיומית של אותו נפגע.

ד"ר ברוך אליצור, פסיכולוג קליני רפואי, הסביר מעט על התופעה:
"תגובות אלו מקורן באינסטינקט שתרמו להישרדותו של האדם הקדמון. לצורך תפקוד מהיר בעת סכנה, הגוף מוצף בהורמוני חרום, שתפקידם לגייס אנרגיה על ידי הפעלת אברים שונים. לדוגמה: פעימות לב מהירות מזרימות דם וחמצן לשרירי הגוף." ד"ר ברוך אליצור הוא ראש עמותת "נתינה מהלב", במאמרו הוא מספר על דרכים שונות ומגוונות להתמודד עם בעיות החרדה כגון: תרגול נשימות, מדיטציה, פעילות גופנית, חיוך וצחוק, מוזיקה ושירה ועוד...

עיריית אשדוד הבינה את גודל הבעיה של נפגעי החרדה והפעילה מוקד תמיכה טלפוני, השירות יינתן בכל יום לתושבי העיר בטלפון: 073-2158347 בין השעות 10:00- 12:00 ובשעות הערב בשעות 21:00- 23:00.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה