להאזנה לתוכן:

בזמן שהירי לא פוסק, מאמצים אדירים משולבים מתקיימים במספר חזיתות כדי להביא להפסקת אש בשעות או הימים הקרובים. סביר להניח שמכל המאמצים הקדחתניים האלו, תצא הפסקת אש...ועד אז? יהיה אש ככל שרק החמאס יוכל

גורמים רבים פועלים למען הפסקת אש מידית בעזה:

גורמים דיפלומטיים פלסטיניים מסרו לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי ישנה אופטימיות לגבי פריצת דרך אפשרית במגעים להפסקת אש ברצועת עזה.
אותם גורמים, שמשתתפים בשיחות בקהיר, טוענים כי בשעות הקרובות תהיה פריצת דרך בשיחות.

במקביל, ארה"ב וקטאר חידשו את הניסיונות לגבש מתווה מוסכם להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס וזאת במקביל למאמץ המצרי-פלסטיני להסכם בין הפלגים הפלסטיניים לישראל שיביא להפסקת הלחימה בדרום.

גם נציגים של הממשל האמריקני נמצאים בקהיר, לצד משלחת שכוללת בכירים בחמאס בפתח ובג'יהאד האסלאמי.

סגן מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה:
"יש הבנה רבה למסמך הדרישות מצד מצרים. אני מעריך שבשעות הקרובות יוכרז על מועד להפסקת אש. אני קורא ללוחמי ההתנגדות להילחם עד לרגע האחרון".

קודם לכן הוא אמר - "אנו נמצאים בסוף המלחמה ועלינו לעמוד איתנים. אנו אופטימיים מאוד מאווירת הדיונים בקהיר. כל האבדות של העם הפלסטיני הם המחיר לחיים בכבוד".

היוזמה המצרית:
משא ומתן לפי היוזמה המצרית דורש הפסקת אש של שני הצדדים, כדי שיישלחו משלחות לקהיר שימלאו תפקיד בקירוב העמדות ובמציאת פתרון למשבר הזה שיוביל לפתיחת המעברים.
המאמץ המצרי מתמקד כעת בשכנוע חמאס בשלב הראשון לעצור את הלחימה על בסיס ההבנות של שהתקבלו בשנת 2012 בסיום מבצע "עמוד ענן", שיביאו להפסקת אש בעלת היקף רחב יותר. 

לפני זמן קצר (שני) דווח ברשת אל-מיאדין כי מצרים רואה בחיוב את מסמך הדרישות שהציגה המשלחת הפלסטינית, והודיעה על נכונות לאמצו .
המצרים ביקשו להסכים להפסקת אש לשלושה ימים, ולא להפוגה הומניטרית.

בישראל מחכים בינתיים לתוצאות נתיבי ההידברות המצריים והאמריקניים ומבהירים כי לא ישובו לשולחן הדיונים על הפסקת אש - עד שיוצע פתרון מעשי.

מבחינת ישראל הטיפול באיום המנהרות, שהוצב כמטרה המרכזית של מבצע "צוק איתן", עומד להסתיים, כשהכוחות עומלים על נטרול שתי המנהרות האחרונות.
בו בעת, מתחילים חלק מהחיילים לצאת מאזורי הלחימה כשהם נפרסים מחדש ליד הגדר בצד הפלסטיני ונשארים בכוננות.  

 

הדרישות החשובות ביותר של החמאס הן:
הסרת המצור, פתיחת המעברים, הקלה בחופש התנועה, שיקום רצועת עזה, הבנות מיוחדות עם המצרים בנוגע לעניין מעבר רפיח. (דרישות אלו הרבה יותר שפויות מהדרישות הקודמות).

הרשות הפלסטינית מצידה, רוצה לנצל את הסיטואציה הנוכחית והיא מכינה תכנית כוללת ליום שאחרי הפסקת האש בה יישקלו מחדש יחסי הרשות עם העולם ובמיוחד עם ארצות הברית וישראל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה